Gå til innhold

Google+ kan snart være historie


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes selv at Google/Gmail er veldig pågående og masete ang G+,

hver eneste gang jeg logger inn på en konto jeg ikke har koblet til G+ får jeg spørsmål om det,

hver eneste gang. Det hadde vært greit å få valget "Remember choice and never bother me again."

 

G+ brukes forøvrig kun til chat med de få vennene mine som har G+, og de kan jeg telle på to hender.

 

Spent på å se hva som skjer med lagring av bilder osv, men tipper dette ikke påvirkes uansett om G+ avvikles eller ikke.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Håper de innser nederlaget og avslutter G+.

 

Det kunne blitt bra, men de nådde dessverre ikke høyt nok opp.

Det skal forøvrig ganske mye til før facebooks brukerbase bytter tjeneste pga den høye snittalderen.

 

Når Nettby kom og utkonkurrerte Blink tok det.. tja.. noen måneder? Jeg tenker at det var to årsaker til at det nærmest gikk et snøskred fra den ene til den andre; Brukerne var ikke veldig godt tilknyttet tjenesten, og alle var unge og har lett for å sette seg inn i nye tjenester.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Det største skuddet i egen fot for Google var at de kun hadde lukket beta da de først annonserte tjenesten. Kun de som var invitert kunne invitere andre, og dette førte igjen til at interessen for G+ dalte og var nærmest borte da slusene først ble åpnet. Svært mange ønsket faktisk å gå over til Google+, men som sagt så gikk nysgjerrigheten over da de ikke fikk tilgang.

Google+ er faktisk et svært godt alternativ til Facebook selv om det er plagsomt med alle tjenestene den skal knyttes til. Men det er kanskje like så greit å ta nådestøtet nå, først som sist.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Problemet med G+ er at det ikke er isolert nok. Det folk vil ha er en FB der brukeren har total kontroll. Ikke en tjenste der du tvinges til å forholde deg til utallige andre tjenester også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-OvFPdyiZ

Dette er flaut Vegar Jansen. At det har tatt dere så lenge å komme opp med en norsk oversettelse av TechCrunch sine løst fundamenterte rykter er en ting, men at dere publiserer dette et døgn etter at Google+ sin sjefsarkitekt, Yonatan Zunger, har vært ute og forklart hvordan alt henger sammen er mer eller mindre morsomt.

 

Oversett denne: http://www.googleplusdaily.com/2014/04/yonatan-zunger-puts-google-walking-dead.html

Lenke til kommentar

skjer med bildene folk har ?

 

Tjenesten kommer nok til å endre format snarere enn å forsvinne helt. Kommer kanskje til å bli en egen google photos tjeneste som en del av skylagringen til google eller noe slikt som det migreres over på sikt, det er i hvertfall min teori.

 

Det er jo mange deler av tjenesten som fungerer utmerket, bare ikke som en erstatter for facebook. :)

Lenke til kommentar

Hvis bare alle google sidene kunne vært uavhengige... Kan de ikke spørre deg om du vil ha samme konto overalt? Nei. Selfølgelig ikke, jeg bruker bare to google sider og det er google og youtube, jeg vil ikke ha noe mer enn det.

Google lever på å samle statisktisk data, da er det viktig for dem å kunne vite at det er en og samme person som bruker de ulike tjenestene.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Hvis bare alle google sidene kunne vært uavhengige... Kan de ikke spørre deg om du vil ha samme konto overalt? Nei. Selfølgelig ikke, jeg bruker bare to google sider og det er google og youtube, jeg vil ikke ha noe mer enn det.

Google lever på å samle statisktisk data, da er det viktig for dem å kunne vite at det er en og samme person som bruker de ulike tjenestene.

 

Mens det for meg som bruker er viktig å ha halt uavhengige identiteter for alle tjenestene. Så derfor er Gmail og Youtube det enste jeg nå bruker fra Google. Alle de andre tjenestene har jeg forlatt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Sålenge de fortsetter å tilby Hangouts er jeg fornøyd. Vår Podcast bruker ekslusivt Hangouts til å kjøre live-shows.

www.extendededition.net, for de som skulle være interessert, har 1-års jubileum ikveld kl 22:00 :)

Det er også noe drit! Jeg hadde en fin chatt-mulighet via Gmail. Plutselig så kommer den en helsikens "Spurv med kanon" løsning tredd over hodet på en via G+. Chatt-logger ble lagret på kryss og tvers med umulig forutsigbarhet. Video-funksjonen fungerte forskjellig fra gang til gang. Alt ble bare rot! Ble noe bedre da jeg stengte G+ kontoen min.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Kan ikke fordra Google+, men blir som andre har sagt her allerede, tvunget av Google til å bruke det fordi man ellers ikke får lov å bruke essentielle funksjoner i YouTube og Google Play, som f.eks. å skrive kommentarer.

Og derfor skriver jeg ikke kommentarer på Youtube lenger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...