Gå til innhold

- Snart får iPad «multitasking»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

iPad 4 gen burde også få støtte for det siden prosessoren er nesten like bra som iPad air sin

 

Du er vel klar over at Apple A7 SoC er jevnt over dobbelt så rask hva gjelder prosessorytelse sammenlignet med Apple A6X som sitter i iPad 4? På grafikkytelse så er vel ikke forskjellen så voldsomt stor, men i prosesseringskraft så er det faktisk en del forskjell.

 

Når det er sagt så tror jeg nok Apple A6X i iPad 4 burde være mer enn kapabel til å takle flervindubehandling som skisseres i artikkelen, jeg tror vel strengtatt Apple A5X også burde klare den biffen. Men Apple vil nok trolig begrense dette til de nyeste modellene for å genere mer salg og blest rundt de, samtidig som de forsikrer seg selv at det ikke skal bli noe krøll når det kommer til ytelsen.

Endret av RamGuy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Det er rett og slett umulig å ha både nettleseren og e-postprogrammet oppe på skjermen samtidlig, og skal du lime tekst fra den ene til den andre, er det ofte en omstendelig prosess."

 

Really? Sveipe sideveis mellom fullskjerm-appene, til mail-app med fire fingre på iPad-skjermen....*svosj*...selekter tekst (tap-hold, release, tap handle, drag ) og velg Copy fra pop-up meny....*svosj* med fire fingre tilbake...tap-hold, velg Paste fra pop-up meny...done!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For det første, bra at kommentarene er såpass relevante forventet et forum fylt med "de kopierer samsung"

Kun for iPad? Er ikke maskinvaren lik i iPhone og iPad?

 

Tror multitasking på en 4" skjerm er heller ubrukelig, jeg syns min note 3 er i minste laget når det gjelder dette og s4 er for liten.
Lenke til kommentar

Det skjønte jeg. Jeg siktet til prosessor og gpu. Enhetene er vel like kraftige? Det var slik jeg tolket "annen maskinvare" i artikkelen. At de andre epleenhetene er for svake.

 

Zimmn: storfornøyd Samsungbruker her. Ser likevel ingen grunn til å slenge til å slenge ditt om Apple fordet. Har selv en iPhone gjennom jobb og jeg forstår godt at mange er fornøyde med den. I tillegg er jeg takknemmelig ovenfor Apple. Gode produkter eller ei, hadde det ikke vært for iPhone hadde aldri de andre smarttelefonene på markedet i dag vært like gode.

Endret av Bjarnemann
  • Liker 2
Lenke til kommentar

>> Mangelen på «multitasking», altså muligheten til å ha flere programmer oppe på skjermen samtidlig, blir stadig vekk trukket frem som den ...

 

Dette er ikke *multitasking* i tradisjonell betydning! Multitasking har egentlig intet å gjøre med å ha flere programmer oppe på skjermen samtidig. Multitasking er å *kjøre* flere programmer samtidig. For eks. å ha SoundHound kjørende for å gjenkjenne musikk på bilradioen, samtidig som man filmer FullHD film av trafikksituasjonen gjennom frontruta, navigerer bilen vha TomTom app, og snakker i telefonen.

Lenke til kommentar

Ja, jeg synes det er en ganske omstendelig prosess ja...

 

AtW

 

Da er vi - ikke overraskende - uenige.

Prosessen jeg beskrev for iPad tilsvarer for øvrig tilsvarende operasjon på min Mac ganske godt, da jeg kjører Mail-programmet på en egen virtuell skjerm, som jeg altså sveiper til og fra med flerfinger-gerstures på lignende måte.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...