Gå til innhold

Nedbremsing av salget for Samsungs flaggskip?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er bare naturlig at markedet begynner å bli mettet.

Akkurat som med PC.

Du trenger ikke lengre å kjøpe ny maskin hver gang Windows kommer i ny utgave. Trenden etter Vista har tvert imot vært at hver nye versjon krever MINDRE av maskinen.

Hva skal du egentlig med ny?

 

Det blir vel det samme med smarttelefoner...

Gamle toppmodeller er gode nok til de fleste bruksområder, som nettsurfing, video, GPS og kamera. De har nok minne eller støtter minnekort, så det er ikke noe problem medmindre du har hele mp3-samlinga med deg.

 

Grunnen til at jeg likevel nylig måtte oppgradere, er batteriet.

Jeg oppgraderte fra Sony Xperia Z til Z2.

En vesentlig bedre telefon på mange måter. Men det eneste gale med den gamle var batteriet.

Jeg måtte ha laderen med på jobb, og det er upraktisk.

 

Millioner av mennesker med dårlig råd har allerede en helt grei telefon, og trenger ikke å kjøpe hver nye modell som kommer på markedet.

Jeg skjønner godt hvis Vesten har nådd toppen.

 

Skal produsentene øke salget, må de komme med noe helt nytt, som et batteri som holder hele uka.

Små forbedringer av skjerm og prosessor imponerer ikke særlig lengre, når den gamle er god nok.

Ikke rart produsentene heller satser på nye markeder, som U-land.

Der er ikke taket nådd ennå. Men betalingsevnen er mindre.

Lenke til kommentar

Samsung må gjøre("stjele") noe nytt. Synes galaxy serien har blitt kjedelig..(?)

Fra en samsung galaxy bruker :)

 

Jeg er enig i det, samsung Galaxy S5 byr ikke på noe spes, nytt, (fornuftig hvertfall)

Syns byggekvaliteten er litt dårlig på S5en også.. etter min mening.

 

-den plast kanten rundt telefonen, (langs skjermen) henger ikke godt på telefonen, så hender at på/av knappen "fusker" ettersom den bommer på knappen inni telefonen av og til, når plastkanten har sklidd litt, (mulig noe lim/klips, ikke er sterke nok,)

-Syns telefonen kjennes litt "billig" ut når du tar tak i telefonen og vrir litt på den eller bøyer litt på den (forsiktig) typisk sånn den blir behandlet i en lomme.

 

+jeg liker veldig godt løsningen med "ultra strøm sparing modus " samtidig som batteri tiden er ganske grei uten den aktivert. (for min del, med litt spilling osv, så holder telefonen ca 2 dager, før den er under 15%,)

 

Skjermen er noe av det bedre jeg har sett på mobiler, i forhold til lys styrke, følsomheten er ganske bra i forhold til tidligere telefoner jeg har hatt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...