Gå til innhold

Nintendo taper penger for tredje år på rad


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

trist at nintendo ikke har gjort det bedre enn dette, av de 3 nye konsollene så er Wii U strengt tatt den beste. har selv en Wii U og med spill som SM3DW, Rayman Legends og kommende MK8+SSB blir det kun sterkere.

hverken Micro$oft eller Sony's nye konsoller frister i det hele tatt da ingen av deres lanserings spill er forfriskende i det hele tatt, til og med watch dogs ser mer og mer skuffende ut jo mer jeg ser spillet.

 

takker meg heller til Wii U+3DS (som har utroligt mange bra spill, som bla. Bravely Default, Luigis Mansion, Ocarina of Time HD + flere) og Pc spilling.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Gimmicky kontrollere og gjenbruk av IPs på samme nivå som Activision med sine Call of Duty gjør at Nintendo flopper. Og det er helt fantastisk!

 

Kanskje vi kan slippe søppel som påtvunget motion controls eller bruk av pads som må være implementert i spillene som kommer til disse konsollene.

 

Ordlyden Wii stemmer perfekt med hva en Wii/WiiU er....rent piss.

 

"Controllers as they stand are a perfectly adequate conduit for connecting man to machine by way of thumbs."

Ben "Yahtzee" Croshaw - Zero Punctuation

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nintendo skulle ikke ha gått bort ifra motion kontrollene som er til Wii. Og dem skulle ha brukt mer tid og penger på å lage en konsoll som er vesentlig kraftigere en Wii U. Og med et moderne brukergrensesnitt.

 

Det jeg håper Nintendo gjør fremover er å forandre på hele brukergrensesnittet og gjør Wii U til en behagelig konsoll å bruke. Mer fokus på ting som Miiverse og sosiale aspekter igjennom hele systemet.

 

Og ikke minst bruke enorme summer på spill som kun er til Nintendo. Og da ikke kun klassiske Nitendo spill men nye ip'r.

Endret av LarZen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nintendo burde lage en WII U revisjon med:

 

-Raskere CPU/GPU for oppskalering til 1080p for alle spill via HDMI.

 

-En ny "Pro" kontroller med bare en bitteliten skjerm istedet for den store U kontrollere.

 

-Støtte for og spille wii nunchuck-spill med Pro controlleren via en eller annen form for oversetting.

 

-Innebygget PSU.

Lenke til kommentar

Wii U er en kjempeflopp, ingen tvil om det. Nintendo feilet jo helt og holdent allerede ved fremvsiningen av konsollen, og promoteringen i lang tid etter har vært nesten ikke-eksisterende. "Svak" hardware gjør jo i tillegg at mange store 3.parts utviklere ignorerer den helt og heller går for de kraftigere konsollene. Nintendo leverer jo som forventet kvalitetstitler, men vi ser jo nå at det ikke lenger er nok.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Hvis Nintendo hadde tenkt nytt i steden for å kun lage Mariospill så hadde det kanskje vært håp.

hvis microsoft hadde lansert mass effect XVII til sin nyeste konsoll så er det klart at folk mister interessen for å spille.

Tenk nytt Nintendo og få inn noen nye spillserier.

Lenke til kommentar

Hvis Nintendo hadde tenkt nytt i steden for å kun lage Mariospill så hadde det kanskje vært håp.

hvis microsoft hadde lansert mass effect XVII til sin nyeste konsoll så er det klart at folk mister interessen for å spille.

Tenk nytt Nintendo og få inn noen nye spillserier.

 

Ikke at det er min jobb å forsvare Nintendo, de får drive sin egen markedsføring, men å si at de bare lager Mariospill er så feil som det kan få blitt og viser at du ikke har oversikt over hverken det som kommer ut på 3DS eller WiiU.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Veldig uenig med kommentarene som sier at den ikke er kraftig nok. De spilla jeg har til Wii U ser helt fenomenale ut, og det meste kjører i 60 fps. Super Mario 3D world er jo et bevis på at Wii U er kraftig nok til at Nintendo kan bruke den til å lage akkurat de opplevelsene de vil, og jeg har vanskeligheter for å se for meg noen som kan mislike det spillet. Hvem kjøper en nintendo konsoll for å spille Assasins Creed eller Call of Duty anyway? (for de har jeg ingen problemer med å innrømme at sikkert er ganske crap på wii u). Sjekk det i det minste ut før dere sitter og prater dritt om en konsoll dere sansynligvis ikke har satt dere så veldig inn i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Wii U er en kjempeflopp, ingen tvil om det. Nintendo feilet jo helt og holdent allerede ved fremvsiningen av konsollen, og promoteringen i lang tid etter har vært nesten ikke-eksisterende. "Svak" hardware gjør jo i tillegg at mange store 3.parts utviklere ignorerer den helt og heller går for de kraftigere konsollene. Nintendo leverer jo som forventet kvalitetstitler, men vi ser jo nå at det ikke lenger er nok.

 

Wii viste jo at det ikke er kraftig hardware som skal til.

