Gå til innhold

Dette spillet var så dårlig at det ble fjernet fra Steam Early Access


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt problem med early access er at det virker som 90% av alle indie-spillene bare er short term get rich quick scams av utviklerne. Veldig få spill som har fått release og de fleste har bare en oppdatering hver tredje måned eller sjeldnere, mens andre blir bare glemt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Mitt problem med early access er at det virker som 90% av alle indie-spillene bare er short term get rich quick scams av utviklerne. Veldig få spill som har fått release og de fleste har bare en oppdatering hver tredje måned eller sjeldnere, mens andre blir bare glemt.

 

Early acess spillene mine opdateres hver måned.

jeg har nån som oppdateres etter 3 måneder, men da er det store oppdateringer.

 

Det eneste problemet er at de informerer ikke fansen, at de ikke blir og slutte og hva de holder på med i forum, visst ikke begynner folk og skrive slikt du gjør.

Lenke til kommentar

Dayz Standalone har skuffende lite oppdateringer. Har ikke spilt på 3-4-5 måneder nå, og når jeg logger inn igjen, er det nesten ingenting nytt.

Dessuten føles det helt jævlig å kontrollere playeren sin der, så jeg blir helt gal av spille det.

Nå er det jo lenge siden jeg faktisk har giddet å lest patchnotes fra Dayz Standalone, men jeg ante ugler i mosen når dem ikke leverte kjøretøy etter 3-4 mnd (selv om dem hadde sagt det kom til å komme)

Jeg mener, kunne dem ikke bare lagt inn sykkel, i det minste?

Det er drepen å måtte løpe fra

sørsiden og heeelt opp til NE airfield...

 

Et spill som derimot skal ha skryt av meg, er Rust.

De leverer stadig oppdateringer i form av blogginnlegg som beskriver nøye hva dem jobber med, og faktisk kommer det patcher i rimelig grei tid.

De har også en side på Trello.com hvor de legger ut fremtidige planer og hva dem dedikerer mest arbeidsmengder på etc...

Lenke til kommentar

Aldri betal for en uferdig vare, ganske enkelt egentlig...

 

Merkelig, minecraft er ikke 100% ferdig og får oppdateringer annenhver måned/hver tredje men de har uansett solgt over 50 millioner utgaver totalt. Hva har du å si til det? selv Notch (Markus Persson -skaper av minecraft) sier at spillet aldri kommer til å få en "last-patch" hvor spillet da blir ferdig.

Lenke til kommentar

 

Aldri betal for en uferdig vare, ganske enkelt egentlig...

 

Merkelig, minecraft er ikke 100% ferdig og får oppdateringer annenhver måned/hver tredje men de har uansett solgt over 50 millioner utgaver totalt. Hva har du å si til det? selv Notch (Markus Persson -skaper av minecraft) sier at spillet aldri kommer til å få en "last-patch" hvor spillet da blir ferdig.

Nå har vel strengt talt minecraft gått ut av Beta fasen for lenge siden.

Lenke til kommentar

Tja, kanskje vi skal må få en Steam Redlight funksjon også for å fjerne uønskede utviklere fra Steam.

Uansett så burde det vært innebygget en personlig Redlight funksjon i klienten slik at uønskede nyheter eller tilbud angående spill X aldri dukker opp når du ser på hovedsiden.

Lenke til kommentar

Synd Steam ikke velger å gi tilbake penger til de som har kjøpt Dark Soul 2.

 

Hva har Dark Souls 2 å gjøre med denne artikkelen? Den hadde ikke Early Access og den føles ikke uferdig.

 

On topic.

Er smått skeptisk til Early Access spill, men dette spillet her virker jo som en ren scam. Selv har jeg lagt inn penger i DayZ, Rust, Planetary Annihilation og Star Citizen. Ja, oppdateringene er trege, er enkelte som gir ut lite info, men man jo huske på at programmering er ikke det som går fortest i verden. Med tanke på at de kanskje også bruker forskjellige måter å kode på, kanskje noen bruker en enkel motor som Unity eller UE3/4. Noen kan også hende at de bruker RV4 (Arma 3 og DayZ) som igjen er vanskeligere å kode spill i.

Lenke til kommentar

 

Mitt problem med early access er at det virker som 90% av alle indie-spillene bare er short term get rich quick scams av utviklerne. Veldig få spill som har fått release og de fleste har bare en oppdatering hver tredje måned eller sjeldnere, mens andre blir bare glemt.

 

Early acess spillene mine opdateres hver måned.

jeg har nån som oppdateres etter 3 måneder, men da er det store oppdateringer.

