Gå til innhold

Anmeldelse: The Blackwell Epiphany


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm. Kanskje det var en idé: å få fatt i alle Blackwell-spillene for så å ta meg gjennom disse. Ser ut til at det kan være mange timer med god underholdning der...

 

Det kan anbefales varmt. Vanskelighetsgraden er litt for lav, og spillene er veldig enkle sammenlignet med Wadjet Eye's kanskje aller beste spill, Resonance, men bortsett fra det er det en strålende spillserie. Flott persongalleri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg ankommer festen sent, men FOR et spill. Hvor er hordene med forumbrukere som hyller dette spillet? Folk går mann av huse for Gone Home, Brothers og Walking Dead, men dette holder de seg unna? Hadde de bare forstått hva de gikk glipp av.

 

Skjønner forøvrig ikke hvorfor spillet "bare" får 8, for dette er endelig en 9er. Årets beste spill sålangt, og i ethvert annet av de siste årene hadde jeg vært bombesikker på at det kom til å bli stående som årets beste spill når året er omme, men Tex Murphy kom jo ut i går.....

 

Fantastiske karakterer, velskrevet, den flotteste pixelgrafikken jeg noensinne har sett, logiske gåter. Slutten er litt vel overveldende, det er det eneste som trekker ned, og ja, spillet kunne vært enda lenger (selv om det allerede er ganske langt), og det er litt mange "blåsegåter", men jeg liker hvordan spillet ender. Trist at dette er det siste spillet i serien. Kommer til å savne Rosa og Joey. Dette spillet krever å bli spilt av alle som påstår de er interessert i spill.

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

En liten necro av denne tråden:

 

Landet i julen etter en drøy måned med FO4. Fant ut at jeg hadde hele serien etter de var på tilbud i høst.

 

Startet seint i går på 5. og siste spillet - har vært noen flotte dager. Føltes så bra rundt 2. spillet når jeg fortsatt hadde så mye igjen. Spillene blir bare lengre og bedre så har fortsatt en hel kveld foran meg, men gruer meg litt til det er over

De har fanget essensen av de gode gamle Sierra-spillene godt syns jeg. Får litt Gabriel Knight følelsen av disse.

 

Fortsatt god jul :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...