Gå til innhold

Lyst på en Nintendo i aluminium?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen dum ide, bortsett frå at den er alt for dyr. Kan bli noko speedrunnere kanskje vil prøve seg på, men då må sikkert prisen ned, sidan du finn billegare NES på Ebay.

 

Ja for 3 lapper finner du en fin NES på ebay med en haug med spill. Så å betale 3k for denne uten spill som du uansett må kjøpe utenom. Neitakk...

Lenke til kommentar

 

Hurra, som en emulator, bare dyrere og dårligere.

 

AtW

Les artikkelen og les mer om konsollen, de skal visst bruke samme chipper som var i de originale systemene.

"I motsetning til andre Nintendo-kopier er nemlig ikke dette en såkalt «emulator»."

 

 

Nei, det er som en emulator, bare dyrere og dårligere :)

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Kan bli noko speedrunnere kanskje vil prøve seg på

Tror speedrunningcommunitiet har en regel som sier at man bare kan spille på offisiell hardware.

 

Jeg tror jeg heller ville investert i en NES+en liten CRT en denne her.

 

 

Det er mest snakk om forskjellen på originalkonsoll og emulator. Dersom eit spel blir kjørt likt på denne konsollen, som ein NES, så ser eg ikkje noko grunn for å ikkje bruke den. Sidan maskinvaren er tilsvarande, og du faktisk brukar originalkassetten, så ser eg ikkje vekk frå at det vil kjøre likt som på NES. Du brukar samtidig originalkontrolleren.

 

Nokon er veldig strikt på rekordar (SDA), men mange bryr seg ikkje om det. Det er mange som splear på emulator. Dei får kanskje ikkje noko tid på SDA, men det er det heller ikkje alle som bryr seg med.

 

 

 

Nei, det er som en emulator, bare dyrere og dårligere :)

Dårlegare på det meste for folk felst, men ikkje alt og alle. Det er gjerne eit snevert marked, men det finnes.

Lenke til kommentar

Jeg kunne faktisk ha vurdert en slik om vi fikk noe lignende for Sega Mega Drive eller SNES for den saks skyld. Kjekt å bare smekke det i en ny TV og bom-shalala & hey presto, Sega Mega Drive!

Hva med denne?

 

http://gamezone.no/Avdelinger/SPILL/Retro-Spillkonsoller/Sega-Mega-Drive-m--80-spill2-kontroller-Classic-Game-Console-122656-p0000051367

 

Det er en uoffisiell Sega Mega Drive som tar både spill til Mega Drive og Genesis (originale spil, faktisk), og har åtte spill inkludert i selve maskinen. Halvparten er nok ræva indiespill osv (så vidt jeg har fått med meg), men da gjenstår faktisk førti "ekte" Sega-spill som Alex Kidd in the Enchanted Castle, Golden Axe 1 - 3, Altered Beast, Ecco 1 og 2 pluss Ecco Jr, Virtua Fighter 2, Shinobi 3 og Streets of Rage 1 - 3, for å ta det mest kjente. (i tillegg til noen Sonic-spill, så klart.) Prislappen er bare på usle åtte hundre spenn.

 

Det er riktignok lang leveringstid, så har blitt noen måneders venting på meg. Men satser på at det er verdt det. :) Det er også en billigere versjon med bare 60 spill, samt en Atari i samme stil (uoffisiell, men med flere spill inkludert osv.) Hadde mer enn gjerne sett at Nintendo kunne gjort det samme. Har ikke eid en Nintendo-konsoll siden DS og Wii, noe jeg angrer bittert på i dag. Emulator er ikke det samme. Det blir som å male en Volvo rød og leke at det er en Ferrari.

 

(btw ser den med 60 spill og Atarien er på lager. Blir neppe så lang venting da. Den jeg bestilte kommer om en ukes tid.)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Testet Jnes emulator for 2 uker siden med SNES kontroller på PCn. Både @720p på 92" projektorbilde og 1080p på LCD så ble bildet utrolig smooth. Vil tippe samme vil nå være mulig via denne, men min løsning kostet mye mindre.

 

Dessuten så var SNES kontrolleren perfekt til å spille NES spill med. Satt opp 2 knapper som de standard NES knappene A+B så ett sett som var turboknapper.

 

For samlere som allerede har en solid NES samling så vil jeg si go for it. For nybegynnere innen NES som meg så går jeg heller for emulering. Iallefall enn så lenge. hadde selv bare lyst til å teste originale Ducktales.

 

Dama derimot har funnet sin gamle NES maskin så blir garantert noe ekte NES gaming i fremtiden.

Lenke til kommentar

Hva med denne?

