Gå til innhold

GUIDE: Slik unngår du elendige 17. mai-bilder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fantastisk video! Dame er en av de som sier "hvem bryr seg" og da kjenner jeg at en del av sjela mi sakte men sikkert etser bort... Hvor vanskelig er det å bare snu telefonen? Det er jo nesten lettere å holde den horisontalt kontra vertikalt når alt kommer til alt..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Hvorfor ikke lage en telefon som har som standard å ta bilder eller filme i horisontalt, om man bruker telefonen vertikal eller horisontalt?

Fordi du da må ha en sensor som er formet annerledes eller mekanikk som snur den avhengig av rotasjon på telefonen. Derfor lager man heller en fast avlang sensor, som gir stående bilder vridd den ene veien og liggende bilder den andre veien. Som på kameraer.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hvorfor ikke lage en telefon som har som standard å ta bilder eller filme i horisontalt, om man bruker telefonen vertikal eller horisontalt?

Fordi du da må ha en sensor som er formet annerledes eller mekanikk som snur den avhengig av rotasjon på telefonen. Derfor lager man heller en fast avlang sensor, som gir stående bilder vridd den ene veien og liggende bilder den andre veien. Som på kameraer.

 

Det hadde vært bedre med en kvadratisk sensor, i så fall, så kunne man selv valgt format i ettertid. Ingen betydning for objektivet, og minimal ekstrakostnad for sensoren. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som synes det var litt trist med bare stock foto i artikkelen? Her burde det absolutt vært noen egenproduserte bilder for å vise eksempler på "rett og galt".

 

Veldig enig. Reagerte på dette jeg også når jeg bladde gjennom artikkelen. 

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...