Gå til innhold

Test: Gigabyte GeForce GTX 780 Ti GHz Edition


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mange patcher vil Battlefield komme med nå et halvt år etter release som har noe å si for ytelsen?

 

Hva med drivere?

 

Siden det aldri tas høyde for (bare noteres hvilke driver som ble brukt), vil det nå aldri være helt riktig å publisere tall her uansett?

 

Hvor ofte tar dere en "oppdatert patch/oppdatert driver" -gjennomkjøring av maskinvare?

 

Jeg mener det er like greit å få inn BF4 i rutinene, så ser vi nå hvordan det yter nå. Relevansen om 3 mnd får nå være så som så.

Lenke til kommentar

Jeg har fått inntrykk av at viftene i disse Windforcekjølerene til Gigabyte er av relativt laber kvalitet.

Har prøvd meg på to kort med denne type kjøler, henholdsvis GTX 670 og nå GTX 780 Ti, og begge har jeg sendt inn igjen på grunn av irriterende viftestøy. Sistnevnte fikk jeg til og med svar fra nettbutikken om at dette var et vanlig problem og at et nytt kort sannsynligvis ikke ville hjelpe.

Er det noen andre som har tilsvarende erfaring?

Dette er i hvert fall et temmelig stort ankepunkt for meg personlig, så jeg tviler på at jeg går til innkjøp av Gigabytekort med Windforcekjøler igjen med det første. Etter jeg får igjen penga går jeg vel for EVGA Classified.

Lenke til kommentar

Jeg har fått inntrykk av at viftene i disse Windforcekjølerene til Gigabyte er av relativt laber kvalitet.

Har prøvd meg på to kort med denne type kjøler, henholdsvis GTX 670 og nå GTX 780 Ti, og begge har jeg sendt inn igjen på grunn av irriterende viftestøy. Sistnevnte fikk jeg til og med svar fra nettbutikken om at dette var et vanlig problem og at et nytt kort sannsynligvis ikke ville hjelpe.

Er det noen andre som har tilsvarende erfaring?

Dette er i hvert fall et temmelig stort ankepunkt for meg personlig, så jeg tviler på at jeg går til innkjøp av Gigabytekort med Windforcekjøler igjen med det første. Etter jeg får igjen penga går jeg vel for EVGA Classified.

 

Jeg har og merket det du sier, at Gigabyte Windforce kort altid får en vifte etter kort tid, som ligger og "skurrer" eller durer, selv ved lavt turtall. utrolig irriterende!

 

+ at jeg har opplevd mange Gigabyte Windforce kort, som rett og slett er klokket for høyt / for lav volt, og er ustabile med stock biosen. Spesielt på gtx 580 var dette et problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg kjøpte nettopp et slikt kort og kan ikke anbefale det!

 

Det var egentlig ren latskap som gjorde at jeg gikk for dette kortet i stedet for et standard 780 ti. Siden det er overklokket fra fabrikk, da får jeg et veldig raskt kort uten at jeg trenger å bruke tid på å finne ut hvordan jeg skal oppnå en stabil overklokk. Sant?

 

Vel, det viste seg at kortet klarer ikke å kjøre på fabrikkstandard i min maskin*. Etter bare et par minutter i et spill dannes det tearing og kort tid etterpå krasjer hele driten. Kortet er jo klokket til 1085 Mhz med boost på 1150 Mhz, men under belastning surrer det avgårde på 1228 Mhz. Etter å ha justert ned fra 1085 til 1000 Mhz så går det helt fint. Ingen tearing eller krasj.

 

Så da måtte jeg altså likevel laste ned programvare for "over"-klokking bare for å klokke ned kortet. Jeg kunne spart kr 700 på et standard-kort og heller klokket det OPP til 1000 Mhz. Irriterende...

 

 

*) Det går en fin strøm av luft gjennom kabinettet mitt, og problemet vedvarer selv når døren er tatt av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...