Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir nok bra dette.

Har selv testet det, og måtte selv tilslutt avbestille min preorder, da jeg ikke syntes spillet

hadde nok dybde.

Det fristet rett og slett ikke med enda et MMO der det fokuseres på quests som er repetitive og kjedelige.

Selve gameplayet er ikke sterkt nok.

Kommer nok til å slå ann, men folk vil fort bli lei om man bryr seg mye om questing om lore. Noe som et MMO skal gjøre. PVP og PVE er vesentlig bedre og morsomt.

Housingen var ikke det store heller. Virket mer som et gimmick.

 

Men er nok uten tvil et MMO som kommer til å bli mainstream.

Selv så gikk jeg for TESO, da jeg ble helt hektet på det etter å kjørt fler beta-tester.

Fikk refund for Wildstar Deluxe Ed., og kjøpte imperial av TESO. Måtte jo ha statuen! :-)

 

Jeg har summert det opp relativt lett.

Om man vil ha noe som er meget likt World of Warcraft (basert på at jeg har spilt det i MANGE år, og var med i beta-tester i et par mnd på Wildstar), bare det at combat er nyskapende, og man har housing.. og det faktum at det er Sci-Fi-basert. så er Wildstar noe for deg.

Vil man derimot ha fantastisk lore, 100% voiceacted og et MMO man vil bli sugd inn i der man har litt bedre grafikk, så vil TESO absolutt ikke skuffe.

Har selv snakket med mange som har gjort det samme som meg.

Som var med og hypet opp Wildstar. Gledet seg til release (og hver beta).

Men til slutt bare følte at det ikke ga noe spesielt. Hvorav TESO faktisk var nytt og fantastisk.

 

Kommer nok til å skaffe meg Wildstar og, men mest sannsynligvis ikke på release.

 

Og vil si til de som vil krangle om TESO\Wildstar. Ikke gjør det.

Dette er min mening. Mener ikke å fornærme noen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir nok bra dette.

Har selv testet det, og måtte selv tilslutt avbestille min preorder, da jeg ikke syntes spillet

hadde nok dybde.

Det fristet rett og slett ikke med enda et MMO der det fokuseres på quests som er repetitive og kjedelige.

Selve gameplayet er ikke sterkt nok.

 

 

Eh, fokus i spillet er vel så vidt jeg vet på endgame. Tviler på at mange har kommet dit i beta?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

nok et spill med barnslig wow grafikk og farger. Spill utviklere lager jo bare det samme mølet om og om igjen,ufattelig lite kreativt om dagen.

 

Det kalles 'art direction' og er grunnen til at f.eks WoW ikke ser fullstendig herja ut etter 10 år på markedet. Man lager det tegnefilm-aktig fordi det holder seg bedre over tid. Dessuten er dette bla. grafikkartister som hoppet av WoW for noen år tilbake, så at det ligner er neppe tilfeldig.

Lenke til kommentar

Vil man derimot ha fantastisk lore, 100% voiceacted og et MMO man vil bli sugd inn i der man har litt bedre grafikk, så vil TESO absolutt ikke skuffe.

Har selv snakket med mange som har gjort det samme som meg.

Som var med og hypet opp Wildstar. Gledet seg til release (og hver beta).

Men til slutt bare følte at det ikke ga noe spesielt. Hvorav TESO faktisk var nytt og fantastisk.

 

 

Smaken er som baken osv.. For hos meg så falt Elder Scrolls Online helt igjennom, jeg syntes ikke det opplevdes som noe annet enn et World of Warcraft spill med litt mer fancy innpakning og mye voice-acting. Minner meg fryktelig mye om The Old Republic og til dels Age of Conan som begge var veldig morsomt de første ukene hvor ting føltes friskt og nytt men ble fort kjedelig i lengen når man begynner å merke at det strengtatt er 90% av samme kjernen som det spillet jeg har spilt i en årrekke allerede, nemlig World of Warcraft. Og et punkt jeg selv føler ingen klarer å matche World of Warcraft på så er det på gjennomført og bunnsolid spillmateriale. Jeg vil ikke nødvendigvis si at World of Warcraft er så fantastisk mye bedre enn alt og alle, men det har etter min mening et utrolig gjennomført og balansert spill på alle plan så det er utrolig få irritasjonsmomenter for meg når jeg spiller, spillet vokser seg stadig større og per i dag langt større enn noen andre MMO-spill kan ha ambisjoner om å bli og alt blir stadig finpolert og finjustert for hver måned som går.

