AfterGlow Skrevet 14. april 2014 Rapporter Del Skrevet 14. april 2014 Satte utrolig «speed run»-rekord.Her løper han gjennom hele Half-Life på 20 minutter Siter Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 14. april 2014 Rapporter Del Skrevet 14. april 2014 De jukser i det minste med hitpoints. På ca 16:10 får han nesten 5000hp. 2 Siter Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 14. april 2014 Rapporter Del Skrevet 14. april 2014 Fy faen så mye bedre grafikk Half-Life har i hukommelsen min... Foretrekker den versjonen 1 Siter Lenke til kommentar
PaniX Skrevet 14. april 2014 Rapporter Del Skrevet 14. april 2014 De jukser i det minste med hitpoints. På ca 16:10 får han nesten 5000hp.Innen speedrunning er utnytting av glitcher mye av poenget og helt klart ikke juks med mindre kategorien er spesifisert til å ikke tillate spesifikke ting. I dette tilfelle er glitchen en dør som gir +1 helse per frame i stedet for -1 som vanlig. Siter Lenke til kommentar
G-Man™ Skrevet 14. april 2014 Rapporter Del Skrevet 14. april 2014 Selv klart spillet på 48 minutter for en del år tilbake, men dette var imponerende Siter Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 14. april 2014 Rapporter Del Skrevet 14. april 2014 De jukser i det minste med hitpoints. På ca 16:10 får han nesten 5000hp. http://wiki.sourceruns.org/wiki/Infinite_Health_Door Siter Lenke til kommentar
EternalSunshine Skrevet 14. april 2014 Rapporter Del Skrevet 14. april 2014 Fy faen så mye bedre grafikk Half-Life har i hukommelsen min... Foretrekker den versjonen For meg er det nesten helt motsatt. Denne grafikken er såpass bra at det må være vesentlig oppgradert siden release. Men først og fremst så tenker jeg, for et fantastisk bra spill (minus Xen delen) Half-Life var. Siter Lenke til kommentar
Sulphuras Skrevet 14. april 2014 Rapporter Del Skrevet 14. april 2014 Segmented speed runs er jo ikke det som er imponerende da. Full runs på direkten er jo det som krever noe. Er en del folk som streamer half life speedruns på twitch. Siter Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. april 2014 Rapporter Del Skrevet 14. april 2014 Segmented speed runs er jo ikke det som er imponerende da. Full runs på direkten er jo det som krever noe. Er en del folk som streamer half life speedruns på twitch. Ja det er sant, dette krever ingen skill.... Hva med å bare innse at begge deler er svært vanskelig, men ikke på samme måte? AtW 3 Siter Lenke til kommentar
Fush. Skrevet 14. april 2014 Rapporter Del Skrevet 14. april 2014 Fenomenet "strafe jump", eller "bunnyhop" skyldes at akselerasjonen din er raskere ved "strafe" (direkte sidelengs bevegelse) enn ved å trykke foroverknappen, i kombinasjon med at spillets motor ikke hadde noen form for hindring av gjentatt akselerasjon. Å si at det kommer fra "å bevege seg raskere ved å trykke på hoppeknappen mens dukkeknappen holdes nede" er av en type antagelser en journalist bør holde seg god for. 1 Siter Lenke til kommentar
Krispo123 Skrevet 14. april 2014 Rapporter Del Skrevet 14. april 2014 De jukser i det minste med hitpoints. På ca 16:10 får han nesten 5000hp. er ikke juks... Siter Lenke til kommentar
Puro Skrevet 14. april 2014 Rapporter Del Skrevet 14. april 2014 What, går det? :O Imponert, og glad jeg fortsatt spiller HL en gang i måneden ca, konge spill altså. Siter Lenke til kommentar
Efreeti Skrevet 14. april 2014 Rapporter Del Skrevet 14. april 2014 15 timer med normal spilling? Jeg rundet det på 6-8 timer min første gang. De jukser i det minste med hitpoints. På ca 16:10 får han nesten 5000hp. Alt som man kan gjøre i spillet uten koder, consollkomandoer, eller ekstra scripts/programmer er lovlige glitches. Siter Lenke til kommentar