 

Jeg klarer faktisk ikke å skjønne hvorfor Nintendo forlot strategien de hadde med Wii. Med den konsollen satset de på spill som appellerte til vanlige folk og ikke bare folk som spiller mye spill til vanlig. De nådde helt nye markeder.

 

Mot slutten av Wiis levetid og med Wii U så begynte de å se bort fra mainstream-markedet og prøvde å appellere til "gamere", som er en langt mindre kundegruppe.

 

Det utrolige med Wii var jo at tredjepartene var nesten irrelevante. Nintendo klarte seg fint selv, og det var fordi de produserte mange spill som ble populære blant vanlige folk.

 

Så igjen, jeg skjønner ikke hvorfor de endret strategi. Var det press fra ansatte internt som ble lei av å lage "mainstream-spill"? Miyamoto har jo antydet at det ble kjedelig for ham, blant annet.

Lenke til kommentar

Gimmicky kontrollere og gjenbruk av IPs på samme nivå som Activision med sine Call of Duty gjør at Nintendo flopper. Og det er helt fantastisk!

 

Kanskje vi kan slippe søppel som påtvunget motion controls eller bruk av pads som må være implementert i spillene som kommer til disse konsollene.

 

Ordlyden Wii stemmer perfekt med hva en Wii/WiiU er....rent piss.

 

"Controllers as they stand are a perfectly adequate conduit for connecting man to machine by way of thumbs."

Ben "Yahtzee" Croshaw - Zero Punctuation

 

i motsettning til Cod så er samtlige mario spillene kjempe gode, noe cod ikke har vært siden allied assault tilegget til det første spillet.

i tillegg så er wiimoten+nunchucken og Wii U padden utrolig gode kontrollere, gimmick eller ei.

 

det at du syns at det er fantastisk at nintendo flopper viser jo bare at du ikke er innteresert i nyvinning og mest sannsynlig kun spiller Fifa etc.

 

nintendo gjør det nintendo alltid har gjort, eksperimentert med hvordan du skal spille.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

nintendo gjør det nintendo alltid har gjort, eksperimentert med hvordan du skal spille.

 

 

Derfor blir det nå uhyre spennende å se hva Nintendo velger å gjøre i neste omgang, for det er jo "ingen" som lenger vil ha det Nintendo tilbyr med Wii U. Wii U virker å være en maskin for KUN de trofaste fans, og det kan umulig være nok for Wii U i lengden.

Lenke til kommentar

 

Gimmicky kontrollere og gjenbruk av IPs på samme nivå som Activision med sine Call of Duty gjør at Nintendo flopper. Og det er helt fantastisk!

 

 

Har du spilt noen av spillene på WiiU som Nintendo selv har gitt ut?

Som hva da? Mario, Zelda, Donkey Kong, Super Smash Bros og Metroid? For hvilke andre spill er det som finnes til disse konsollene som Nintendo satser på at skal selge flere konsoller? Alle titlene som er nevnt over her er titler som Nintendo har resirkulert x antall ganger og så og si alle spill som utvikles til Wii/WiiU krever ett eller annet unødvendig gameplay element som benytter seg av ubrukelig motioncontrols og padden for å i det hele tatt bli tillatt på konsollen.

 

Denne generasjonen er en gigantisk skuffelse fra The Big 3. Enten i form av maskinvare og/eller få/svake titler som er tilgjengelig.

 

"Speaking of re-releasing, as I mentioned earlier Nintendo is busily tearing its way through all its intellectual property and isn't releasing a single game that can't be prefixed with the words "another bloody," as in "another bloody Zelda," "another bloody Donkey Kong," and of course "another bloody Metroid"

 

Ben "Yahtzee" Croshaw.

 

Sorry Mac, ikke meningen å tråkke deg på tærne og har ingen problemer med dine preferanser og meninger. Dette derimot er min egen mening om Nintendo og jeg har mange timer under beltet med NES, SNES og N64. De konsollene og Nintendo var store deler av min barndom, så dette er trist for meg også, men jeg kan ikke ofre mer for dette forholdet når ikke jeg får noe som er av verdi tilbake.

 

Meg og Nintendo var veldig forelsket i når vi traff hverandre for første gang og har tilbrakt timesvis på go-kart baner, forskjellige sporter, turer i skog og mark og stadig på nye eventur. Desverre ville det ikke vare og vi ble separert for en del år siden...vi har prøvd å få det til å virke med gjevne mellomrom, men jeg ser nå at det vi trenger er en skilsmisse :(

Lenke til kommentar

Med Wii U-kontrolleren kan man spille asymetriske spill med en TV og alle i et rom . Skal man få til det samme med de andre TV-spillmaskinene må man ha flere maskiner og TVer, eller sagt på en annen måte, de som ikke har Wii U går glipp av noe nytt og kult. Asymetriske spill er kult, men Nintendo var ikke flinke nok til å raskt få opp titler som utnytter det, og det ble mye negativ presse i starten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Gimmicky kontrollere og gjenbruk av IPs på samme nivå som Activision med sine Call of Duty gjør at Nintendo flopper. Og det er helt fantastisk!