 

Med nye MMO-spill så er det alltid et eller annet som irriterer, alltid noen detaljer de ser ut til å ha glemt fullstendig i forbifarten og når jeg er vant med standarden som Blizzard har satt med World of Warcraft så kommer jeg alltid til et punkt "hmm, hvorfor ikke bare spille World of Warcraft istedenfor? Det fremstår jo faktisk som et bedre gjennomført spil selv om jeg er litt lei det samme universet jeg har spilt i en årrekke."

 

Til slutt endte jeg opp å spille The Old Republic som et rent single-player RPG, hvor jeg egentlig dret loddrett i alle MMO-elementene til spillet fordi de rett og slett var temmelig middelmådig i forhold til hva jeg er vant med fra World of Warcraft. Det fungerte greit nok i seg selv det, men er jo på ingen måte på nivå med et skikkelig Knights of the Old Republic spill. Age of Conan kastet jeg på dør så fort jeg nådde punktet hvor det rett og slett ikke var innhold igjen og jeg ble pent nødt til å grinde flere levels for å komme meg videre..

 

 

Jeg føler at Elder Scrolls Online faller i samme båt som The Old Republic, jeg føler det er et single-player RPG spill hvor de har kastet inn MMO-elementer for å kunne selge det som et MMO og forsøke å dra inn penger hver måned. Det føles friskt og nytt i starten men så fort denne følelsen av friskhet dabber av så syntes jeg spillet faller igjennom og jeg sitter igjen med en følelse av at jeg egentlig spiller det som et single-player RPG som ikke er i nærheten av å nå opp til det nivået som et nytt Elder Scrolls RPG spill hadde gitt meg.

 

 

Her virker Wildstar som et mer grunnleggende og et fokusert spill som innser det faktum at MMO faktisk er en egen sjanger som må utvikles deretter. Jeg kommer nok trolig til å teste ut Wildstar, det ser ut som et kjempeinteressant spill med mye sjarm men jeg føler vel kanskje at det er et spill som mangler dybde og substans. Det virker som et fargesprakende spill hvor de spiller mye på sjarm, men har det noe dybde som tilsier at en spiller som faktisk ønsker en smule mer enn hjernedødt innhold kommer til å fortsette å spille det? De spillene jeg finner meg i å spille over tid er de spillene som klarer å levere den mest bunnsolide MMO-opplevelsen kombinert med et interessant univers, her syntes jeg World of Warcraft scorer veldig bra for en som meg som faktisk har genuint interesse av historiefortellingen i Warcraftuniverset så er det mye som driver meg fremover fordi jeg ønsker å oppleve de nye områdene, de nye dungeons og raids osv.. Foreløpig så fremstår ikke Wildstar som et spill som kommer til å fange meg inn med et interessant og spennende univers med mye lore og historiefortelling liggende bak for de som har interesse av den og da spørs det om det ikke blir et spill som er veldig artig over en gitt periode før det dabber helt av.

 

Jeg finner meg selv i å spille en del Lord of the Rings Online til tross for at det er et utrolig grått og kjedelig spill hva gjelder spillmekanikker. Det er i for seg veldig solid uten noen store svakheter, men combat er tregt og lite engasjerende, ja hele spillet er egentlig veldig grått og lite engasjerende men jeg spiller det utelukkende fordi jeg er en så stor sucker for Middle-Earth lore og Turbine har gjort en såpass fantastisk god jobb hva gjelder å holde seg tro til bøkene og Tolkien sitt univers at gleden av å se, oppdage og opplevde områdene osv er gevinst nok til at jeg gidder å spille et såpass grått og kjedelig spill. Det at det e free-to-play hjelper jo også naturligvis.

 

 

For meg er så er Elder Scrolls Online for lite interessant på historiesiden, samtidig som det tilfører for lite nytt og har denne litt uheldige kombinasjonen av "la oss være et RPG spill, men la oss implementere MMO-elementer" som får det til å falle med mellom to stoler. Wildstar blir vel raka motsetningen til Lord of the Rings Online for min del hvor interessen min til historien og universet er lik null og at spillets gameplay må være såpass bra og underholdene at det er nok til å holde meg i spillet over tid. For meg så treffer World of Warcraft utvilsomt den beste balansen av samtlige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

" Kan du nevne et stort og suksessfullt MMO som har vært gratis ved lansering? "

Guild Wars 2! Selvfølgelig kan man argumentere at mikrotransaksjoner gjør at spillet strengt tatt ikke er gratis, men det er f2p med suksess! Stor spillebase og greier.

