Gå til innhold

Anmeldelse: The Elder Scrolls Online


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spillte betaen og var heller ikke imponert av grafikken. Syns f.eks. Age of Conan ser bedre ut.. Kunne jo i det minste ha brukt samme grafikk som Skyrim.

Likte heller ikke ESO noe særlig. Så kommer nokk ikke til å kjøpe det. Storkoser meg med ArcheAge istede. :)

 

Jeg synes grafikken er tipp topp. Akkurat slik et MMO bør være :-) Jeg tror ikke de hadde som visjon at ESO skulle være et grafikkmonster heller. Og - ved å spare litt på eyecandy'et, så finnes det i gjengjeld flere mennesker rundt om i verden som kan spille spillet uten å være plaget med lav framerate hvis de spiller på f.eks en middels kjip laptop.

 

Jeg liker god grafikk jeg også, men ikke hvis det går på bekostning av andre ting. :)

Lenke til kommentar

Spillte betaen og var heller ikke imponert av grafikken. Syns f.eks. Age of Conan ser bedre ut.. Kunne jo i det minste ha brukt samme grafikk som Skyrim.

Likte heller ikke ESO noe særlig. Så kommer nokk ikke til å kjøpe det. Storkoser meg med ArcheAge istede. :)

 

Er enig i at grafikken er middelmådig, men det er da opplagt at man må gjøre noen komprimisser når alt innhold skal streames til enorme mengder brukere og ikke ligge lokalt slik som i skyrim. Hvis man skulle fått til det måtte alle hatt supermaskiner og meget høy linjekapasitet. Det er kanskje mulig, men serverne måtte hatt tilsvarende egenskaper også. Det ville da blitt et spill for de få i stedet for de fleste, noe som ville vært litt kjedelig i et mmorpg.

 

Fullversjonen er forresten mye bedre enn betaen mtp bugs. Har ikke merket noe til dem etter stable release.

Lenke til kommentar

 

Spillte betaen og var heller ikke imponert av grafikken. Syns f.eks. Age of Conan ser bedre ut.. Kunne jo i det minste ha brukt samme grafikk som Skyrim.

Likte heller ikke ESO noe særlig. Så kommer nokk ikke til å kjøpe det. Storkoser meg med ArcheAge istede. :)

 

Er enig i at grafikken er middelmådig, men det er da opplagt at man må gjøre noen komprimisser når alt innhold skal streames til enorme mengder brukere og ikke ligge lokalt slik som i skyrim. Hvis man skulle fått til det måtte alle hatt supermaskiner og meget høy linjekapasitet. Det er kanskje mulig, men serverne måtte hatt tilsvarende egenskaper også. Det ville da blitt et spill for de få i stedet for de fleste, noe som ville vært litt kjedelig i et mmorpg.

 

Fullversjonen er forresten mye bedre enn betaen mtp bugs. Har ikke merket noe til dem etter stable release.

Litt av problemet er at grafikken er skalert for store slag i cyrodil, kan være en idee å kjøre med lavere settinger der (skulle nesten vært en egen setting for det i spillet)

Spillet kan skalere grafikken veldig langt ned, dvs du kan spille på en 4000 kr laptop men da ser det mer ut som morrowind :)

 

Når det gjelder bugs så er det en del quest bugs igjen spesielt om du gjør quests sammen.

95% av disse kan løses ved å logge ut og inn igjen.

 

Når det gjelder endgame så er det manglende utenom PvP, kommer mer trolig i slutten av måneden. Er ikke stort problem for meg siden jeg er level 46 men er en mangel på ting du kan gjenta på høy level.

Lenke til kommentar

Har spilt ESO en del gjennom Betaen, og fant ut at dette ikke er noe for meg.

Jeg er glad i MMO og jeg er glad i fantasy, men da dette er 2014 og ikke 2005 er jeg også kravstor på utførelsen og "interaction".

Det er flere negative ting med spillet, og positive ting.

Men det største problemet IMO kommer fra at ESO er fokusert på å være en konsoll-port, og det vil gjenspeiles i spillet med komme begrensninger for spilleren når det gjelder UI og hvordan en spiller "interact" med sin avatar og verden. Utviklingen av avataren erbegrenset og middelmålig på sitt beste.

Grafisk er spille kun "Ok". Det er nesten som å se Skyrim med noen få forbedringer. Men det må man også regne med når spillet er en konsoll-port. Spillet er rett og slett lite optimalisert for PC. "Radial meny"...... HURRAY!!!!

 

Bethesda har hvert så opplsukt med Skyrim suksessen på konsoll og har nå prøvd å lage ett MMO til konsoll.

Ser vi på historien for MMO på konsoll vil vi se at alle har floppa. Man behøver ikke å være en professor for å finne ut hvofor MMO ikke fungerer serlig bra på konsoll.

 

 

Om jeg skal spille ett MMO trenger jeg muligheten til å fordype meg i avataren min og utvikllingen av han/henne. ESO er ett simpelt spill med lite "character depth"og en historie som er ok.

 

Synd :S Jeg har kjempe stor fan av Elders Scroll series (ikke så mye av Skyrim da alt ble forenklett ned) og av MMO og dette kunne ha blitt min drøm komme virkelig... men den gang ei.

