Gå til innhold

Microsofts Surface Pro 3 lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å jeg som hadde tenkt til å kjøpe meg nettbrett OG laptop. Nå er den tanken borte...

 

Med det som ser ut som en genial docking, opptil 9 timers batteritid og enda bedre cover, så kan jo faktisk dette bli en fullverdig erstatter for både en laptop og ett nettbrett :)

 

1200028598.jpg

 

Du glemte stasjonær :-) Dette er en alt i ett maskin

Lenke til kommentar

Høres bra ut, men betyr dette at Surface 4 med Broadwell kommer om først ett år?

 

Ser på nettet at den blir raskt varm. Kunne tenke meg en med en i7 og den største SSD'en. Laptopen er blitt gammel og holder på å dette fra hverandre.

Lenke til kommentar

Denne kommer til å danke ut alt av ipader og bærbare i bedriftsmarkedet imo.

 

Tja, det kommer an på om det kommer noe fornuftig software. Desktopwindows er fortsatt temmelig ubrukelig med touch og høy oppløsning, og utvalget i Windows Store er stusslige greier. For en del brukere vil nok denne være en god løsning (jeg kunne brukt den!), men for de store massene som fortsatt primært bruker desktop-windows og telefon til jobb tviler jeg på om det er nok. Hardwaren ser fantastisk ut, nå er det bare programmene som mangler.

 

3:2 ? Hva er det for noe format?

Hvorfor kan man ikke holde på standarden på 16:9.

Det hadde gjort så mye lettere. For å ikke snakke om når man vil se film eller tv via nett

 

Til jobb, surfing og det meste annet enn film er 3:2 overlegent 16:9.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Målet til Microsoft er å erstatte laptopen, ikke å konkurrere med de vevreste nettbrettene.

 

Hør, hør. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har forsøkt å forklare dette til skeptikere. Surface Pro er ikke et nettbrett, det er en slate/tabletPC. Slates fantes før nettbrett, og er et annet segment. Fordelene med nettbrett finnes på bekostning av fordelene med slates. Og omvendt.

 

Det nøtter heller ikke hvor mye du liker Android, disse prisene gjør Samsung Galaxy NotePRO 12.2 32GB 4G til ukjøpelig i mine øyne.

 

Imponert over at de har klart å krympe vekten. Når vekten går ned, blir denne aktuelt som erstatter for Surface Pro som lesemedium, tross den mindre håndterlige størrelsen.

 

Jeg har kjøpt min siste laptop, det er i alle fall sikkert. Men inntil det er plass til crossfire inni der, lever stasjonærPC'n trygt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...