Gå til innhold

Open beta for Wildstar denne veka


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har spilt en del BETA nå, syntes det er et aktivt og engasjerende kampsystem og sjarmerende grafikkstil. Min hovedutfordringer er at jeg finner menysystemet og det generell UX-designet noe rotete og veldig "in Your face".. Følte at jeg druknet veldig i starten og jeg finner det til stadighet litt irriterende rett og slett.

 

Et problem jeg har med spillet er dog at det egentlig ikke er noe som helst som gjør at jeg føler meg knyttet til spillet og universet. De kjører på med mye sjarm og humor, men det er ingen underliggende historie av betydning og jeg føler ikke at jeg knytter meg til verken zoner, karakterer eller noe som helst og det virker nesten som om utviklerne selv ikke forsøker på det heller og egentlig legger opp til at det ikke skal være noe underbyggende ved spillet i det hele tatt. Ting går i rykk og napp, på kryss og tvers fra zone til zone.

 

Kan sikkert diskutere i hvilken grad det har så alt for mye å si eller ikke, de velger da tydeligvis å fokusere på spillmekanikker og ren underholdningsverdi i form av rent gameplay. Det stor jo i sterk kontrast til spill som The Old Republic, Elder Scrolls Online osv.. Og mange vil påstå at det er en god ting men jeg vil nå påstå for mitt vedkommende at de har dratt det litt vel langt. Jeg har det gøy med spillet meg sliter veldig med å se for meg at jeg skal klare å holde meg til dette spillet over tid som jeg har klart med blant annet World of Warcraft i alle disse årene om spillet skal være helt ribbet for substans hva gjelder historie og dybde.

Endret av RamGuy
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har spilt en del BETA nå, syntes det er et aktivt og engasjerende kampsystem og sjarmerende grafikkstil. Min hovedutfordringer er at jeg finner menysystemet og det generell UX-designet noe rotete og veldig "in Your face".. Følte at jeg druknet veldig i starten og jeg finner det til stadighet litt irriterende rett og slett.

 

Et problem jeg har med spillet er dog at det egentlig ikke er noe som helst som gjør at jeg føler meg knyttet til spillet og universet. De kjører på med mye sjarm og humor, men det er ingen underliggende historie av betydning og jeg føler ikke at jeg knytter meg til verken zoner, karakterer eller noe som helst og det virker nesten som om utviklerne selv ikke forsøker på det heller og egentlig legger opp til at det ikke skal være noe underbyggende ved spillet i det hele tatt. Ting går i rykk og napp, på kryss og tvers fra zone til zone.

 

Kan sikkert diskutere i hvilken grad det har så alt for mye å si eller ikke, de velger da tydeligvis å fokusere på spillmekanikker og ren underholdningsverdi i form av rent gameplay. Det stor jo i sterk kontrast til spill som The Old Republic, Elder Scrolls Online osv.. Og mange vil påstå at det er en god ting men jeg vil nå påstå for mitt vedkommende at de har dratt det litt vel langt. Jeg har det gøy med spillet meg sliter veldig med å se for meg at jeg skal klare å holde meg til dette spillet over tid som jeg har klart med blant annet World of Warcraft i alle disse årene om spillet skal være helt ribbet for substans hva gjelder historie og dybde.

 

Mye av det generelle menysystemet ble fikset på forrige patch.

 

Ikke knyttet til spillet? Synest det er veldig mange "Lore cubes" som ligger rundt i hele spillet. Skal ikke si at jeg har sett på disse, siden jeg ikke bryr meg om lore. Så for meg er det ganske greit å få velge om jeg vil følge med på lore eller ikke =)

 

WoW har vell sakte men sikkert blitt ribbet, og vel så det siden WotLk. Er vell ikke akkurat så mye god historie og dybde igjen i det spillet.

 

 

Jeg synes at spillet virker veldig spennende og at gameplayet virker mye bedre enn hva WoW noen gang har vært. Alt på spillet er vansklig. Mange gode guilder har prøvd seg på raiding i flere månder, men forsatt ikke klart å klarert noen av de vanskligste raidsa, så da bestemte Carbine seg for å buffe alle boss'ene, så nå er alt i tillegg vanskligere.

