Gå til innhold

Nintendo avslører E3-planar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en stor tabbe av Nintendo å ikke ha en ordentlig pressekonferanse! De er i en vanskelig posisjon nå, og trenger noe storslagent for å skape blest rundt Wii U. Da er det nytteløst å sende en tørrvittig og gjennomredigert presentasjon på egen hjemmeside, de eneste som ser disse videoene er de som aktivt oppsøker dem, med andre ord Nintendo-fans. (Som allerede har Wii U).

 

Idiotisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nintendo er et selskap som ikke går konkurs. De har blitt spådd nord og ned mange ganger før. De har fortsatt holdt seg gående siden 1800-tallet i Japan. Toppsjefene kutter bare ned på lønna si ei stund så de ikke går i minus på årsregnskapet.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en stor tabbe av Nintendo å ikke ha en ordentlig pressekonferanse! De er i en vanskelig posisjon nå, og trenger noe storslagent for å skape blest rundt Wii U. Da er det nytteløst å sende en tørrvittig og gjennomredigert presentasjon på egen hjemmeside, de eneste som ser disse videoene er de som aktivt oppsøker dem, med andre ord Nintendo-fans. (Som allerede har Wii U).

 

Idiotisk.

 

Det er ingenting som hindrar Nintendo i å la alle tenkjelege spelsider få streame presentasjonen sin. Teknisk sett vil like mange sjå dette som om dei hadde pressekonferanse. Forskjellen er at det ikkje er ein sal med publikum.

 

Det Nintendo treng er ikkje ein pressekonferanse, det er eit lass med feite spel. Om dei leverer dette i presentasjonen sin er det det folk vil snakke om, ikkje korleis kunngjeringane blei presenterte.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Sugent i fjor, lite av interesse. Nintendo kjører samme trallten i år, og det er jo i og for seg helt greit det. Men de vet å gjøre seg lite tilgjengelig for folk flest, nesten som de vil fortsette å kjøre Wii U på hue og til helvete..

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Nintendo kan like godt si seg konkurs. De sliter med salget av wii u. Ingen av tredjepart utgiverne støtter dem. De kan heller satse på det håndholdte markedet, og samtidig gi ut spill i sonys konsoll, playstation 4. Det hadde vært fett å spille pokemon på ps4. Tenk den grafikken.

Tja. De har jo råd til å gå med underskudd i en femti år til, så de kan kanskje vente litt med konkursen? Og det er ikke nødvendigvis så lønnsomt for Nintendo å gi ut spill på konkurrerende platformer. Rett nok får de tilgang på en teoretisk større brukerbase, men den er som sagt teoretisk. Det er ingen automatikk i at folk som kjøper seg Playstation 4 (eller Xbox One for den saks skyld) er de samme som ville kjøpt Nintendo-spill om de var tilgjengelig på andre platformer. Kanskje kan det faktum at folk som kjøper Xbox One og Playstation 4 i stor grad ikke kjøper Wii U være en indikasjon på at de ikke er så interesserte i Nintendo-spill. Skjønt, det kan like gjerne handle om prioriteringer og at de ikke har råd til å kjøpe to eller tre konsoller. Jeg tror, med vekt på ordet tror, at Nintendo hadde solgt dårlig på andre platformer.

 

Jeg tror Nintendo har en del problemer denne generasjonen. Wii er riktignok blitt en sterk merkevare, men å navngi konsollen Wii U og ikke følge opp med markedsføring som påpeker at dette faktisk er en helt ny konsoll er jo bak mål. Markedsføringen generelt har jo vært laber.

 

I tillegg må det påpekes at Nintendo selv har vært lite flinke til å vise det fulle potensialet til WiiU gamepaden. Nintendoland var virkelig inne på en del smarte spillideer, og mye kunne vært gjort i forhold til asynkrone flerspiller-opplevelser. Dette har vi sett lite av siden. Faktisk ville jeg tørre å påstå at det er Ubisoft som best har utnyttet gamepaden med Rayman Legends og ZombieU. Disse to spillene eksemplifiserer så godt hva som gjør WiiU til en verdig konsoll. ZombieU viser hvordan gamepaden kan øke spenningen og innlevelsen i enspiller-opplevelser ved smart bruk av gamepad. Rayman Legends og ZombieU flerspilleren viser på sin side hvordan gamepaden kan brukes til å fremheve todelte flerspiller-opplevelser. Når en tredjepartsutvikler gjør mer for å vise frem muligheten ved en konsoll er det problematisk.

