Gå til innhold

Her er Intels splitter nye Haswell-prosessor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor intel ikke oppdaterer Intel Core i7 4770R eller selger Intel Core i7 4770R ennå er et mysterium. K veriantene for blir uendret, sikkert fordi de er så enkle å overklokke uansett, men det hadde vært en fordel om de vertfall blir fikset mot TIM paste så prosessorene ikke blir så varme.

 

Jaha?

 

http://www.sweclockers.com/nyhet/18743-intel-devils-canyon-gar-upp-till-44-ghz

Lenke til kommentar

Standardmodellene kommer fra i5-serien og opp med en egen turbofrekvens, en frekvens prosessoren kan operere på i en viss tid

Er nå dette riktig? Min forståelse er at turbofrekvensen benyttes når man benytter færre enn alle kjernene. Det er ikke en tidsbegrensning, men en begrensning på totalt antall watt som prosessoren kan bruke.

 

Dette leste jeg altså et sted, det hadde vært fint å få vite hva som er rett.

Lenke til kommentar

 

Standardmodellene kommer fra i5-serien og opp med en egen turbofrekvens, en frekvens prosessoren kan operere på i en viss tid

Er nå dette riktig? Min forståelse er at turbofrekvensen benyttes når man benytter færre enn alle kjernene. Det er ikke en tidsbegrensning, men en begrensning på totalt antall watt som prosessoren kan bruke.

 

Dette leste jeg altså et sted, det hadde vært fint å få vite hva som er rett.

 

 

Begge deler er rett såvidt meg bekjent, frekvens øker både i kortere perioder, og når få kjerner blir brukt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Med andre ord: Vent Til Broadwell.

 

Personlig ville jeg sagt at om en sitter på førstegenerasjons Haswell (4770K) eller en god Ivy-Bridge er det ikke vits å snuse på denne refreshen.

 

Systemintegratorer kommer til å bruke dette som en unnskyldning; "NYESTE GENERASJON HASWELL PROSESSOR LØYP Å KJØYP!!!11!" De vil ta seg mulighet til å gi forbrukeren en anelse mer for pengene eller seg selv en anelse mer for pengene.

Lenke til kommentar

Intel får ikke penga mine nå heller. Har bare en i7-950 som overklokker som en dass, likevel gidder jeg ikke oppgradere før Skylake-E måtte komme. Når Intel ikke er i stand til å komme med noe interessant kan de ikke forvente at folk skal gidde å kjøpe de nye produktene deres.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Med andre ord: Vent Til Broadwell.

 

Personlig ville jeg sagt at om en sitter på førstegenerasjons Haswell (4770K) eller en god Ivy-Bridge er det ikke vits å snuse på denne refreshen.

 

Systemintegratorer kommer til å bruke dette som en unnskyldning; "NYESTE GENERASJON HASWELL PROSESSOR LØYP Å KJØYP!!!11!" De vil ta seg mulighet til å gi forbrukeren en anelse mer for pengene eller seg selv en anelse mer for pengene.

sandy bridge holder i massevis også, 2600K evt 2500K er en power house selv idag...

Lenke til kommentar

Ja det er dette vi vil ha:

Devils Canyon Core i7 4790K will get 4 GHz Base and 4.4 GHz Turbo Clock

 

 

 

 

http://www.guru3d.com/news_story/devils_canyon_core_i7_4790k_will_get_4_ghz_base_and_4_4_ghz_turbo_clock.html

 

According to new info it is expected that these CPUs would be capable of running at clock speeds of 5.00 GHz, on air-cooling. :dribble:

 

Få da håpe at gjennomsnittet blir ca 4.5 GHZ slik det er nå med 4770k. Selv måtte jeg igjennom 5 stk 4770k for å finne en som kjørte prime stabilt på 4800mhz på vann med grei spenning. 5GHZ så er det en golden for å si det slik.

 

3770k derimot så var det rimelig lett å finne noen som kjørte over 5ghz.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja det er dette vi vil ha:

Devils Canyon Core i7 4790K will get 4 GHz Base and 4.4 GHz Turbo Clock

 

 

 

http://www.guru3d.com/news_story/devils_canyon_core_i7_4790k_will_get_4_ghz_base_and_4_4_ghz_turbo_clock.html

 

According to new info it is expected that these CPUs would be capable of running at clock speeds of 5.00 GHz, on air-cooling. :dribble:

 

Få da håpe at gjennomsnittet blir ca 4.5 GHZ slik det er nå med 4770k. Selv måtte jeg igjennom 5 stk 4770k for å finne en som kjørte prime stabilt på 4800mhz på vann med grei spenning. 5GHZ så er det en golden for å si det slik.

 

3770k derimot så var det rimelig lett å finne noen som kjørte over 5ghz.

Fin hobby :-) Jeg kjører 3770k stort sett på 1600 Mhz. Iallfall når jeg ikke spiller. Varmt nok i stua fra før.

Endret av Junk Inbox
Lenke til kommentar

Selv måtte jeg igjennom 5 stk 4770k for å finne en som kjørte prime stabilt på 4800mhz på vann med grei spenning. 5GHZ så er det en golden for å si det slik.

 

3770k derimot så var det rimelig lett å finne noen som kjørte over 5ghz.

Hvorfor gikk du fra 3770 til 4770 når den klokker dårligere? :)

Lenke til kommentar

 

Selv måtte jeg igjennom 5 stk 4770k for å finne en som kjørte prime stabilt på 4800mhz på vann med grei spenning. 5GHZ så er det en golden for å si det slik.

 

3770k derimot så var det rimelig lett å finne noen som kjørte over 5ghz.

Hvorfor gikk du fra 3770 til 4770 når den klokker dårligere? :)

 

Jeg liker å overklokke, så derfor :)

 

Haswell yter litt bedre per klokk enn Ivy Bridge, og Haswell takler høy minnehastighet mye lettere. Siden jeg liker å dille med overklokking av ram, så er haswell ganske gøy. 4800mhz med haswell 4770k og 3200mhz ram yter rimelig greitt :D

 

Nå skal det sies at jeg har hatt de fleste toppmodeller av intelcpuer siden AMD 64 var kongen på haugen. Testing og overklokking av hardware er min hobby :xmas:

 

Jeg fikk sneket meg inn på TG i år også for litt overklokking i 4 dager med Ln2 :green:

2014-04-17150948.jpg

 

2014-04-17193319.jpg

 

2014-04-18164325.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...