Gå til innhold

Neste Divinity har fått dato


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spilt gjennom alphaen og spillet er egentlig ikke vanskelig. Problemet (Eller fordelen avhengig av synsvinkel) er at det ikke er noe som hindrer deg i å gå ut feil dør i den første byen og du møter umiddelbart på monstre du ikke skal ha sjans til å drepe. Så fort du vet hvilken vei du skal og finner companions du kan ta med deg i byen så burde du sjeldent ha problemer. Ikke at du bare kan løpe inn i kamper uten å tenke av den grunn.

Lenke til kommentar

Det største problemet med hele Divinity serien, helt fra Divine Divinity og til Ego Draconis var vanskelighets graden høy i starten, for så å bli så ille at fiender døde bare du så på dem. Spilte gjennom Divine Divinity i Jula, og måtte nesten tvinge meg gjennom siste del av spillet. Føles fort meningsløst når utfordringen er helt borte.

 

Har ventet med dette siden Gamer skrev at folk med fordel kan vente til hele spillet er ute. Blir trist når folk skriver at spillet lider fortsatt av å være enkelt. Skulle tro Larian hadde lært til nå. De har laget noen av spillene jeg virkelig har kost meg med, og jeg er sikker på at om vanskelighetsgraden var litt høyere ved slutten av spillene, hadde de vært noen av mine favoritter.

Lenke til kommentar

Det største problemet med hele Divinity serien, helt fra Divine Divinity og til Ego Draconis var vanskelighets graden høy i starten, for så å bli så ille at fiender døde bare du så på dem. Spilte gjennom Divine Divinity i Jula, og måtte nesten tvinge meg gjennom siste del av spillet. Føles fort meningsløst når utfordringen er helt borte.

 

Hele det siste området i Divine Divinity ble klistret på på slutten av utviklingen, etter krav fra utgiver om at de måtte ha et brett som skilte seg merkbart fra de andre skogsområdene. De fikk imidlertid ikke tid nok til å gjøre det skikkelig. Larian har vel uttrykt ganske tydelig at de ikke var fornøyd med den slutten. Også i forbindelse med lanseringen av Original Sin, hvor de gjorde et poeng ut av at nå kunne de i alle fall planlegge slutten fra begynnelsen av.

 

Ellers skjønner jeg hva du mener med vanskelighetsgraden på spillene (Original Sin har jeg ikke spilt nok til at jeg skal uttale meg om), men det er nok en litt vanskelig balansegang i spill hvor spillerne står så fritt til å bygge figurene selv. Hvis man ikke klarer å balansere alle skills akkurat likt, og balanserer vanskelighetsgraden ut fra mest effektive "build", blir det alt for vanskelig for de som ikke har valgt å bygge figuren sin helt optimalt. Ellers liker jeg egentlig å føle meg kraftigere og kraftigere, og synes det er greit at det blir lenger mellom de vanskelige motstanderne etterhvert. Det går nok litt på rollespillingen for min del. Det er uansett ikke kampene jeg setter mest pris på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...