Gå til innhold

Feature: Månedens ti anbefalte mobilspill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere oppgir fakta som sjanger, system, utvikler og pris. Dere burde utvide dette til å informere/advare om hvilke rettigheter spillet krever. Så vi slipper de irriterende bomturene der spillene krever å kunne snoke i GPS-posisjonen min, eller snoke i kontaktlista.

 

Det problemet løses lett ved å klikke ja til alt ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaja.. Tre spill på Android og 10 til IOS.. Kanskje vente med å selge 3DS en min da.

 

For ikke å snakke om at de klarte å få med ett eneste spill til WP.

 

Jeg mener at amobil/gamer (hvem det nå er) bør sørge for at det til en hver tid omtales 5 spill til hver plattform. Er det 5 iOS spill, hvor tre også finnes for Android og ett for WP/RT, ja så finn frem til to ekstra for Android og fire eksra for WP, i stede for å finne fram enda fem spill for iOS.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Jaja.. Tre spill på Android og 10 til IOS.. Kanskje vente med å selge 3DS en min da.

 

For ikke å snakke om at de klarte å få med ett eneste spill til WP.

 

Jeg mener at amobil/gamer (hvem det nå er) bør sørge for at det til en hver tid omtales 5 spill til hver plattform. Er det 5 iOS spill, hvor tre også finnes for Android og ett for WP/RT, ja så finn frem til to ekstra for Android og fire eksra for WP, i stede for å finne fram enda fem spill for iOS.

Trenger vi seriøst denne diskusjonen hver jævla gang de gir oss tips til mobilspill? iOS får rett og slett langt flere spill en Android og WP, dermed blir det flere anbefalte spill til den. Det burde si seg selv, men like fullt får vi dette maset hver jævla gang... geez...
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Jaja.. Tre spill på Android og 10 til IOS.. Kanskje vente med å selge 3DS en min da.

 

For ikke å snakke om at de klarte å få med ett eneste spill til WP.

 

Jeg mener at amobil/gamer (hvem det nå er) bør sørge for at det til en hver tid omtales 5 spill til hver plattform. Er det 5 iOS spill, hvor tre også finnes for Android og ett for WP/RT, ja så finn frem til to ekstra for Android og fire eksra for WP, i stede for å finne fram enda fem spill for iOS.

Trenger vi seriøst denne diskusjonen hver jævla gang de gir oss tips til mobilspill? iOS får rett og slett langt flere spill en Android og WP, dermed blir det flere anbefalte spill til den. Det burde si seg selv, men like fullt får vi dette maset hver jævla gang... geez...

WP Store har vært den raskest voksende i lang tid, og har i alle fall mer enn nok spill til at det kan anbefales noen her inne. Android butikken er heller ikke akkurat liten den heller. Spillene er også av bra kvalitet, så det skulle heller ikke være noe problem. Det er ingen god grunn til ikke å anbefale like mange spill til hver plattform. Jeg har selv, på oppfordring fra redaksjonen, sendt flere eksempler på spill til WP som er verdt å nevne.

 

Dessuten, om det bare hadde vært 100 spill i MS Store, og det beste hadde vært en dårlig Tetrisklone, så ville jeg gjerne lest en anbefaling av denne. Hva som finnes på iOS er rimelig uinteressant for en WP bruker.

 

Om dere er lei maset hver jævla gang, håp at de klarer å se på andre plattformer enn iOS for en gangs skyld.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva? Får den største plattformen flere spill og mer omtale en dem andre? Hvor er logikken? Hva skjer!! Ahhhhhh!!

 

/ironi av

 

Nei, den største plattformen får ikke mer omtale enn dem andre, for Android er den største plattformen. I tillegg er MS Store den raskest voksende.

 

Ser man på markedsandeler er Android klart størst, iOS fallende, og WP stigende.

 

I alle tilfeller finnes det mer enn nok gode spill på alle tre plattformer til at man klarer å fokusere på mer enn en.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Hva? Får den største plattformen flere spill og mer omtale en dem andre? Hvor er logikken? Hva skjer!! Ahhhhhh!!

 

/ironi av

Nei, den største plattformen får ikke mer omtale enn dem andre, for Android er den største plattformen. I tillegg er MS Store den raskest voksende.

 

Ser man på markedsandeler er Android klart størst, iOS fallende, og WP stigende.

 

I alle tilfeller finnes det mer enn nok gode spill på alle tre plattformer til at man klarer å fokusere på mer enn en.

 

 

Stemmer det, jeg burde ordlagt meg annerledes. Men iOS er den plattformen hvor det blir kjøpt mest apps. Slik har det vært i flere år og slik er det såvidt jeg vet fortsatt. Det er en grunn hvorfor utviklere velger iOS isteden for andre plattformer selv om det er flere som har telefoner/nettbrett med andre OS.

 

Utviklere er jo ikke dumme. Om det var mer penger å tjener på fks Android så hadde dem utviklet primært til Android. Det er ikke tilfellet.

 

Kjenner mange som har Android. Dem har ingen anelse om hvordan 95% av funksjonene på tlf virker. Dem er ikke online og dem har aldri kjøpt en app. Ofte eldre mennesker som bare skal ha en billig tlf...og det finnes det et stort utvalg av når det kommer til Android.

Lenke til kommentar

 

 

Hva? Får den største plattformen flere spill og mer omtale en dem andre? Hvor er logikken? Hva skjer!! Ahhhhhh!!

 

/ironi av

Nei, den største plattformen får ikke mer omtale enn dem andre, for Android er den største plattformen. I tillegg er MS Store den raskest voksende.

