Gå til innhold

Samletest: Dette er de ti beste nettbrettene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eh, ikke et eneste Windows 8 nettbrett? Windows 8 er et av de bedre OS'ene for nettbrett og nå som vi har Microsfor Surface 2 og mange andre produsenter med Atom Z3700 serien finner jeg det merkelig at det ikke er en eneste en her.

 

Til vanlig bruk med epost, kalender, nettleser, kontakter, bytting av vinduer, samtidig visning av opptil 3 apper, multitasking er Windows 8 helt suveren.

 

Hilsen bruker av Thinkpad Tablet 2, iPaden og Nexus 7'en ligger for det meste på hylla.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Tja, det er vel noe med at Windows nettbrett ikke akkurat topper salgslistene. Jeg har også et Windows 8 nettbrett, men jeg må si at jeg foretrekker Android eller IOS hvilken dag som helst.

Lenke til kommentar

Strengt tatt en slank hybrid med tablet-modus, men for de som trenger å gjøre ting som trengs laptop-krefter med fullverdig OS for å få til er Lenovo Yoga 2 Pro et knallbra alternativ. Eneste ankepunktet jeg kjenner til er den omtalte feilen i gulfarge på skjermen, fint om noen deler sine erfaringer om det.

Endret av xRun
Lenke til kommentar

 

Notepro 12.2 er ikke aktuell, for stor skjerm. iPad Air og tablet z serien er for meg de beste nettbrettetene.

 

Trodde du virkelig at noen brydde seg om hva som passer DEG best..?

Det er en forskjell på dem som bare skriver "Jeg liker X" og dem som skriver "Jeg liker X, fordi A". Førstnevnte er det liten grunn til å bry seg med (du kan til og med spare kreftene du bruker på å skrive sånne arrogante innlegg).

 

IloveIT, derimot, tilhører faktisk siste kategori. Han begrunner synspunktet sitt, og bidrar konstruktivt i diskusjonen.

 

Hva er problemet ditt med det?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeeeeeyij, har det #1. :p

 

Argumentet at det er for stort tror jeg blir for subjektivt.

 

Jeg åpnet pakken første dagen, og tenkte at nå hadde jeg gjort en bommert, men det tok ikke lange tiden før det ble helt naturlig, og det er rett og slett et suverent nettbrett.

 

Jobber med IT, og kjører alt av apper helt suverent, har fått stort utnytte av brettet.

 

Anbefales derimot ikke til en som bare vil bruke brettet til sosiale medier og nettaviser.

Lenke til kommentar

 

Det er en forskjell på dem som bare skriver "Jeg liker X" og dem som skriver "Jeg liker X, fordi A". Førstnevnte er det liten grunn til å bry seg med (du kan til og med spare kreftene du bruker på å skrive sånne arrogante innlegg).

 

IloveIT, derimot, tilhører faktisk siste kategori. Han begrunner synspunktet sitt, og bidrar konstruktivt i diskusjonen.

 

Hva er problemet ditt med det?

 

 

Første innlegget var egentlig like konstruktivt som at jeg synes at skonummer 44 er stort.

Lenke til kommentar

Fikk Dell Venue 8 Pro 64 GB for 2 mnd siden, aldri angra! Hadde Samsung note 8.0 før det. DV8P har alt man trenger via full windows 8.1 og er kjapt og responsivt. aldri merket noe tregt. Modern UI passer veldig fint til 8" touch og desktop blir dermed en pluss som er fin å ha for javaprogrammer etc. Rart ingen nettside har testet denne enda!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syntes nå hele termologien "det beste" ofte blir misbrukt jeg da.. Hvordan vurder man noe som best? Det å ha nettbrettet med kraftigst maskinvare og best ytelse er jo ikke nødvendigvis synonymt med å være "det beste" for en sluttbruker.

 

Vil driste meg til å si at Galaxy Note Pro 12,2" på ingen måte vil være det beste alternativet for brorparten av brukerne der ute. Det blir i overkant stort og tatt i betraktning av at folk flest ser ut til å bruke nettbrett til VG, Facebook, Epost og noe apps så virker det som et veldig merkelig valg for mange. Veldig stort og tung blir det jo også til nettbrett bruk.

 

Og skal du først ha deg et pro-grade nettbrett så får du jo Microsoft Surface 2 Pro i samme prisklasse og den vil jo i tillegg være langt mer fleksibilitet enn hva Galaxy Note Pro 12,2 er, og dette nettbrettet har da vitterlig bedre ytelse også så jeg ser ikke helt kriteriene her og begrunnelsene i artikkelen er jo syltynne.

 

 

 

Dette er litt som å anbefale en Cisco brannmur til hjemmebruk bare basert på det faktum at den har kraftigere maskinvare, støtter større belastning og kan route mer trafikk og tilbyr langt større fleksibilitet i promiljøer. Det gjør det jo ikke til et bedre produkt for Ola og Kari Nordmann av den grunn.

Endret av RamGuy
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg syntes nå hele termologien "det beste" ofte blir misbrukt jeg da.. Hvordan vurder man noe som best? Det å ha nettbrettet med kraftigst maskinvare og best ytelse er jo ikke nødvendigvis synonymt med å være "det beste" for en sluttbruker.

 

Kommer du med denne kommentaren til alle "hvilken er best"-artikler, eller bare de hvor du er uenige i konklusjonen?

 

Det er vel allerede opplest og vedtatt at det er umulig å definere noe som er best for alle, og at alle slike artikler, reviews o.l. i stor grad er subjektive. Jeg syns ikke det i seg selv er en grunn til å slutte med den type artikler.

Lenke til kommentar

Hvis jeg kjøper 2 forskjellige brett fra Samsung vil de fungere sammen på samme måte som iPad?

Da tenker jeg på at når jeg laster ned en app på et av brettene så installeres den på begge?

 

Hvis jeg setter opp et av Samsungbrettene og tar en backup, kan jeg restore backupen over til det andre Samsungbrettet?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...