 

Jeg testet Wildstar i beta og har spilt en god del andre mmo og rpgs etterhvert. Det var en del artige elementer, men jeg oppfattet det mer som en god miks av ting som fungerer i andre spill, og utelatelse av det som ikke fungerer. Jeg så vel egentlig ikke noe nytt. Det eneste var path-systemet, men det fremsto i det minste i betaen som ganske betydningsløst i det store og det hele.

 

Det jeg syntes er litt artig er at studioet ville lage noe HELT ANNET enn WoW, men Wildstar er det spillet jeg har spilt de siste åra som ligner mest på WoW på de aller fleste områder :p

 

Jeg går for Elder Scrolls Online. Har lagt merke til at en del kaler også ESO reproduksjon av gamle ideer, men de har noen ganske fine nyvinninger når det kommer til professions og klassesystem. I hvor mange andre spill kan man spille en figur med heavy armor, 2 hand sword som healer? Og grafikkmessig er det blant de vakreste mmo'ene jeg har spilt. Slår ikke GuildWars 2, men de har jo et litt annet grafisk uttrykk. De som sier at ESO har dårlig grafikk har dårlig pc, og da blir jo det meste dårlig. Jeg er en grafikksnobb og ESO er mer enn godt nok for meg. Selvfølgelig når det ikke opp til Skyrim grafisk sett når sistnevnte er modda til hundene, men et mmo må man jo stille litt lavere krav til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

nok et spill med barnslig wow grafikk og farger. Spill utviklere lager jo bare det samme mølet om og om igjen,ufattelig lite kreativt om dagen.

Min erfaring er vel at det er de som synes det er viktig å påpeke at de ikke er barn (spesielt tenåringer) som har mest problemer med slikt. Mens man igjen kan spille trivelige spill uten å rødme når man blir litt eldre og mer moden. Age of Conan prøvde hardt å være voksent, men resultatet ble ganske pubertalt.

Det du skriver her blir rett og slett for dumt.

Lenke til kommentar

Jeg går for Elder Scrolls Online. Har lagt merke til at en del kaler også ESO reproduksjon av gamle ideer, men de har noen ganske fine nyvinninger når det kommer til professions og klassesystem. I hvor mange andre spill kan man spille en figur med heavy armor, 2 hand sword som healer? Og grafikkmessig er det blant de vakreste mmo'ene jeg har spilt. Slår ikke GuildWars 2, men de har jo et litt annet grafisk uttrykk. De som sier at ESO har dårlig grafikk har dårlig pc, og da blir jo det meste dårlig. Jeg er en grafikksnobb og ESO er mer enn godt nok for meg. Selvfølgelig når det ikke opp til Skyrim grafisk sett når sistnevnte er modda til hundene, men et mmo må man jo stille litt lavere krav til.

 

Nå vil jeg ikke si det at du kan ha stor rustning og benytte deg av 2-hand sword som healer en "nyvinning". Dette har vel strengtatt minimalt med selve spillmekanikken og hvorvidt det er friskt og nytenkende å gjøre, dette er jo mer eller mindre rent kosmetisk enn noe annet så syntes det ble et fryktelig dårlig eksempel. Nå har jeg spilt healer i en del MMO-spill og kan vel ikke si at jeg har sett på det som noe savn eller behov å kunne bære tung rusting og bruke fancy våpen, ikke føler jeg det ville forandret noe for meg hva gjelder spillbarhet om jeg hadde kunnet det heller.

 

At Elder Scrolls Online har flott grafikk til å være et MMO er det ingen tvil om, men folk overhauser det til tusen. Det er ikke noe grensesprengende spill hva gjelder grafikk og sammenlignet med vi har vært bortskjemt med i Elder Scrolls Universet tidligere så er det ikke på Skyrimnivå med eller uten mods selv om mange av en eller annen bisarr grunn ser ut til å mene det. De som mener at ESO er i nærheten av Skyrim hva gjelder grafikkdetaljer kan umulig ha spilt spillet med skikkelig Ambient Occlusion og tung anti-aliasing. Det betyr ikke at ESO har dårlig grafikk på noen måte, og til å være et MMO hvor vi de siste årene har stortsett blitt servert stylized grafikkstiler så fremstår det jo solid, men som sagt ikke banebrytende og grafikk har for meg utrolig lite å si i spill som dette her. Husker jo tilbake til Age of Conan som var mer banebrytende hva gjaldt grafikk i MMO tilbake i 2008 og flott grafikk var jo på ingen måte nok eller noen voldsomt medvirkende faktor til spillets suksess.

