Gå til innhold

Trenger du nytt utstyr til The Gathering?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dell U2713HM ville jeg ikke anbefale om jeg skulle spille FPS. Satt å vurderte om jeg skulle går for høy oppløsning eller høy refresh rate lenge selv, leste mange forum og folk ble ikke enige. Det slo meg at folk virket å være påvirket av behovet for å forsvare egen ivestering.

 

Så etter en stund kjøpte jeg like godt en Samsung 27" SA850T og en Asus VG248QE for å sammenligne selv. Og du store min hvor stor forskjell det var i raske FPS spill. Samsung skjermen var ok i spill som Mechwarrior Online, og til dels om du kjører tanks eller bare sitter å sniper i BF3/4 etc. Men i MW3, TitanFalls og slike raske spill blir den håpløs. Jeg foretrekker VG238QE i BF3/4 også. Jeg skaffet meg også en Philips 27" jeg ikke husker navnet på, og en U2713hm i tilfelle det var Samsungen som ikke var spesielt egnet, men det er samme opplevelse.

 

Et veldig tydelig eksempel er tutorialen på TitanFalls, når man starter og ser nedover tunellen der, og sidestrafer, så ser du egentlig ikke spesielt godt fordi detaljene flyter utover. I nærkamp i FPS der du må se deg fort omkring sliter du rett og slett med å se skikkelig, og marginene havner sjelden på din side.

 

Jeg spilte med 27" i BF lenge, fordi jeg mente det spillet var greit nok til det, men etter å ha skiftet til Asusen merker jeg enorm forskjell i nærkamp i skogen eller inne i bygninger med mange detaljer.

 

Hadde noen laget en skjerm på 27" med 2560x1440@120+Hz og TN panel om nødvendig, hadde jeg vært kunde med en gang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

De mest populære produktene ? Betyr det at dette er de mest solgte ? Stusser litt på at en ssd på 500gb skal være den mest solgte. Ganske dyrt.

 

nei, det er det flest har sett på på prisgude.no

Lenke til kommentar

Hva med:

 

  • Gigabyte Z87X-UD5H
  • Two Intel® GbE LAN chips (10/100/1000 Mbit)
  • Support for Teaming
  • ASUS Z87-DELUXE

Så slipper man garantert PCI-E baserte nettverkkort, men er usikker på om det er vits med 2 porter, om man kun får en port per pc, med mindre man vil dele den andre porten med naboen?

 

Desverre finnes det nok kun 10 gigabit ethernet for servere, er vel kun Supermicro 2-port SFP+ Intel 10 Gigabit Ethernet LAN card MicroLP + 2xUSB.

 

Folk flest klarer seg med 1 gigabit, men siden man har så rask nettverk, kan man droppe interne harddisker, og kun bruke SSD for spill.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Så slipper man garantert PCI-E baserte nettverkkort, men er usikker på om det er vits med 2 porter, om man kun får en port per pc, med mindre man vil dele den andre porten med naboen?

 

Desverre finnes det nok kun 10 gigabit ethernet for servere, er vel kun Supermicro 2-port SFP+ Intel 10 Gigabit Ethernet LAN card MicroLP + 2xUSB.

 

Folk flest klarer seg med 1 gigabit, men siden man har så rask nettverk, kan man droppe interne harddisker, og kun bruke SSD for spill.

 

Jeg ser mange muligheter med to nettverksporter, men fåtallet har noen reell nytteverdi for folk flest. Mye hassel og liten nytteverdi med mindre du er ute etter noe helt spesielt.

 

Ser heller ikke et Gigabit porten på et gjennomsnittlig MB skulle være mangelfullt for de fleste, og jeg ser heller ikke noen grunn til å ha noe som pusher 10 gigabit i PC'en, ei heller på the Gathering. Hvordan skal man få utnyttet denne?

 

Jeg har svært vanskelig for å tro at man får noe mer enn en Gigabit port hver for å si det sånn. Når man i tillegg tenker seg at 48 delingskåte datanerder på TG skal flytte filer hit og dit så fort svisjen makter, så skal man også huske at BackPlane kanskje bare støtter 32GBps totalt. DVS at den teoretiske hastigheten per port vil være lavere ved fullt pådrag, selv om dette mye godt er teoretisk.

 

Kortet du linker til er for datasenter bruk, for eksempel mellom servere og lagringsløsninger etc.

 

Det jeg liker best med MB du linker til er 6x600SATA + 4x600SATA med støtte for raid. Har bare støtte for 2x600SATA på mitt kort der jeg kjører 2x Intel 335 stripe. Kunne godt kjørt 6 slike i stripe, eller eventuelt Raid 5 om man vurderer muligheten for diskfeil som kritisk. Så kunne man kjørt et 4x3TB raid5 på de siste portene for data, Evt. brukt en til SSD for OS. Mange muligheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...