 

http://gamezone.no/Avdelinger/SPILL/Retro-Spillkonsoller/Sega-Mega-Drive-m--80-spill2-kontroller-Classic-Game-Console-122656-p0000051367

 

Det er en uoffisiell Sega Mega Drive som tar både spill til Mega Drive og Genesis (originale spil, faktisk), og har åtte spill inkludert i selve maskinen. Halvparten er nok ræva indiespill osv (så vidt jeg har fått med meg), men da gjenstår faktisk førti "ekte" Sega-spill som Alex Kidd in the Enchanted Castle, Golden Axe 1 - 3, Altered Beast, Ecco 1 og 2 pluss Ecco Jr, Virtua Fighter 2, Shinobi 3 og Streets of Rage 1 - 3, for å ta det mest kjente. (i tillegg til noen Sonic-spill, så klart.) Prislappen er bare på usle åtte hundre spenn.

 

Sweet! Jeg har savnet noen freshe beat em ups. Streets of rage fikk jeg aldri spilt. Den der skal bestilles ganske snart! Litt spent på kvaliteten på Sega Mega Drive Kontrolleren som følger med. Og selvfølgelig signalet ut til TVen.

Lenke til kommentar

Har sett en og annen anmeldelse av den Sega'en på youtube. Den virker litt "lett", dvs ikke så tung som vanlige konsoller, og det kan virke som om den er noe billig drit. Den er heller ikke så stor som de originale, men det kan skyldes at teknologien er blitt mindre. Men den skal være ganske solid, og det aller meste av spill skal fungere helt fint. Noen spill kan den ha problemer med, men det er nok de færreste. Vi får se. :) Har ikke fått min, men gleder meg svært. :)

 

Btw usikker på kontrollene (de burde fungere helt fint), men så vidt jeg vet fungerer orignale kontrollere helt fint på den.

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg kunne faktisk ha vurdert en slik om vi fikk noe lignende for Sega Mega Drive eller SNES for den saks skyld. Kjekt å bare smekke det i en ny TV og bom-shalala & hey presto, Sega Mega Drive!

Hva med denne?

 

http://gamezone.no/Avdelinger/SPILL/Retro-Spillkonsoller/Sega-Mega-Drive-m--80-spill2-kontroller-Classic-Game-Console-122656-p0000051367

 

Det er en uoffisiell Sega Mega Drive som tar både spill til Mega Drive og Genesis (originale spil, faktisk), og har åtte spill inkludert i selve maskinen. Halvparten er nok ræva indiespill osv (så vidt jeg har fått med meg), men da gjenstår faktisk førti "ekte" Sega-spill som Alex Kidd in the Enchanted Castle, Golden Axe 1 - 3, Altered Beast, Ecco 1 og 2 pluss Ecco Jr, Virtua Fighter 2, Shinobi 3 og Streets of Rage 1 - 3, for å ta det mest kjente. (i tillegg til noen Sonic-spill, så klart.) Prislappen er bare på usle åtte hundre spenn.

 

Det er riktignok lang leveringstid, så har blitt noen måneders venting på meg. Men satser på at det er verdt det. :) Det er også en billigere versjon med bare 60 spill, samt en Atari i samme stil (uoffisiell, men med flere spill inkludert osv.) Hadde mer enn gjerne sett at Nintendo kunne gjort det samme. Har ikke eid en Nintendo-konsoll siden DS og Wii, noe jeg angrer bittert på i dag. Emulator er ikke det samme. Det blir som å male en Volvo rød og leke at det er en Ferrari.

 

(btw ser den med 60 spill og Atarien er på lager. Blir neppe så lang venting da. Den jeg bestilte kommer om en ukes tid.)

Maskinen er ikke uoffisiell, de produserer den med lisens fra Sega. Maskinen emulerer selvsagt, da den opprinnelige hardwaren som Motorola 68000 osv ikke produseres lenger. Det skal også sies at mange emulatorer er faktisk nesten like bra som den opprinnelige hardwaren. Man begynner å nærme seg emulering på transistor nivå når det gjelder NES,SNES og Megadrive, dvs den emulerer 100% som at det skulle være den orginale hardwaren, ingen forskjell! Grunnen til dette ar at dagen PC`er er såpass kraftige, samt at 8-16bits hardware ble produsert for 25-30 år siden.

Lenke til kommentar

Denne maksinen er faktisk en orginal NES, da de bruker hovedkort fra Famicom. Boksen er laget av samme aluminium som de bruker på Apple produktene. Den er jo også klargjort for HD tv`er med innebygget scaler, den kan også leveres med scanline funksjon som tilegg. Jeg synes denne er spennende, men prisen er litt stiv. Det skal jo også sies at de produserer hver enhet etter bestilling, dette er ikke et stort selskap. Man kan alltid kjøpe seg en gammel skoeske (NES), som kun klarer composite = rævva bilde. Skal man modde de til å ta RGB så kan man like godt kjøpe Analogue NT, så kostbart er det!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...