Gå til innhold

GUIDE: Raspberry Pi (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes dere kunne gått litt dyper inn og lagt inn cover-art og lignende også, samt holde systemet oppdatert. Det er allerede alternativer for dette i config, selv om det tar litt tid. Det komplette imaget blir ikke oppdatert så ofte...

 

Det er mange muligheter, og jeg er enig i at man ofrer litt ved å holde seg til ferdig image. Men det er nok litt mer avskrekkende for de som ikke har erfaring fra Linux. Når det er sagt anbefaler jeg absolutt folk å eksperimentere. Dette er en oppskrift som fungerer, men det er mye å fordype seg i for den som vil. SD-kort er uansett så billige at man kjapt kan bytte og teste litt mellom ulike versjoner.

Lenke til kommentar

Hmm... Er det ikke dette forumet man blir takket så voldsomt ned på hvis man i det hele tatt diskuterer piratkopiering og ulovlig nedlasting - en ting som må til for å ta i bruk slike emulatorer? Eller tar jeg feil?

 

Er forøvrig ikke Ekstra-medlem, og det kan også hende jeg tar feil.

Lenke til kommentar

 

 

Kunne kanskje vært greit å forklare hvordan man avslutter en emulator med en knapp uten å fysisk kutte strømmen?

Trykk Escape.

 

Men da må jeg koble til tastaturet HVER gang jeg skal avslutte et spill.

 

You can setup an “exit emulator” button combination that will bring you back to the emulator/game selection screen. When you do this, it will dump the ROM and keep any save files that you have. There are other ways this can be accomplished; we will go over those later.

So at the bottom of the retroarch.cfg, enter these two lines

input_enable_hotkey_btn = "X"

input_exit_emulator_btn = "Y"

Replace X with one of the numbers that corresponds to a button on your controller, and replace Y with a different number. In my setup, I wanted it to exit the emulator by pressing Select + Start. So I replaced X with the number corresponding to my select button (I think it was 8), and I replaced Y with the number corresponding to my start button (I think it was 9)

Once you have made all the changes you need, press ctrl+s to save the configuration file. You can now close the configuration file. Back at the desktop, click on the LXDE Start menu, and select “logout”. It will prompt you again, so click “logout”.

 

Source: http://supernintendopi.wordpress.com/2013/01/23/an-a-to-z-beginners-guide-to-installing-retropie-on-a-raspberry-pi/

Lenke til kommentar

Løste problemet mitt, var visst noe galt med tastaturet. Sliter med et annet nå. :p

 

"Stapp den i PC-en din og overfør det du vil ha til riktig katalog. Flytt deretter minnepinnen tilbake i Rapberry Pi og start opp. Nå vil spillene automatisk overføres fra minnepennen til minnekortet."

 

Ser ikke ut til å ha blitt laget noen kataloger, er ingen på pinnen. Prøvde å bare legge spillene på root, men det fungerer åpenbart ikke.

 

Edit: Ser ørten andre guides foreslår SCP, så da prøver jeg heller det. Det mest intuitive hadde dog vært å legge ROMs direkte på minnekortet, litt snodig at det ikke er et alternativ.

 

Edit2: ...og det fungerte egentlig veldig bra!

Endret av Okapi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...