Lenke til kommentar

 

Spillte betaen og var heller ikke imponert av grafikken. Syns f.eks. Age of Conan ser bedre ut.. Kunne jo i det minste ha brukt samme grafikk som Skyrim.

Likte heller ikke ESO noe særlig. Så kommer nokk ikke til å kjøpe det. Storkoser meg med ArcheAge istede. :)

Er enig i at grafikken er middelmådig, men det er da opplagt at man må gjøre noen komprimisser når alt innhold skal streames til enorme mengder brukere og ikke ligge lokalt slik som i skyrim. Hvis man skulle fått til det måtte alle hatt supermaskiner og meget høy linjekapasitet. Det er kanskje mulig, men serverne måtte hatt tilsvarende egenskaper også. Det ville da blitt et spill for de få i stedet for de fleste, noe som ville vært litt kjedelig i et mmorpg.

 

Fullversjonen er forresten mye bedre enn betaen mtp bugs. Har ikke merket noe til dem etter stable release.

 

 

Alt innhold streames jo ikke? Grafikken streames feks ikke?

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor folk sammenligner betaen og den endelige versjonen av spillet. Spillet har jo forbedret seg ganske mye siden betaen

 

Dette!

Er som om folk ikke forstår helt hva en beta versjon er.

 

Spillte selv fra release og ca en måned, da ble jeg rett og slett dritt lei av å bruke 70% av tiden på å løpe steder for å kanskje drepe 1 mob.

Lenke til kommentar

Spilte spillet fra betaer begynte å bli rullet ut, og ble overhode ikke imponert. Spillet har ikke noe next-gen å tilby, og for å klare seg som et 2014mmo, så må du strekke deg lengre en de som allerede er tilgjengelige.

 

At folk argumenterer i kommentarfeltet at det er greit med lav grafikk for at folk med dårligere pc-er/laptop skal slippe til, blir for tåpelig. Vi har forbedringer i maskinvare hele tiden, og sitter selv på en 2014 pc til 30.000kroner med utstyr, og logikken at vi skal produsere spill som støtter svake maskiner som ikke en gang er laget for spill, blir for tåpelig, og setter oss bare tilbake på utviklingen av spill.

 

ESO tilbyr en elendig grafikk for et 2014mmo, gameplay er ikke behagelig, og føles bare klomsete sammenlignet med andre tidligere mmo's som både har floppet helt, og de som har beholdt en liten spiller-base.

 

Å for dem som foretrekker pvp, så hadde ESO overhode ingenting å tilby som var interessant. Likte Oblivion bedre en Skyrim selv, og det var nettopp utforskning av dungeons med en venn, og ikke minst å hoppe inn i arena med, eller mot en annen spiller som appelerte den gang, ikke latterlig pve zerg med store masser(open-world pvp), hvor folk spammer AOE damage og har objectives i stede for strategisk kontring i full hastighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Anbefaler folk og sjekke ut Realm Reborn, mitt favoritt MMO spillet fra 2013.


Også kommer det et MMO fra Korea (Black Desert) som er så til de grader ambisiøst, og putter alle MMO i skamme benken. (visst alt som vises er sant)


Tenk deg beste combat system, beste grafikk, beste quester, beste Housing . ETC

De har basicly visst hele spillet på Youtube, Hype meteret bare øker og øker i USA.

Eneste som er dumt er at jeg må kjøpe ny PC visst dette kommer til Norge.






Youtube siden, med masse videoer



Back on track, har noen fått den der Tyske audio buggen fra Daggerfall ?


  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjenner meg ihvertfall ikke igjen med at ESO har dårlig grafikk. Det har helt nydelig grafikk til å være et MMO spill. ESO er et MMORPG ikke et singleplayer RPG.

 

Samtlige jeg kjenner i RL er rett og slett ekstremt imponert over grafikken. Og jeg må si meg enig...ESO er nydelig!

 

Er endel bugs og finpuss som må til og det er grunnen til at jeg tok en pause. Men er ingen tvil om at jeg skal tilbake når dem har fått ordnet litt på saker å ting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Skjønner ikke hvorfor folk sammenligner betaen og den endelige versjonen av spillet. Spillet har jo forbedret seg ganske mye siden betaen

 

Dette!

Er som om folk ikke forstår helt hva en beta versjon er.

 

Spillte selv fra release og ca en måned, da ble jeg rett og slett dritt lei av å bruke 70% av tiden på å løpe steder for å kanskje drepe 1 mob.

Det er ingen forskjell på den release versonen og beta versonen som hvar rett før release.

Det som ikke var fikset eller forandret til release, er enda ikke blitt forandret.

Lenke til kommentar

Ser gøy ut, men elendig grafikk, hvertfall på disse bildene.

Shadingen er fin på mange områder, men spillet har lave teksturoppløsninger, kjipe teksturer, lavpoly mesh, ikke volume light, GI etc av det jeg kan se.

 

Litt skuffende mtp at det er et 2014 spill.

 

Du er klar over at dette er et MMO, ikke sant? Bedre grafikk er litt vanskelig å få til når dette skal være online, samt takle alt som skjer rundt om kring. Et MMO med like god grafikk som singelplayerspill er så vidt jeg vet, umulig. Selv spiller jeg ikke ESO, siden det ikke er helt i min gate av spill. Men grafikken er alt annet enn dårlig for å være et 2014 MMO.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...