 

Det eneste problemet er at de informerer ikke fansen, at de ikke blir og slutte og hva de holder på med i forum, visst ikke begynner folk og skrive slikt du gjør.

Pixel piracy, starbound, prison architect, dayz (ikke indie spill men likevell) er spillene som irriterer meg, de fleste av de har vært i early access i over 1 år uten noe store oppdateringer og selv om de er morsomme spill mangler de dybde noe som heller aldri blir fikset.

 

Feks så har de som laget prison architect startet på Rimworld et spill som er ekstremt kult men mangler dybde samme problem som prison architect og nå har de to uferdige spill som de selger som om de var ferdige. Det finns mods som forlenger levetiden til indie-spill med noen timer.

 

Synes det blir feil å ha early access spill i over 2 år uten noen skikkelige oppdateringer. Spesielt når de starter å arbeide på andre spill før de er ferdige med produktene de allerede har solgt.

 

Det er min egen feil at jeg sløser bort penger på early access indie spill, men som forbruker har jeg retten til å klage når de ikke leverer det de har reklamert for.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Early access er en god ide i teorien, men har lagt flere fallgruver i praksis. Minecraft og Mount & Blade er gode eksempler på spill som er finansiert med en early access modell, men det var før Steam kom på banen, så de var mye mer avhengig av jungeltelegrafen o.l. for å få oppmerksomhet. Mount & Blade hadde også en demo tilgjengelig før jeg kjøpte det (men det var ganske sendt i utviklingen, rundt v 0.9.x), det reduserer risikoen man tar betraktelig. Ved å sjekke ut Youtube og/eller Twitch bør man klare å skaffe seg en del informasjon om hvordan spillet er pr nå, men det forteller ingenting om fremtiden.

Ett annet potensielt problem med early access er at man blir "utbrent" på spillet før det er lansert. Men det er ikke noe spesielt problem så lenge man har det moro med spillet så lenge man spilte det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Mitt problem med early access er at det virker som 90% av alle indie-spillene bare er short term get rich quick scams av utviklerne. Veldig få spill som har fått release og de fleste har bare en oppdatering hver tredje måned eller sjeldnere, mens andre blir bare glemt.

Early acess spillene mine opdateres hver måned.

jeg har nån som oppdateres etter 3 måneder, men da er det store oppdateringer.

 

Det eneste problemet er at de informerer ikke fansen, at de ikke blir og slutte og hva de holder på med i forum, visst ikke begynner folk og skrive slikt du gjør.

Pixel piracy, starbound, prison architect, dayz (ikke indie spill men likevell) er spillene som irriterer meg, de fleste av de har vært i early access i over 1 år uten noe store oppdateringer og selv om de er morsomme spill mangler de dybde noe som heller aldri blir fikset.

 

Feks så har de som laget prison architect startet på Rimworld et spill som er ekstremt kult men mangler dybde samme problem som prison architect og nå har de to uferdige spill som de selger som om de var ferdige. Det finns mods som forlenger levetiden til indie-spill med noen timer.

 

Synes det blir feil å ha early access spill i over 2 år uten noen skikkelige oppdateringer. Spesielt når de starter å arbeide på andre spill før de er ferdige med produktene de allerede har solgt.

 

Det er min egen feil at jeg sløser bort penger på early access indie spill, men som forbruker har jeg retten til å klage når de ikke leverer det de har reklamert for.

 

Det der er jo bare direkte feil. Han (Tynan Sylvester) som progger opp Rimworld, har ingen affiliasjon med Introversion Software (Chris Delay). Selv om de ser like ut, betyr ikke det at de ER like.

 

Forøvrig kan jeg nevne at Introversion er jo kjent for å levere skikkelig gjennomførte spill, men at de i lang lang tid hadde skikkelige problemer med tilgang på kapital.

Lenke til kommentar

 

 

Aldri betal for en uferdig vare, ganske enkelt egentlig...

Merkelig, minecraft er ikke 100% ferdig og får oppdateringer annenhver måned/hver tredje men de har uansett solgt over 50 millioner utgaver totalt. Hva har du å si til det? selv Notch (Markus Persson -skaper av minecraft) sier at spillet aldri kommer til å få en "last-patch" hvor spillet da blir ferdig.

Nå har vel strengt talt minecraft gått ut av Beta fasen for lenge siden.

 

men allikevel er det ikke ferdig. Det kommer aldri til å bli ferdig (sier Notch) og det er selv om den er ute av beta

Lenke til kommentar

Jim Sterling er nå veldig fornøyd.

 

Jim Serling er et fyr som har masse croudfunding men aldri lage et spell. dette er hans siste måte og lure til seg penger til noe som ikke blir gjørt noe med .. at dette spelle faktisk kom på steam er helt rart ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...