Gå til innhold

Dette TV-tastaturet kan du bruke i mørket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har noe tips hvis dataen er litt langt unna?

 

Har et billig trådløst tastatur, men den faller ut lett, da PC'en sitter på et kontor som har 2-3 vegger på vei til sofaen.

 

Bruker mobilen min som TV-tastatur/mus, men skulle gjerne hatt et ordentlig tastatur/mus å bruke.

 

HDMI signalet går trådløst fra kontor til stue, er det noen rimelige løsninger for å sende USB til stua også?

Lenke til kommentar

Jeg har K400 og det fungerer mer enn bra nok og jeg har aldri følt jeg har trengt bakgrunnsbelysning, men kan forstå at behovet kanskje kan melde seg.

 

Men, hvis den bruker samme radio som i K400, kan rekkevidden bli litt kort. Jeg vet det står 10 meter, men det er under optimale forhold og i medvind.

 

Min HTPC står i benk under TVen, i underkant av 3 meter fra sofabordet. Mottakerdelen (USB) står innkoblet i front av HTPCen, og det er noen ganger den ikke reagerer på input fra tastaturet.

 

Ellers er K830 et pent tastatur, men 1000,- er litt drøyt, synes jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen som har noe tips hvis dataen er litt langt unna?

 

Har et billig trådløst tastatur, men den faller ut lett, da PC'en sitter på et kontor som har 2-3 vegger på vei til sofaen.

 

Bruker mobilen min som TV-tastatur/mus, men skulle gjerne hatt et ordentlig tastatur/mus å bruke.

 

HDMI signalet går trådløst fra kontor til stue, er det noen rimelige løsninger for å sende USB til stua også?

 

Tenkt på å prøve bluetooth tastatur?

Lenke til kommentar

Jeg gikk for K800 til min stue PC, trådløs mus ved siden av. Hadde diNovo mini keyboard tidligere, men jeg synes det ble tungvindt med musenavigeringen, så gikk tilbake til fulltast og mus.

Klarer man seg uten lys i tastene? Ja, for all del gjør man det. Men jeg har funnet det kjekt å ha på kveldstid når det er helt mørkt i rommet, og TV-en er det eneste som gir lys.

Lenke til kommentar

Hadde de lagt til en slik istedetfor pekeplate, så hadde jeg kanskje "vært solgt".

 

https://www.google.no/search?q=trackball&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=ZyRNU5aGGIre4QSKnYH4DA&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1440&bih=763

 

Logitech-trackball.jpg

 

 

Den over har jeg faktisk prøvd, en gang tidlig etter årtusenskifte en gang. Det er den beste spillmusen jeg noen gang har tatt i. Det eneste dilemmaet jeg ser som blir utfordringer er vekten og mulighetene (eller mangelen av sådann) for å beholde det fantastiske ergonomiske ved denne. Vekten på ballen kan de ikke redusere for mye på, fordi det er nettopp den som gir det lille ekstra. Tastaturet blir nok litt sidetungt om denne saken plassere på siden. Eneste gyldige plassering jeg kan se her og nå, er å plassere den i skrittet mellom deg og tastaturet, Så får heller "ballen" måtte skyves fram hver gang man behøver den. Det er sikkert bedre ideer. Det var det jeg kom på i farten.

Endret av G
Lenke til kommentar

Noen som har noe tips hvis dataen er litt langt unna?

 

Har et billig trådløst tastatur, men den faller ut lett, da PC'en sitter på et kontor som har 2-3 vegger på vei til sofaen.

 

Bruker mobilen min som TV-tastatur/mus, men skulle gjerne hatt et ordentlig tastatur/mus å bruke.

 

HDMI signalet går trådløst fra kontor til stue, er det noen rimelige løsninger for å sende USB til stua også?

 

Du kan jo bruke extendere for å dra mottakeren til stuen, men da vil du jo slite på kontoret. Jeg ville nok trukket en CAT5 til TVen og hatt mottakeren gjemt bak TVen og bruke det som et dedikert TV tastatur, med kablet tastatur på kontoret. Med den løsningen slipper du ihvertfall å ta med deg tastaturet om du ønsker å se TV.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...