Gå til innhold

Denne strømmetjenesten har flest filmer og serier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mest av alt er slike abonnementstjenester lite egnet til å strømme nye og populære filmer. Til det må man over på VOD, som i mange tilfeller er mer enn godt nok.

Men i VOD som i strømmemarkedet er det for mye politikk og rettighetstull som begrenser utvalget vesentlig. Har Netflix fordi vi har sett noen bra serier der (og oppdaget nye som forsåvidt er "poenget" med Netflix), men egentlig er ingen av disse tjenestene verdt pengene mine i dag.

Men det er i alle fall lovlig, som er et bra utgangspunkt når jeg tar avstand fra ulovlig nedlasting.

 

For å se noen av de seriene jeg vil må jeg altså ha 3-4 ulike abonnement som alle koster i underkant av hundrelappen hver. Det er ganske urealistisk. Tror nok ikke jeg kommer til å betale for Get særlig mye lenger, men først må vi ha bedre og bredere tjenester.

 

Hoffy har også et godt poeng som minte meg på noe bra med Netflix. Jeg vet ikke om de andre har noe liknende, men der kunne jeg lage en bruker for ungene, og dermed begrense innholdet litt.

Lenke til kommentar

Kunne lett byttet ut alle de "populære" tv-seriene med 10 andre man finner på Hbo, som da hadde gitt Hbo en soleklar seier når det gjelder serier. The wire, Sopranos, Game of thrones, True blood, Boardwalk empire, Entourage, Rome, The walking dead, The office, Spartacus, osv.

 

Skal man se film er det vel ingen som duger da det stort sett er gamle filmer som ligger ute.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Kjekk artikkel, den viser tydelig svakhetene med dagens rettighetsregler. Forbruker må velge blant mange hvor ingen kan tilby det som ønskes.

 

Det burde vært pliktig for rettighetsinnehavere å selge til alle distributører for en fast sum slik at tilbudet kan bli (mye) bredere hos alle. Geografisk oppdeling bør bannlyses. Først da vil vi oppnå konkurranse på pris og funksjonalitet istedenfor (begrensninger av) innhold.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

**

 

Synes du virkelig 89 kr i månen er mye for en svær katalog med filmer og serier, samt dokumenterer? Er ikke helt gode dere som mener slikt. Dersom en går i butikken, så får en som regel en film for rundt 150-100 kr, og det er en. Hos Netflix får du 1000 filmer og serier for 89 kr.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Den topp 10 norske filmer stemmer ikke for norsk netflix da den norske hodejegerne ikke finnes der og heller aldri har vært på den norske netflixen? . Men merkelig nok blir utvalget av norsk film betraktelig bedre om man bruker vpn og ser på den amerikanse :S

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa

Har Netflix, Viaplay, HBO nordic, og Cmore play (gjennom tv abonnomentet).
Ser man bort fra Cmore play som jeg får siden jeg har Cmore kanalene på tven, så betaler jeg 237 kr i mnd. Synes det er rimelig, og finner nesten alt jeg ønsker å se på en av tjenestene.
Tenk på hva man brukte pr film man leide før? De kostet jo 150 kr filmen. Så om man setter det litt i perspektiv så er det ikke mye penger det er snakk om.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa

Fikk ikke Cmore play igjennom Canal Digital selv om jeg hadde hele pakken.

Har også Canal Digital. Har du Kabel eller Parabol? Har Kabel, og da får jeg det.

Lenke til kommentar

Skulle ønske at bilde/lydkvalitet og tekniske løsninger også ble vurdert i tester som dette.

 

Helt enig!

 

Forstår at amobil.no fokuserer mye på mobil, men savner en test hvor en gjennomgår bildekvalitet og lydkvalitet. Jeg vet fortsatt ikke om "Game of Thrones" fra HBO er i 720p og med Dolby Digital? Sesong 1 og 2 av serien får en på Blu-Ray til ca 100,- som er dyrere enn 79,- i mnd, men da får jeg i gjengjeld 1080p og DTS Master Audio.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har enda til gode å komme over en streaming-tjeneste med god kvalitet både når det gjelder video og lyd. Så derfor skjønner jeg godt at dette ikke er et moment som tas med i slike sammenligninger.

Sjekk f.eks. bitraten på Hobbiten fra Norgesfilm. Helt grusom, lyden høres ut som om man er innestengt i et metallrør e.l.

 

Jeg kan heller ikke si at jeg skjønner akkurat hvorfor det må streames, hva er så himla galt med at man kan laste ned filmen på forhånd? Neida det skal være krypterte videostrømmer og properitere avspillere, for tenk hvis noen tyvlytter på strømmen og stjeler den? Er null problem å rippe hva som helst som du ser på skjermen uansett. Man savner funksjonaliteten fra ordentlige avspiller og det er noe herk å måtte oppleve under buffering m.m.

 

En annen ting er jo at de fleste filmer ses jo bare en gang uansett. Nei her er det en bransje som overhode ikke skjønner å tilrettelegge produktene for sine kunder. Fremtiden er nok fortsatt å fylle opp all plass i stua med masse digre plastcover og plater til blodpriser.

 

Off-topic: gleder meg til det virkelig braker løs med 3d-printing i de 1000 hjem, ingen som vil ha produktene som er produsert på andre siden av kloden lengre, alle lager det meste de trenger selv. Ahh og sjøen av patenttroll som kommer til å koke. Alt skal saksøkes!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Visste du at du kan få alt du vil ha, og det GRATIS?! Å slippe å jobbe for å kjøpe matvarer, ferier, mobiler, egentlig ALT du kan tenke på? Det eneste du trenger å gjøre er å stjele!

Hvorfor blandet du inn stjeling her? Det blir vel fullstendig irrelevant til det som er sagt. Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...