 

 

Fordelen ved stylized grafikk er at den er tidløs, du kan spille uten at spillet ser rævkjørt ut på svakere maskiner og det er utrolig enkelt og lite ressurskrevende for utvikler å finjustere og forbedre grafikkmotoren underveis uten å investere en hel masse tid og penger. Er den gjort riktig så setter den også et særpreg og sjarm på spillet som er utrolig vanskelig for realistisk grafikk og matche, samt realistisk grafikk blir veldig fort akterutseilt i et MMO-spill som gjerne skal vare over en periode på veldig mange år. Realistisk grafikk taper seg voldsomt i opplevd kvalitet så fort det kommer andre spill på markedet med enda bedre grafikk, mens stylized grafikk beholder sitt særpreg og sjarm i evigheter. Bare se hvor mye skryt diverse Nintendospill får på Nintendo Wii U selv om det ikke er realistisk overhode og det knapt er noen avanserte grafikkfinnesser å spore.

 

Og som sagt, et spill med realistisk grafikk har den ulempen at ved lavere grafikkinnstillinger så ser ting merkbart dårligere ut, med stylized grafikk så vil flere ha muligheten til å kjøre på høye innstillinger og tapet i grafikk er ikke like merkbart for de som må nedjustere. Og et MMO-spill skal tross alt appellere og skaffe så mange spillere som mulig, brorparten som spiller ESO spiller på medium eller lavere og på disse innstillingene så er ikke spillet så utrolig imponerende og realistisk grafikk med dårlige detaljer ser fort med malplassert og gir en langt større negativt effekt enn hva god og sjarmerende stylized grafikk gjør.

 

 

Skal jo også sies at god grafikk eller ikke har noe med nyvinninger å gjøre, så om argumentene dine for at ESO ikke er noen ny MMO-klone med mye nytt og interessant og det beste du kan trekke frem er at healer kan bære tung rustning og bruke two-hand våpen, samt at grafikken ser bra ut så lar jeg meg ikke overbevise av det.

Lenke til kommentar

 

 

Vil man derimot ha fantastisk lore, 100% voiceacted og et MMO man vil bli sugd inn i der man har litt bedre grafikk, så vil TESO absolutt ikke skuffe.

Har selv snakket med mange som har gjort det samme som meg.

Som var med og hypet opp Wildstar. Gledet seg til release (og hver beta).

Men til slutt bare følte at det ikke ga noe spesielt. Hvorav TESO faktisk var nytt og fantastisk.

 

Smaken er som baken osv.. For hos meg så falt Elder Scrolls Online helt igjennom, jeg syntes ikke det opplevdes som noe annet enn et World of Warcraft spill med litt mer fancy innpakning og mye voice-acting. Minner meg fryktelig mye om The Old Republic og til dels Age of Conan som begge var veldig morsomt de første ukene hvor ting føltes friskt og nytt men ble fort kjedelig i lengen når man begynner å merke at det strengtatt er 90% av samme kjernen som det spillet jeg har spilt i en årrekke allerede, nemlig World of Warcraft. Og et punkt jeg selv føler ingen klarer å matche World of Warcraft på så er det på gjennomført og bunnsolid spillmateriale. Jeg vil ikke nødvendigvis si at World of Warcraft er så fantastisk mye bedre enn alt og alle, men det har etter min mening et utrolig gjennomført og balansert spill på alle plan så det er utrolig få irritasjonsmomenter for meg når jeg spiller, spillet vokser seg stadig større og per i dag langt større enn noen andre MMO-spill kan ha ambisjoner om å bli og alt blir stadig finpolert og finjustert for hver måned som går.