 

Det jeg ser på som et problem med spillet er at det er veldig lite casual friendly. Har sett en del youtube filmer, og virker som at man må invistere ganske mange timer for å klare å nå toppen. På ene filmen ble det sagt at når man bli level 50, får man "elder gems" istedet for xp, denne har en limit pr uke. For å få oppgradert characteren din til det maksimale kommer det til å ta 10 månder. Så om man lager en ny character noen månder senere, kommer det til å ta lang tid for å nå igjen de andre.

Lenke til kommentar

Ikke knyttet til spillet? Synest det er veldig mange "Lore cubes" som ligger rundt i hele spillet. Skal ikke si at jeg har sett på disse, siden jeg ikke bryr meg om lore. Så for meg er det ganske greit å få velge om jeg vil følge med på lore eller ikke =)

Jeg gidder sjelden lese quest description, så med mindre det er full voice-over er det sjelden jeg bryr jeg om hvorfor jeg dreper de ulvend der, eller henter den soppen der. Unntaket er historien, men også den kan gå litt fort til tider. Men samtidig synes jeg lore er svært viktig, spesielt i nye IPer. I LotRO var det nok for meg å være en del av Middle-Earth, og i Elder Scrolls Online var jeg nok kjent fra før til å trives der (holdt meg mest i Morrowind, siden jeg elsket det tredje spillet.) Det samme gjelder SW: Old Republic. Det er Star Wars, og mer trenger jeg strengt tatt ikke vite av lore.

 

Men på den annen side har vi Vanguard: Saga of Heroes. Jeg elsket det spilelt, spesielt da jeg kom tilbake etter ett års tid og fikk se et helt annet spill. Men etter en del uker der satt jeg stadig og lurte på hva fanken det egentlig var jeg drev på med. Jeg hadde gjort en drøss quests over alt, men husket ingen av dem. Jeg hadde vært i mange byer og steder rundt omkring, men husket bare navnet på noen svært få. NPCer husket jeg ikke navnet på i det hele tatt. Alt ble så meningsløst at jeg droppet spillet for godt. Wildstar kan fort lide av noe av det samme. Jeg er ikke spesielt interessert i selve historien, men jeg må ha nok historie og lore til å vite hva jeg driver på med. Jeg må bli kjent med i alle fall noen viktige NPCer, og føle en viss tilknytning til området jeg holder til i. Ellers blir det bare meningsløs surring rundt omkring, og da vil nok spillet bli svært kortvarig for min del. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Vi har tatt ein kikk på spelet, og Gøran meinte i sin sniktitt at det er eit vellaga og gjennomtenkt spel, sjølv om det eigentleg ikkje byr på så mykje nytt"

 

-For fargerikt for min del og orker ikke grinde meg gjennom et nytt WoW spill.

Hva er så galt med masse farger? Forstår at masse farger ville vært negativt i et spill som Dark Souls 2 pga. stemning, men i en relativt "useriøs" MMO?

Endret av Galen Absalom
Lenke til kommentar

Har hatt betaen i 6 mnd ca. Og gledet meg skikkelig. Men har blitt så skuffa. Spillet klarer ikke hooke meg.

 

Gleder meg mye mer til archeage nå etter å ha testet den betaen

 

Har samme følelse som deg.

Er realtivt skuffet. Mulig de har drept seg såpass pga. hype, men finner ikke spillet særlig fengende. Det klarer ikke å få meg inn i spillet. Følelsene mangler.

 

ArcheAge er faktisk bra?

Synes det ser så slitent ut.

Har prøvd å sett på et par streams og youtube filmer av gameplay \ let's play,

men synes det bare ser så utrolig slitent ut.

 

Men liker hva det har klart å implementere i selve spillet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes at spillet virker veldig spennende og at gameplayet virker mye bedre enn hva WoW noen gang har vært. Alt på spillet er vansklig. Mange gode guilder har prøvd seg på raiding i flere månder, men forsatt ikke klart å klarert noen av de vanskligste raidsa, så da bestemte Carbine seg for å buffe alle boss'ene, så nå er alt i tillegg vanskligere.

