Gå til innhold

YouTube kjøper trolig Twitch


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det aller mest logiske vil være å prøve å få innpass i tv stuen. Finnes flere måter å gjøre dette på. Det første som kommer er vel en offisiell chromecast mulighet. Finnes noen uofisielle plugins samt man can caste hele tab-en med chrome men det funker ganske meh. Andre måten vil være å enten få twitch apps til samsung, lg og sony tv-er. Eventuet få til en samarbeidaavtale med netflix.

Lenke til kommentar

Det aller mest logiske vil være å prøve å få innpass i tv stuen. Finnes flere måter å gjøre dette på. Det første som kommer er vel en offisiell chromecast mulighet. Finnes noen uofisielle plugins samt man can caste hele tab-en med chrome men det funker ganske meh. Andre måten vil være å enten få twitch apps til samsung, lg og sony tv-er. Eventuet få til en samarbeidaavtale med netflix.

 

Gaming på TV er ikke bra da det vil være restriksjoner, feks om Netflix US har rettighetene til en stor turnering så får bare USA se det, jeg vil heller ha det over internett hvor det ikke er regionale restriksjoner, tenk om ESL hadde vært på TV og de ikke hadde sent signalene ut av landet så bare Tyskere får sett det?

 

Nei takk, internett er fremtiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vet ikke helt om jeg liker dette, vi trenger sterke konkurrenter til youtube.

 

AtW

 

Syntes at Google og Facebook begynner å få totalt Monopol nå.

Alt av Reklame inntekter går til 2 selskaper snart.

Google, Android, YouTube ...

 

Og folk klager over Apple og Microsoft....

 

Med en gang det er noen lager et selskap som som kan ta inn noen penger på reklame, så kjøper et av de 2 selskapene opp det. :-(

 

Google = Internett...... snart.... World Domination

Lenke til kommentar

 

Vet ikke helt om jeg liker dette, vi trenger sterke konkurrenter til youtube.

 

AtW

Syntes at Google og Facebook begynner å få totalt Monopol nå.

Alt av Reklame inntekter går til 2 selskaper snart.

Google, Android, YouTube ...

 

Og folk klager over Apple og Microsoft....

 

Med en gang det er noen lager et selskap som som kan ta inn noen penger på reklame, så kjøper et av de 2 selskapene opp det. :-(

 

Google = Internett...... snart.... World Domination

 

 

300px-Tin_foil_hat_2.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bruker Twitch flere timer hver eneste dag :)

Er definitivt en veldig viktig underholdningssentral for meg. I utgangspunktet er jeg imot oppkjøpet av denne siden, men om de skal kjøpes opp er det ikke de verste eierne. Annet enn google+ har ikke google vært kjent for å sette kjepper i hjulene for innovasjon og utvikling. Kanskje dette til og med setter fart på utviklingen av esport? :)

Lenke til kommentar

Det bryr meg ikkje stort om G+-kontoen blir brukt der og. Google vil forhåpentlegvis sørge for meir stabile servere og betre kapasitet, samt betre dekning verden over. Det som blir interessant å sjå, er kva som skjer med layout og innhaldet. Dersom Twitch kan fungere i stor grad som før, så kan det bli bra.

Lenke til kommentar

Vel, er man ikke spillinteressert er det ikke noen spesiell grunn til å ha hørt om Twitch.

 

Ser heller ikke helt hva content id og G+ har med "pro gaming" scenen å gjøre, den har levd helt fint i lang tid før Twitch kom på banen og størsteparten klarer seg fint uten den dag i dag. At Twitch har gjort det lettere å nå ut til folk både innad og utad er en annen sak.

Endret av trollhatt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke helt om jeg liker dette, vi trenger sterke konkurrenter til youtube.

 

AtW

 

Det var/er dette jeg liker med twitch. Men ikke bare det, i motsetning til YouTube, så er twitch fortsatt delvis "fri". Med andre ord, så manipuleres ikke hoved innholdet slik at du og jeg til å begynne med får bestemme hva vi vil se takket være et hælvettes oppsøking-system i henhold til faktisk relevant innhold. For bare 3 år siden så var det oversiktlig å oppsøke innhold på YouTube, mens i dag så er dette sortert etter den mest populære underholdningskanalen. Det er bare drit, ettersom at det finnes videoer om alt mellom himmel og jord, og da holder det ikke å være så lite treffsikker. Da har Google bæsja på leggen som de sier, siden sia har blitt ubrukelig for søking. På sidelinjen av dette, så har ikke Twitch noe valg enn å sortere sitt innhold i henhold til spill, seere, og hva som er populært, å det er helt OK, ettersom at de faktisk bare har 1 kategori, å det er gaming.

 

Jeg har også forutsett 2 ting tidligere uansett. Enten at Twitch blir ENORM, eller at youtube vil kjøpe det, opp, der sistnevnte kommer til å gjøre mest vondt for video innhold på internett for oss alle siden Twitch fing greier seg aleine.

 

Cheers! Føkk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...