Gå til innhold

Planlegger Microsoft en smartklokke?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

whoa prior art galore.

 

At noen tar patenter på satsningsområdene til konkurrentene betyr ikke at de selv vil lansere produkter. Patenter er et mål i seg selv.

 

Jeg tror ikke MS i øyeblikket har planer om å satse på et OS så lettdrevet at det passer i dette formatet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

whoa prior art galore.

 

At noen tar patenter på satsningsområdene til konkurrentene betyr ikke at de selv vil lansere produkter. Patenter er et mål i seg selv.

 

Jeg tror ikke MS i øyeblikket har planer om å satse på et OS så lettdrevet at det passer i dette formatet.

 

Det er akkurat det de har.

Lenke til kommentar

De forsøker å patentere kanskje en form for avtagbar rem.

 

Fra patentet:

"The system may include a portable information device.." -> Systemet kan muligens inkludere klokkeenheten

"The system may further include a frame.." -> Systemet kan muligens inkludere en slags rem

"The system may further comprise a dock.." -> Systemet kan muligens inkludere en dockingenhet

 

Det eneste som helt sikkert inngår i patentet er "A personal information system is provided." Dette er jeg rimelig sikker på er enten patentert før eller ikke patenterbart. Så ullne beskrivelser kan jo bety at de forsøker å patentere alt fra aviser til postkort, SMS og postit-lapper.

 

Men det skulle ikke forundre meg om de får tilslag på søknaden. Det er jo tross alt USA.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg tror ikke MS i øyeblikket har planer om å satse på et OS så lettdrevet at det passer i dette formatet.

Det er akkurat det de har.

 

 

Kilde?

 

Det jeg har sett er at de uttaler de skal ha færre operativsystemer enn nå, og det virker som WinRT skal slås sammen med/overta for Windows Phone. Noe de kan gjøre først nå som hardwaren har blitt sterk nok..

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
tommyb, den 08 Mai 2014 - 14:20, sa:

 

ofo, den 08 Mai 2014 - 12:23, sa:

 

tommyb, den 08 Mai 2014 - 11:38, sa:

Jeg tror ikke MS i øyeblikket har planer om å satse på et OS så lettdrevet at det passer i dette formatet.

Det er akkurat det de har.

 

 

Kilde?

 

Det jeg har sett er at de uttaler de skal ha færre operativsystemer enn nå, og det virker som WinRT skal slås sammen med/overta for Windows Phone. Noe de kan gjøre først nå som hardwaren har blitt sterk nok..

 

Beklager sent svar...det er riktig som du sier at Windows Phone og WinRT skal slåes sammen. Akkurat hva dette innebærer er vanskelig å si for mye om, men på #BUILD i år ble det lansert en ny platform for små dupeditter, kalt "InternetofThings". Søk det opp :)

Lenke til kommentar

?

 

Internet of Things er et halvt tiår gammelt konsept som handler om protokoller, ikke operativsystemer. Hver Cola-maskin skal ha sin egen IPv6-adresse sånn at Coca-Cola kan sjekke statusen online.

 

Microsoft har tatt denne hypen og forsøkt å bruke den til å fornye Windows Embedded. Det kan hende du har rett men jeg tolker ikke dette som en ny plattform, bare den vanlige "embedded"-prosessen som de gjør for hver generasjon. Men som sagt kan det hende du har rett.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...