Gå til innhold

Samsung med ny kameraversting


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lengre, tykkere og bredere enn forgjengeren. Dette går i feil retning. Like dårlig blender (f/3,1-6,3). Fortsatt mye mindre bildebrikke enn Nokia Lumia 1020 og Pureview 808. Jeg synes nyheten er uvanlig tannløs. Det fremstår som en kjip 1000 kr-telefon kombinert med et kjipt 1000 kr kompaktkamera, til en prislapp på over 4000 kr.

 

De skulle mye heller redusert zoomen fra 10x til kanskje 3x for å redusere tykkelsen og øke brikkestørrelsen. Eller ha flere kamera med hver sine brennvider og lyssterk fastoptikk. Og ikke minst legge til noen dedikerte knapper og hjul for proffere kamerakontroll, samt råformat. Blitsen burde vært assistert av LED for video og hvitbalansekontroll.

Endret av Simen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lengre, tykkere og bredere enn forgjengeren. Dette går i feil retning.

 

Den er faktisk en god del tynnere enn forgjengeren. Problemet er at den forrige er oppgitt å være 15,4mm tykk, og det stemmer ikke. Den forrige var 15,4mm på et av de tynneste punktene, og var i realiteten nærmere 2,8mm tykk på det tykkeste. Den nye er faktisk 16,6mm på det tykkeste, har jeg hørt av noen som har sett den (selv har jeg målt den gamle).

 

Ellers er jeg enig i det meste av kritikken din, det er MASSE forbedringspotensiale. Bortsett fra at jeg synes at kameraet i praksis fungerte forholdsvis godt som et mobilkamera, hadde det bare ikke vært for den dumme formfaktoren. Det ser det ut til at de har fått riktig(ere) denne gangen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lengre, tykkere og bredere enn forgjengeren. Dette går i feil retning. Like dårlig blender (f/3,1-6,3). Fortsatt mye mindre bildebrikke enn Nokia Lumia 1020 og Pureview 808. Jeg synes nyheten er uvanlig tannløs. Det fremstår som en kjip 1000 kr-telefon kombinert med et kjipt 1000 kr kompaktkamera, til en prislapp på over 4000 kr.

 

De skulle mye heller redusert zoomen fra 10x til kanskje 3x for å redusere tykkelsen og øke brikkestørrelsen. Eller ha flere kamera med hver sine brennvider og lyssterk fastoptikk. Og ikke minst legge til noen dedikerte knapper og hjul for proffere kamerakontroll, samt råformat. Blitsen burde vært assistert av LED for video og hvitbalansekontroll.

Jeg er enig i det meste, men det er 10x zoom som gjør dette kameraet unikt. Med 3x zoom vil det være for likt konkurrentene, og folk flest ville klart seg med digital zoom på konkurrerende mobiler.

 

Hvem vet, kanskje det blir tredje forsøk som gjelder?

Forgjengeren så mer ut som et kamera enn en mobil, denne ser ut som en mobil sett fra siden.

GALAXY%20S4%20zoom%20(3).280x186!.jpgGalaxy%20K%20zoom_Electric%20Blue_06.280

 

Selv rynker jeg på nesen av 12MP fra tilsvarende størrelse sensor i vanlig kamera, derfor er dette ikke en mobil for meg.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

 

Jeg er enig i det meste, men det er 10x zoom som gjør dette kameraet unikt. Med 3x zoom vil det være for likt konkurrentene, og folk flest ville klart seg med digital zoom på konkurrerende mobiler.

 

Hvem vet, kanskje det blir tredje forsøk som gjelder?

Forgjengeren så mer ut som et kamera enn en mobil, denne ser ut som en mobil sett fra siden.

 

 

Spesifikasjonene lurte meg litt. Den ser bedre ut fra siden enn forgjengeren.

 

Men jeg er uenig i det med 3x zoom. Det kan selvsagt kombineres/forlenges med beskjæring slik som telefoner uten zoom. Zoomen vil alltid gi den 3x forsprang på zoom eller beskjæring. 3x er nok for de fleste, men sensorstørrelsen synes jeg er mer kritisk.

 

Og som sagt, flere kamera med ulike faste brennvidder hadde vært et realt kinderegg. Zoom går ut over både optisk kvalitet, størrelse, blender og dermed støy. Tre kameraer, med vidvinkel, normal og tele hadde vært toppen. Da kunne man fått høy optisk ytelse, stor blender og kompakt størrelse i ett.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...