Gå til innhold

Test: Dell XPS 13


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

XPS 13 lar deg nemlig kun koble til skjermer med støtte for den langt mindre utbredte Mini DisplayPorten, og noen adapter følger ikke med. Du kan med andre ord se frem til fortsatt adapterkaos og problemer om du skal koble maskinen opp til projektorer eller eksterne skjermer.

DisplayPort støtter høyere oppløsning enn HDMI, så jeg foretrekker DisplayPort. Det er vel støtte for daisy-chaining av DisplayPort, så man kan koble maskinen til to skjermer, gitt at skjermen støtter dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har aldri forstått fordelen med tynne bærbare.

 

Det er vel ganske logisk? Bærbare pc-er har man mulighet til å ta med seg rundt, jo tynnere de er jo mindre veier de og mindre plass tar de. Folk ønsker ikke bærbare pc-er med 7-8" skjermer derfor må de kutte i tykkelsen. Skal den derimot kun brukes hjemme så trenger man jo ikke betale ekstra for å få den tynneste pc-en på markedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Generelt sett liker jeg DELL sin XPS-serie, men på to ting har Dell gått for langt mht. å ape etter det firmaet som produserer apparater med bilde av halvspist frukt på.

 

* Det ene er tastaturet. Det mangler separate page up / page down / home / end -taster . Dette er tilgjengelig ved å holde ned Fn-tasten men likevel etter mitt syn en plage..

* Det andre er muspaden. Greit nok at den er stor og god, men det at området som er ment å være høyre / venstre musknapper er berøringsfølsomt er ikke er greit. Dette burde vært mulig å slå av eller på i kontrollpanelet.

 

Selv har jeg en XPS 15, en fin maskin, selv om den veier en del.

Lenke til kommentar

 

Jeg har aldri forstått fordelen med tynne bærbare.

 

Tja, det er jo en del som kjøper laptop nettopp for å ha de med seg rundt. Da er i alle fall jeg interessert i at de skal være både tynne og lette.

Joa, men de er da tynne nok. Det er ikke forskjellen på 4cm og 6cm tykkelse man snakker om lengre, men millimetere.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har aldri forstått fordelen med tynne bærbare.

Tja, det er jo en del som kjøper laptop nettopp for å ha de med seg rundt. Da er i alle fall jeg interessert i at de skal være både tynne og lette.

Joa, men de er da tynne nok. Det er ikke forskjellen på 4cm og 6cm tykkelse man snakker om lengre, men millimetere.

 

Jeg har litt delte meninger på dette feltet. At produsentene hele tiden prøver å strekke grensene, gir stykkvis forbedring helt fram til det faktisk er en betydningsfull forskjell. Imidlertid er det dumt når produsenter skal skrape av et par milimeter ekstra på tross av at maskinen overoppheter.

Lenke til kommentar

Klarer i min villeste fantasi ikke å forestille meg at noen kjøper dette rælet. Har hatt noen klistremerkepc'er men her fremstår iallefall macbooken som et røverkjøp i forhold.

Vet at Dell sliter, ser absolutt grunnen til dette.

 

Hvorfor? De har begge sine fordeler og ulemper.

 

Ellers er jeg totalt uenig i anmeldelsen vurdering av displayport, det er en bedre port og man kan lett få overgang til HDMI, mens motsatt vei må man ah en aktiv og svært dyr adapter, alle bærebare burde drite i HDMI og heller ha displayport.

 

AtW

Lenke til kommentar

Venta på denne oppdaterte versjonen ac XPS 13 når jeg trengte ny. Gikk for en 2mnd gammel brukt MBA 13" med ca like specs for halvparten av prisen. Har enda til gode å høre en eneste lyd fra viten selv om jeg kjører PS, Parallells med tunge analyser i ArcGIS, Word, Firefox og Safari med en 70-80 faner og Spotify samtidig. Glad jeg ikke ventet på denne for å si det sånn!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...