Gå til innhold

Esport: Han skal lede vår storsatsing på esport


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns dere burde nevne League spillern "K0u", desidert en av de beste junglerene i Europa nå for tiden. Hvis han ikke han vært 16 så ville han nok vært i LCS nå. Vært å nevne at han spiller på samme lag som "Nukeduck" og "Alex Ich"

 

Det er garantert flere navn som kunne/burde ha blitt nevnt ja, men ettersom det er et statement fra Wilmann så er det ikke noe å endre på. Kan ikke huske å ha hørt om "Znik" før og hvilket spill han konkurrerer i dog.

 

Men det viktige i artikkelen er jo satsingen gamer.no gjør innen E-sport, og etter artikkelen å bedømme ser dette veldig lovende ut. Blir interessant å se hva som kommer ut av dette i de kommende årene.

Lenke til kommentar

Gratulerer! Og lykke til med den nye jobben!

 

Kort spørsmål: har trønderen sluttet? Eller har han bare fått nye oppgaver? Ser jo at han jobber for vg også nå.

Halla! Trønder'n her. :)

 

Nei, jeg har så å si samme arbeidsoppgaver tidligere. Jeg kommer fremdeles til å dekke esport, men Stein skal ha ansvaret for vår satsing for øvrig. Et slikt ansvarsområde har vi egentlig ikke hatt til nå, men det blir nødvendig med tanke på alt vi håper å få til fremover.

 

Når det gjelder VG er esportspalten noe vi i Gamer.no leverer til Level Up.

Endret av Arodem
Lenke til kommentar

Selvsagt skal vi gjøre flotte ting med Dota 2 også, men vi må begynne et sted. Det er lov å ha en positiv innstilling av og til, fremfor å gang på gang snakke ned alle forsøk på å gjøre ulike ting for miljøet enten det er oss eller andre. Det kan lønne seg i lengden :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvsagt skal vi gjøre flotte ting med Dota 2 også, men vi må begynne et sted. Det er lov å ha en positiv innstilling av og til, fremfor å gang på gang snakke ned alle forsøk på å gjøre ulike ting for miljøet enten det er oss eller andre. Det kan lønne seg i lengden :-)

 

Blir vanskelig å ikke kritisere når det står svart på hvitt i artikkelen at spillene ble valgt pga "Vi føler også at disse to spillene har to av de største miljøene bak seg", men CS har det minste miljøet bak seg sammenlignet med LoL, Dota2, Starcraft og CS, derfor blir det berettiget, fordi det rett og slett er feil.

 

Ikke se på det som en kritikk mot hva dere gjør, men informasjonen som blir gitt i artikkelen, det er regelrett feil, her får du informasjonen som er riktig:

 

CSGO:

2,526,394

Unique players last month

 

Dota2:

7,927,398

Unique players last month

 

Flott at dere utvikler eSport, men skal dere velge hvilket spill som har størst miljø bak seg ligger ikke CS på topp5, derfor blir det rart å lese at dere velger CS pga det har det største miljøet.. er det noen usynlige tall jeg ikke får med meg her?

Lenke til kommentar

Til og med Heartstone har større playerbase en CSGO.

Jeg er litt usikker på hvorfor du trekker frem spillerstatistikk på verdensbasis når det er norske turneringer Gamer skal arrangere. Kanskje de har erfart at CS er vel så populært som andre spill, når de ser på erfaring fra tidligere turneringer, tilbakemeldinger/antall klikk på artikler, og generelle norske communityer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til og med Heartstone har større playerbase en CSGO.

 

Du tar nå tak i internasjonale tall. Gamer.no's hovedfokus er på norsk scene, og her ser vi definitivt større miljø i CSGO og LoL fremfor Dota 2. Jeg er en ivrig fan av Dota 2 jeg også, men jeg må si at jeg misliker din negative holdning til gamer.no ang Dota 2. De har nettopp, som du kanskje har oppdaget, fått tak i en ny esportansvarlig. Gi dem litt tid. Dota 2 vil naturligvis komme med tiden.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

LoL og CS ja.

Fortsatt ikke noe DotA selv om det er mange mange mange ganger større en CS.

 

Jaja, blir ikke noe viewer fra meg, men føler ikke at jeg mister noe heller.

 

Hei Puro,

 

Vi i Gamer.no setter pris på engasjementet ditt overfor e-sportdelen av våres aktiviteter. Når det kommer til hvorfor CS:GO og LoL ble valgt fremfor DOTA 2 så var det etter en nøye vurdering av norske miljøene. Her føler vi at CS:GO og LoL favner bredest.

 

Jeg er personlig en stor DOTA 2 tilhenger, og har brukt flerfoldige timer i spillet. Samtidig kan jeg ikke la det overstyre hva konsensus her på huset og tall tilsier at vi skal velge. Med det sagt, så vil det bli DOTA 2 arrangementer i Gamer.no regi i fremtiden. Vi følger med på DOTA 2 miljøet i Norge, og har på ingen måte planer om å neglisjere denne brukergruppen.

 

Håper dette besvarte eventuelle spørsmål du måtte ha rundt turnering -og serievalg.

 

Mvh,

 

Stein Wilmann

E-sportansvarlig

Gamer.no

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...