 

Kommentarer som dette får meg til å klø meg litt i hodet...

Folk snakker om spill som er i BETA som om de er det endelige produktet, noe det ikke er.

Det er en gigantisk forskjell mellom å ha en "guild" som prøver seg på BETA ting under testing, og en ordentlig guild i et ferdig produkt.

WoW er et veldig godt eksempel på dette, der PTR fungerer så og si på samme måte, men har aldri opplevd at bosser er like vanskelige/lette når det blir offisiellt sluppet.

 

En annen ting er at disse har prøvd seg på disse nå, så når de kommer dit etter release, så vil de nok ikke bruke like lang tid.

 

Meningen er å teste ting, finne ut hva som funker og hva som ikke funker. Det er ikke umulig at de tester grenser for hvor vanskelig de kan gjøre det, for å så tone det ned for de som ikke er "hardcore".

 

Sier ikke at det ikke er vanskelig nå, men sier at det ikke nødvendigvis er slik det oppleves når det er ferdig og alt er på plass.

 

BETA er ikke = Release.

Lenke til kommentar

Det er klart det er rom for et "Donald Duck"-spill som Wildstar , det er viktig med mangfold i MMO-verdenen ;)

Du, og de fleste andre, glemmer at Donald er mangsidig. På den ene siden har vi bladene som kommer hver uke. Disse er ment for barn, og jeg klarer ikke lese dem ferdig når jeg en sjelden gang får bladd i et hos en kamerat med barn. På den annen side har vi bladene med historiene til Don Rossa. Disse kjøper jeg slavisk, selv om jeg snart fyller fire tiår. Historiene hans er svært bra skrevet og har mye humor. At det er Donald er bare et bonus. På en tredje side har vi pocket-bøkene. Disse ble laget i første omgang for å få plass til lengre historier, og mange av disse er rimelig seriøse greier som kanskje ikke direkte er ment for barn. I beste fall er de ment for ungdommer. Mange av disse involverer Mikke som detektiv på jakt etter ett eller annet mysterium.

 

Og hva med war time Donald? Disse filmene ble laget av Disney i samarbeid med den amerikanske hæren som ren propoganda, og inkluderer filmer der Donald blandt annet jobber som nazist. Er dette også ment for barn? :p

 

Så når du sier "Donald Duck spill", hvilken Doanld mener du? De barnslige bladene? Don Rosa? Pocket bøkene? Nazisten? :p

Lenke til kommentar

Jeg synes at spillet virker veldig spennende og at gameplayet virker mye bedre enn hva WoW noen gang har vært. Alt på spillet er vansklig. Mange gode guilder har prøvd seg på raiding i flere månder, men forsatt ikke klart å klarert noen av de vanskligste raidsa, så da bestemte Carbine seg for å buffe alle boss'ene, så nå er alt i tillegg vanskligere.

 

Kommentarer som dette får meg til å klø meg litt i hodet...

Folk snakker om spill som er i BETA som om de er det endelige produktet, noe det ikke er.

Det er en gigantisk forskjell mellom å ha en "guild" som prøver seg på BETA ting under testing, og en ordentlig guild i et ferdig produkt.

WoW er et veldig godt eksempel på dette, der PTR fungerer så og si på samme måte, men har aldri opplevd at bosser er like vanskelige/lette når det blir offisiellt sluppet.

 

BETA er ikke = Release.

 

Har sett ganske mange youtube filmer angående dette spillet. Carbine har sagt at det ikke kommer på tale at noen bosser skal nerfest. Flere av "pro'sa" i WoW har spilt dette spillet gjennom store deler av beta perioden. De sier at de sliter som faen kun i 5-man dungeons.

 

Nå nærmer det seg open beta. Det er snart klart for release. Så det er ikke så lenge før " BETA = Release". Så bare klø deg i hue så mye du vil. =)

 

Her er en youtube film av Zybak som er ganske kjent innen WoW miljøet:

 

https://www.youtube.com/watch?v=ZuKOmQVLrHo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...