 

Med nye MMO-spill så er det alltid et eller annet som irriterer, alltid noen detaljer de ser ut til å ha glemt fullstendig i forbifarten og når jeg er vant med standarden som Blizzard har satt med World of Warcraft så kommer jeg alltid til et punkt "hmm, hvorfor ikke bare spille World of Warcraft istedenfor? Det fremstår jo faktisk som et bedre gjennomført spil selv om jeg er litt lei det samme universet jeg har spilt i en årrekke."

 

Til slutt endte jeg opp å spille The Old Republic som et rent single-player RPG, hvor jeg egentlig dret loddrett i alle MMO-elementene til spillet fordi de rett og slett var temmelig middelmådig i forhold til hva jeg er vant med fra World of Warcraft. Det fungerte greit nok i seg selv det, men er jo på ingen måte på nivå med et skikkelig Knights of the Old Republic spill. Age of Conan kastet jeg på dør så fort jeg nådde punktet hvor det rett og slett ikke var innhold igjen og jeg ble pent nødt til å grinde flere levels for å komme meg videre..

 

 

Jeg føler at Elder Scrolls Online faller i samme båt som The Old Republic, jeg føler det er et single-player RPG spill hvor de har kastet inn MMO-elementer for å kunne selge det som et MMO og forsøke å dra inn penger hver måned. Det føles friskt og nytt i starten men så fort denne følelsen av friskhet dabber av så syntes jeg spillet faller igjennom og jeg sitter igjen med en følelse av at jeg egentlig spiller det som et single-player RPG som ikke er i nærheten av å nå opp til det nivået som et nytt Elder Scrolls RPG spill hadde gitt meg.

 

 

Her virker Wildstar som et mer grunnleggende og et fokusert spill som innser det faktum at MMO faktisk er en egen sjanger som må utvikles deretter. Jeg kommer nok trolig til å teste ut Wildstar, det ser ut som et kjempeinteressant spill med mye sjarm men jeg føler vel kanskje at det er et spill som mangler dybde og substans. Det virker som et fargesprakende spill hvor de spiller mye på sjarm, men har det noe dybde som tilsier at en spiller som faktisk ønsker en smule mer enn hjernedødt innhold kommer til å fortsette å spille det? De spillene jeg finner meg i å spille over tid er de spillene som klarer å levere den mest bunnsolide MMO-opplevelsen kombinert med et interessant univers, her syntes jeg World of Warcraft scorer veldig bra for en som meg som faktisk har genuint interesse av historiefortellingen i Warcraftuniverset så er det mye som driver meg fremover fordi jeg ønsker å oppleve de nye områdene, de nye dungeons og raids osv.. Foreløpig så fremstår ikke Wildstar som et spill som kommer til å fange meg inn med et interessant og spennende univers med mye lore og historiefortelling liggende bak for de som har interesse av den og da spørs det om det ikke blir et spill som er veldig artig over en gitt periode før det dabber helt av.

 

Jeg finner meg selv i å spille en del Lord of the Rings Online til tross for at det er et utrolig grått og kjedelig spill hva gjelder spillmekanikker. Det er i for seg veldig solid uten noen store svakheter, men combat er tregt og lite engasjerende, ja hele spillet er egentlig veldig grått og lite engasjerende men jeg spiller det utelukkende fordi jeg er en så stor sucker for Middle-Earth lore og Turbine har gjort en såpass fantastisk god jobb hva gjelder å holde seg tro til bøkene og Tolkien sitt univers at gleden av å se, oppdage og opplevde områdene osv er gevinst nok til at jeg gidder å spille et såpass grått og kjedelig spill. Det at det e free-to-play hjelper jo også naturligvis.

 

 

For meg er så er Elder Scrolls Online for lite interessant på historiesiden, samtidig som det tilfører for lite nytt og har denne litt uheldige kombinasjonen av "la oss være et RPG spill, men la oss implementere MMO-elementer" som får det til å falle med mellom to stoler. Wildstar blir vel raka motsetningen til Lord of the Rings Online for min del hvor interessen min til historien og universet er lik null og at spillets gameplay må være såpass bra og underholdene at det er nok til å holde meg i spillet over tid. For meg så treffer World of Warcraft utvilsomt den beste balansen av samtlige.

Savner "TL;DR" ;)

Men du setter gode argumenter. Er helt sikkert det samme for både TESO og Wildstar der, at om man spiller det nok, så vil man like det til slutt.