 

Ser man på markedsandeler er Android klart størst, iOS fallende, og WP stigende.

 

I alle tilfeller finnes det mer enn nok gode spill på alle tre plattformer til at man klarer å fokusere på mer enn en.

 

 

Stemmer det, jeg burde ordlagt meg annerledes. Men iOS er den plattformen hvor det blir kjøpt mest apps. Slik har det vært i flere år og slik er det såvidt jeg vet fortsatt. Det er en grunn hvorfor utviklere velger iOS isteden for andre plattformer selv om det er flere som har telefoner/nettbrett med andre OS.

 

Utviklere er jo ikke dumme. Om det var mer penger å tjener på fks Android så hadde dem utviklet primært til Android. Det er ikke tilfellet.

 

Kjenner mange som har Android. Dem har ingen anelse om hvordan 95% av funksjonene på tlf virker. Dem er ikke online og dem har aldri kjøpt en app. Ofte eldre mennesker som bare skal ha en billig tlf...og det finnes det et stort utvalg av når det kommer til Android.

 

 

Det relevante for en slik artikkel er vel ikke hvor mange som kjøper, men hvor mange som spiller? Ellers er du sikker på at du ikke ekstrapolerer USA-tall her når du snakker om salgstall.

 

Og enten kjenner du ett merkelig utvalg mennesker, ellers er sannheten blant de du kjenner langt mer nyansert enn du framstiller det som.

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Hva? Får den største plattformen flere spill og mer omtale en dem andre? Hvor er logikken? Hva skjer!! Ahhhhhh!!

 

/ironi av

Nei, den største plattformen får ikke mer omtale enn dem andre, for Android er den største plattformen. I tillegg er MS Store den raskest voksende.

 

Ser man på markedsandeler er Android klart størst, iOS fallende, og WP stigende.

 

I alle tilfeller finnes det mer enn nok gode spill på alle tre plattformer til at man klarer å fokusere på mer enn en.

 

 

Stemmer det, jeg burde ordlagt meg annerledes. Men iOS er den plattformen hvor det blir kjøpt mest apps. Slik har det vært i flere år og slik er det såvidt jeg vet fortsatt. Det er en grunn hvorfor utviklere velger iOS isteden for andre plattformer selv om det er flere som har telefoner/nettbrett med andre OS.

 

Utviklere er jo ikke dumme. Om det var mer penger å tjener på fks Android så hadde dem utviklet primært til Android. Det er ikke tilfellet.

 

Kjenner mange som har Android. Dem har ingen anelse om hvordan 95% av funksjonene på tlf virker. Dem er ikke online og dem har aldri kjøpt en app. Ofte eldre mennesker som bare skal ha en billig tlf...og det finnes det et stort utvalg av når det kommer til Android.

 

 

Det relevante for en slik artikkel er vel ikke hvor mange som kjøper, men hvor mange som spiller? Ellers er du sikker på at du ikke ekstrapolerer USA-tall her når du snakker om salgstall.

 

AtW

 

 

Selvfølgelig er det viktig hvor mange som kjøper. Men du er bare ute etter å kverulere som vanlig på forumet. Gang på gang i en nedlatende tone.

 

Skal ikke bryte forumets regler så avslutter rett og slett å si adjø AtW. Du er herved usynlig :)

Lenke til kommentar

Hva? Får den største plattformen flere spill og mer omtale en dem andre? Hvor er logikken? Hva skjer!! Ahhhhhh!!

 

/ironi av

 

Sarkasme ;-)

 

Men er helt enig.

Folk sutrer like mye hver gang.

Det lages vesentlig fler spill til iOS, da de fleste blir laget som en port til WP og Android i etterkant.

 

Og nei, jeg har ikke iPhone. Jeg er en evig Android-bruker.

Lenke til kommentar

Hvor er det det viktige? Dette er en artikkel for brukere på nettstedet, det som teller er da hvor mange av brukerne som faktisk spiller på de forskjellige plattformene, ikke om de spiller gratisspill eller ikke. (når målet er å skrive en artikkel som er relevant for brukerne)

 

AtW

 

For en gangs skyld tror jeg at jeg er enig med deg AtW, eller har det skjedd en gang tidligere også?

 

Uansett, som du sier er målet med denne artikkelen å anbefale spill til spillere, på et nettsted som heter gamer.no. At gamlinger som ikke leser på denne siden kjøper android er 100% uinteressant.

 

Jeg har vært en gamer hele livet, og er oppriktig interessert i artikler av denne typen. Jeg er en fast leser av gamer.no og resten av TEK nettverket, og jeg forventer da i mitt enkle sinn at artiklene også vil være tilpasset meg som leser.

 

Som WP bruker må en artikkel som dette helst omhandle WP spill om den skulle være av interesse for meg. Markedsandelen tatt i betraktning, ville jeg anta at det også er en betydelig andel spillere som også er faste lesere på gamer.no som er android-brukere.

 

Hvorfor skal vi gidde å lese slike artikler når de sjelden har innhold av interesse for oss? iOS brukere vil trolig være fornøyde med fem anbefalinger, så hvorfor lage ti (eller var det ni) for iOS, tre for android og en for WP? Det er ikke logisk på noen som helst måte tatt i betraktning målgruppen for artikkelen.

 

Som jeg skrev ovenfor er det uvesentlig om flest spill kommer til iOS, vi som er lesere og benytter andre OS trenger ikke denne informasjonen.

 

Om gamer.no ønsker å være et iOS nettsted så er det helt greit for min del, men da får dem si det, så skal jeg slutte å lese.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...