 

Nyere Nintendospill mangler også innovasjon når det kommer til gamepaden. Mario Kart 8 vil bruke touch-skjermen på gamepaden primært til å ta vekk informasjon fra tv-skjermen, og vil dermed vise ting som spillerenes posisjoner og lignende. Fra den informasjonen som er utgitt per i dag virker det ikke som om de har tenkt på mer morsom bruk av gamepaden. Av muligheter er for eksempel en asynkron flerspiller-modus hvor spilleren med gamepaden kan fungere som "game master" og sette i gang banehendelser, gi eller bytte ut items til enkelte spillere, med mer. Andre muligheter kunne vært en innebygget bane-editor som kunne fungert utmerket ved hjelp av gamepaden. Dessverre er Nintendo fanget av sin egen tradisjonelle spilldesign. De evner ikke å tenke helt nytt.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det er en stor tabbe av Nintendo å ikke ha en ordentlig pressekonferanse! De er i en vanskelig posisjon nå, og trenger noe storslagent for å skape blest rundt Wii U. Da er det nytteløst å sende en tørrvittig og gjennomredigert presentasjon på egen hjemmeside, de eneste som ser disse videoene er de som aktivt oppsøker dem, med andre ord Nintendo-fans. (Som allerede har Wii U).

 

Idiotisk.

Det er ingenting som hindrar Nintendo i å la alle tenkjelege spelsider få streame presentasjonen sin. Teknisk sett vil like mange sjå dette som om dei hadde pressekonferanse. Forskjellen er at det ikkje er ein sal med publikum.

 

Det Nintendo treng er ikkje ein pressekonferanse, det er eit lass med feite spel. Om dei leverer dette i presentasjonen sin er det det folk vil snakke om, ikkje korleis kunngjeringane blei presenterte.

Du har et poeng der, men i fjor så var det ikke det som skjedde. Du måtte gå inn på Nintendos egne sider for å streame presentasjonen. Og det er noe spesielt med E3-oppstyret synes jeg, du får ikke den samme wow-faktoren av en forhåndsredigert video. Såklart er spill det viktigste, men noe av problemet til Wii U er at folk later til å ha glemt at den eksisterer. Da er det ikke spesielt lurt å la en mulighet for massiv PR forsvinne.

 

La oss heller ikke glemme at Spikes E3-sendinger såvidt jeg vet faktisk blir direktesendt på tv.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Problemet i fjor var jo ikke formatet, det var mangelen på interessante titler. Kan ikke leve evig på oppussede 2d-platformere.

 

Problemet var begge deler. Jeg kan strekke meg så langt og si at hvis Nintendo ikke har bedre spill å vise frem enn det de viste i fjor så er det kanskje best at de dropper E3. En pressekonferanse som blir livestreamet og sendt på TV med et stort publikum er en fantastisk måte å presentere spillene på, men hvis de ikke har en imponerende nok portefølje kan det fort bli pinlig.

 

Jeg elsker Nintendo, og eier en Wii U. Men de er virkelig ute og sykler nå altså.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Selv om jeg ikke har noe stort problem med at det ikke blir noen pressekonferanse i år så blir det uansett et savn. Man får en helt annen følelse ut av E3 når man vet man ser annonseringene live i en stor sal fylt til randen av folk kontra det å se en "pre-recorded" video som vi gjorde i fjor. Men Nintendo Direct var ikke ene on alene grunnen til at Nintendo mer eller mindre virket ikke-eksisterende på E3 i fjor.

 

Jeg mener at om Nintendo ordner opp i de tekniske problemene de hadde med streamen i fjor (evigvarende bufring) og leverer spill og informasjon som fansen vil ha, så ser jeg ingen negative grunner til å kjøre på med en Nintendo Direct fremfor en pressekonferanse.

 

Spørsmålet er om Nintendo velger å vise frem ting som folk skriker etter, som f.eks. Metroid, F-Zero, Starfox osv.

 

Det holder ikke lenger med og spy ut Mario spill, det håper jeg Nintendo har innsett for det er både NSMBU og SM3DW gode bevis på.

Lenke til kommentar

Minuset med Nintendo er at bare lages en håndfull gode spill. Super Mario, Smash Bros, Mario Kart, Zelda og for eksempel Metroid. Samt Pokemon. Og det er vel bare den spesielle fansen og yngre grupper spillere som omfavner Nintendo.

 

Microsoft og Sony sine konsoller har derimot en rekke gode spill som er laget for suksess.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...