PaniX Skrevet 14. april 2014 Rapporter Del Skrevet 14. april 2014 Alt som man kan gjøre i spillet uten koder, consollkomandoer, eller ekstra scripts/programmer er lovlige glitches. I dette tilfellet er det faktisk brukt konsollkommandoer/scripts, men selv det gjør det ikke til juks, det gjør bare at runnet havner i en kategori hvor dette er tillatt. Eneste måten å jukse på i speedruns er å bruke hjelpemiddel som man ikke oppgir. Siter Lenke til kommentar
Efreeti Skrevet 15. april 2014 Rapporter Del Skrevet 15. april 2014 Alt som man kan gjøre i spillet uten koder, consollkomandoer, eller ekstra scripts/programmer er lovlige glitches. I dette tilfellet er det faktisk brukt konsollkommandoer/scripts, men selv det gjør det ikke til juks, det gjør bare at runnet havner i en kategori hvor dette er tillatt. Eneste måten å jukse på i speedruns er å bruke hjelpemiddel som man ikke oppgir. Vel, ja, for å korrekt segmentere det. Du vet hva jeg mente. Siter Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. april 2014 Rapporter Del Skrevet 15. april 2014 (endret) Hele Half-life kom jo ut som "remake" i Source engine en stund etter HL2. Dvs de fleste karakterene så nye ut men vegg teksturene var like 1997 så det så ganske merkelig ut. Glitches er helt nødvendig for speedrunnere. F.eks. kan man fullføre Chrono Trigger på SNES på under 10 minutter ved å utnytte en bug soim lar deg gå gjennom veggen et spesiellt sted i startslottet og stikke rett til sistebossen. Endret 15. april 2014 av Bytex Siter Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 15. april 2014 Rapporter Del Skrevet 15. april 2014 Jeg har aldri spilt half-life, hva handler egentlig spillet om? Siter Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. april 2014 Rapporter Del Skrevet 15. april 2014 (endret) Handler om en nerdete forsker i et hemmelig underjordisk anlegg som utløser en kjedereaksjon som åpner portaler til en parallell alien-verden og monstre begynner å poppe ut over i vår verden. Iløpet av serien blir han en slags "Neo", en type jesus-figur som ene og alene skal redde verden fra å bli invadert av slemme aliens med robotmasker som heter Combine. HL var det første FPS-spillet med en skikkelig historie og ingame cutscenes, pluss et revolusjonerende 3d-system som brukte "skjelett"-animasjon så forskjellige deler av karakterene bevegde seg mere livaktig. Før HL var FPS-spill stort sett enkle polygon-figurer eller sprites (som i duke nukem og Doom-spillene), altså ikke ordentlige 3d-modeller. Eller du hadde spill som Quake og Duke Nukem osv som bare ploppa deg inn i store arenaer og brett med fokus på å slakte monstre og samle fargede nøkler for å åpne dører for å kommes seg videre. Endret 15. april 2014 av Bytex Siter Lenke til kommentar
PaniX Skrevet 15. april 2014 Rapporter Del Skrevet 15. april 2014 (endret) Alt som man kan gjøre i spillet uten koder, consollkomandoer, eller ekstra scripts/programmer er lovlige glitches. I dette tilfellet er det faktisk brukt konsollkommandoer/scripts, men selv det gjør det ikke til juks, det gjør bare at runnet havner i en kategori hvor dette er tillatt. Eneste måten å jukse på i speedruns er å bruke hjelpemiddel som man ikke oppgir. Vel, ja, for å korrekt segmentere det. Du vet hva jeg mente. Nei. Det er blant annet brukt jump-spam for å bunnyjumpe, crouch-spam for å forsere trapper raskt, script for å snu seg 180 grader og skyte med gauss for boost og nøyaktige tastetrykk for å bruke jumpbug som hindrer skade uansett hvor høyt man lander fra. Edit: Om noen er interessert i kommenterarer fra to av skaperne kan dere finne det her: http://www.twitch.tv/dabigbooi/c/4067025 Endret 15. april 2014 av PaniX Siter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.