Gå til innhold

Norsk Netflix kan bli dyrere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes Netflix er forholdsvis billig slik det er nå. Jeg hadde ikke blitt overasket om prisen hadde øket.

 

SuperHD og 4K innhold kunne dem lett ha skrudd prisen opp på å folk hadde fortsatt betalt. 79kr i mnd slik det er nå er latterlig billig og er lommerusk for Norske forbrukere.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Norsk Netflix er egentlig latterlig dyrt i forhold til andre land.

Hvorfor er det slik? Slenger vi på moms som nærmer seg 70% ?

Om man skaffer seg den amerikanske (altså bruker proxy for å betale),

så koster det ca. 45kr.

Og ikke for å nevne at det er så utrolig lite å se på den norsk, slik at man må bruke proxy uansett om man ser på netflix via PS3\PS4\Xbox eller lignende tv-streamere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Synes dem skal beholde det slik det var fra starten av; 79 kr.

 

Er ganske få som i dag har tilgang til 4k, og SuperHD (eller det vil si bruker det). Jeg synes det blir feil å ha to forskjellige abonnements typer, og attpåtil tilby en SD versjon av tjenesten, hvem vil tjene på et så gammelt format?

Lenke til kommentar

Den norske versjonen av Netflix har et seriøst innholdsproblem, jeg kommer til å avslutte abonnementet dersom det ikke forbedrer seg snart, og umiddelbart dersom de hever prisene/kutter bildekvaliteten.

 

Det eneste jeg bruker Netflix til etter at de få filmene som var interessante er sett er å vente på nye sesonger av House of Cards.

 

Å bruke VPN/MediaHint for å få tilgang til det amerikanske utvalget blir litt som å piratkopiere, da man jo faktisk ikke har rettighet til å se på innholdet, og Netflix og vi som forbrukere igjen måtte betalt vesentlig mer dersom de skulle hatt globale rettigheter til innholdet de tilgjengeliggjør i USA.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes spørsmålet er litt unyansert. Fordi hvilke måter har Netflix til å kommunisere med deg på?

 

1. Leser folk e-post - kanskje ikke nødvendigvis.

 

2. Bruker Netflix selve brukerskjermbilde hvor man blar i filmer til å kommunisere om slike ting? Jeg er for ny Netflix-bruker til å vite riktig svar på dette.

 

3. Får folk med seg slike skriverier i media som, f.eks. denne artikkelen? - Jeg er ikke skråsikker på at alle får sånt med seg.

 

 

 

Ellers en liten tilbakemelding til HW.no. Dere skrev nå endelig til slutt dette, gjemt litt som billedtekst:

 

 

 

De tre nye prisnivåene er enn så lenge ikke innført – og hvis de blir det, beholder nåværende kunder prisen sin lenge.

 

 

Liker dere å skape "angst" hos deres lesere. Man måtte pløye ganske mye tekst før man så "hvilket poeng som er gjeldene". :hmm:

Lenke til kommentar

Prisen er uvesentlig. Kvalitet og utvalg betyr mest. Jeg har avsluttet mitt Netflix medlemskap da jeg bruker over en time hver gang jeg skal se film på å finne noe jeg ikke har sett før!

 

Bedre utvalg hadde økt betalingsviljen. 129kr pr måned hadde vært helt uproblematisk hvis utvalget var likt som det amerikanske.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Prisen er uvesentlig. Kvalitet og utvalg betyr mest. Jeg har avsluttet mitt Netflix medlemskap da jeg bruker over en time hver gang jeg skal se film på å finne noe jeg ikke har sett før!

 

Bedre utvalg hadde økt betalingsviljen. 129kr pr måned hadde vært helt uproblematisk hvis utvalget var likt som det amerikanske.

 

Det gjør du ikke! Det er ikke nok innhold på Netflix i Norge til å bruke en time på å gå gjennom alt innholdet.

Lenke til kommentar

Nei. Da sier jeg opp abonnementet. Netflix fjerner jo filmer etter en hvis stund. Antar de har en limitasjon på hvor mange filmer de får lov fra studioene.

Vurderer og si det opp her og nå. Er ikke noe vits...

 

Så lenge ikke netflix kan tjene godt med penger på de kundene de har så er det ingen sjanse at de studioene hopper på streaming bølgen

Lenke til kommentar

Netflix er overpriset!

I USA koster en måned USD 7,99, som tilsvarer kr 47,50. Legger man til 25% mva kommer man til kr 59,50. Like fullt krever de 33 % mer... Om det ikke er ille nok er utvalget også betydelig dårligere.

 

Å øke prisen uten å gjøre noe drastist med utvalget er å skyte seg selv i foten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...