 

Kanskje vi kan slippe søppel som påtvunget motion controls eller bruk av pads som må være implementert i spillene som kommer til disse konsollene.

 

Ordlyden Wii stemmer perfekt med hva en Wii/WiiU er....rent piss.

 

"Controllers as they stand are a perfectly adequate conduit for connecting man to machine by way of thumbs."

Ben "Yahtzee" Croshaw - Zero Punctuation

i motsettning til Cod så er samtlige mario spillene kjempe gode, noe cod ikke har vært siden allied assault tilegget til det første spillet.

i tillegg så er wiimoten+nunchucken og Wii U padden utrolig gode kontrollere, gimmick eller ei.

 

det at du syns at det er fantastisk at nintendo flopper viser jo bare at du ikke er innteresert i nyvinning og mest sannsynlig kun spiller Fifa etc.

 

nintendo gjør det nintendo alltid har gjort, eksperimentert med hvordan du skal spille.

Tror jeg traff en nerve her, så la meg gjenta meg selv som jeg gjorde med Jostein. Dette er min mening og jeg har ingen problemer med å respektere at andre ikke føler det samme. Jeg kan tilogmed legge til at jeg skjønner hvorfor disse konsollene appellerer til noen personer. Jeg personlig liker ikke retningen Nintendo har valgt å bevege seg mot, mitt håp er at de går tilbake til røttene med konsollen, men også kommer med noen nye IPer framfor samme slitte Mario, Zelda, Metroid osv.

 

Ja, de nye Mario titlene er ganske bra. Vet du hvorfor? Fordi Nintendo har omtrent ikke forandret noen forbanna ting på over 30 år. Beklager å måttet si det, men har du spilt et av spillene så har du så og si spilt de alle sammen.

 

Hver sin smak, all respekt for det. Jeg holder meg bare unna fordi jeg vil ikke bruke penger til å støtte noe som jeg mener er feil.

 

Hva jeg spiller for tiden? Ja det er FTL: Faster Than Light, Prison Architect, Rimworld, DoorKickers og Dark Souls 2. Hvordan det?

Endret av RavenLand
Lenke til kommentar

Største problemet at det ikkje er før nå smash og mario kart kommer. det var jo for meste det som slo Wii salget i gang før den ble glemt vekk i støvet (og zelda) ikkje 1 1/2 år etter lanseringen.....motion var fun fordi det var nytt men man kan bare spille det esset 1 gang om man ikkje bygger på den

Lenke til kommentar

Det var Wii Sports og Wii Fit som gjorde at Wii solgte så bra som det gjorde. Etter folk var spilt/trent seg lei på dette prøvde de gjerne et mariospill men der ble folk flest lei enda kjappere. Dermed ble Wii'en stående å samle støv i åresvis.

Det hjalp ikke at veldig mange brant seg på haugevis av _elendige_ 3de- parts spill som spilte på bevegelseskontrollene.

 

Jeg tror ikke Nintendo var helt dumme da de satset på en ny gimmick for Wii U. Problemet var at de bommet på valg av gimmick.

Men det hadde kanskje vært sikrere å satse på en "vanlig" konsoll ala PS4/Xbone, slik at folk kunne fått spille både Cod, Fifa og Mario. Og så burde de kanskje hatt et annet navn.

 

At de gir ut samme spilla om igjen for 7-8-9-14 gang tror jeg ikke hjelper. Jeg mistenker at folk flest har spilt seg lei på disse spilla for lengst. Det er ikke spennende nok til å være systemselgere hvertfall.

Lenke til kommentar

Det var Wii Sports og Wii Fit som gjorde at Wii solgte så bra som det gjorde. Etter folk var spilt/trent seg lei på dette prøvde de gjerne et mariospill men der ble folk flest lei enda kjappere. Dermed ble Wii'en stående å samle støv i åresvis.

 

Det du skriver her stemmer ikke helt:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_Wii_video_games

 

Som du kan se ligger både Mario Kart og New Super Mario Bros. blant de fem mestselgende spillene. Disse spillene solgte godt over tid, og ikke bare med en gang for så å se stupende salgstall. Dette betyr at folk slett ikke ble fort lei, men at de var såpass begeistret at de anbefalte spillene videre.

 

Wii samlet altså ikke støv, men solgte svært mange kopier ganske mange spill. Wii hadde 7 spill som solgte over 15 millioner. Til sammenligning hadde Xbox 360 og PS3 bare ett spill hver som solgte over 15 millioner.

 

De fem mest solgte spillene på her konsoll har solgt til sammen over 200 millioner kopier på Wii, men bare ca. 50 millioner på PS3 og 70 millioner kopier på Xbox 360.

 

Dette tegner et bilde av Wii som en konsoll som fikk vanlige folk til å kjøpe flere spill, så Wii lå ikke bare og støvet ned. I det minste ikke før Nintendo sluttet å lage mainstream-spill og prøvde å appellere til nisjen "gamere" igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...