Men hovedgrunnen til at jeg ikke klarte Wildstar var at alle questene var nesten identiske, og det var alltid "drep 5 av x" og "hent 7 av y", om og om igjen. Det gjorde at jeg ikke klarte å bite i meg å levle helt opp til endgame. Stoppet på 31.

 

Og det du nevner er det de fleste mener FØR de har spilt det en god del.

(Jeg glemmer absolutt ikke at det er de som synes det i etterkant og, men langt i fra så mange som gjorde det før de testet det i et par timer mer enn de gjorde sist.)

Om man sjekker reddit (feks), så er det mange der som beklager seg for at de ikke satte seg ned og prøvde det ordentlig et par timer før de ga det siste ordet.

 

Og når man sier at det er i endgame Wildstar florerer.

Det er godt mulig, men det er MANGE timer med gameplay frem til endgame, og om de er repetetive og direkte kjedelige, så hjelper ikke det mye.

Synes ikke det har nok dybde til å være verdt det.

Men absolutt et godt MMO å starte med om man ikke har spilt MMO før.

Ser for meg at jeg hadde og likt det om jeg hadde begynt med det.

 

For å sette det enkelt.

De fleste som setter stor pris på TESO er de som er av den litt eldre garde.

Tenker da 24+.

Mens de som vil passe meget godt inn i Wildstar vil være 12+.

Wildstar er og meget mye enklere å lære seg, iom. at det er et "UI"-spill.

Det er absolutt ikke TESO.

Lenke til kommentar

 

 

nok et spill med barnslig wow grafikk og farger. Spill utviklere lager jo bare det samme mølet om og om igjen,ufattelig lite kreativt om dagen.

Min erfaring er vel at det er de som synes det er viktig å påpeke at de ikke er barn (spesielt tenåringer) som har mest problemer med slikt. Mens man igjen kan spille trivelige spill uten å rødme når man blir litt eldre og mer moden. Age of Conan prøvde hardt å være voksent, men resultatet ble ganske pubertalt.

Det du skriver her blir rett og slett for dumt.

 

Det skal du selvsagt få lov til å mene, men jeg vil tro det er mange voksne som kjenner seg igjen i det.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

^*SNIPP*

 

 

Fikk du prøvd noen dungeon osv? Disse skal jo gi en viss pekepinn på hva man kan forvente ved end-game. Om Wildstar er slik som du beskriver fra Llevel 1-50 så er jo det et stort problem, jeg og sikkert brorparten av de som har spilt MMO litt for mye, i litt for mange år vil neppe orke å grinde seg igjennom hjernedødt og repeterende innhold som er 99% likt den tradisjonelle formelen i et håp om at end-game skal være så solid som det ryktes at det skal være.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

 

 

^*SNIPP*

 

Fikk du prøvd noen dungeon osv? Disse skal jo gi en viss pekepinn på hva man kan forvente ved end-game. Om Wildstar er slik som du beskriver fra Llevel 1-50 så er jo det et stort problem, jeg og sikkert brorparten av de som har spilt MMO litt for mye, i litt for mange år vil neppe orke å grinde seg igjennom hjernedødt og repeterende innhold som er 99% likt den tradisjonelle formelen i et håp om at end-game skal være så solid som det ryktes at det skal være.

Ja, jeg fikk prøvd dungeons, og de var morsomme. Men ingenting nytt eller noe av det jeg hadde forventet.

På den biten så synes jeg faktisk de var mer eller mindre helt like TESO sine dungeons.

Var kanskje og derfor jeg syntes de ikke var mindblowing.

 

Men som du sier, så er nok mye av grunnen til at jeg avfeier Wildstar det at som en veteran innen MMO-sjangeren, så blir det alt for lite nytt.

Er kanskje det med TESO og, men der kommer de med TES-sjangeren, voiceacting og vakker grafikk.

Og ikke minst et perfekt craftingsystem. I tillegg så får man muligheten til å være en ranger (hunter) som healer gruppen.

 

Ser at du skrev lenger opp at det å ha tung rustning og et 2h-sword ikke gjorde mye.

Det gjør faktisk det. Det fungerer fantastisk.

I teorien så kan alle være healer om de vil.

Uansett om du er en fullspecca rogue, hunter eller hva nå du vil være så kan du ha en healingstaff som 2nd weap og heale når det trengs.

Trenger forsåvidt ikke å equippe den engang. Bare det å bruke et par poeng på et par healingspells gjør nytten.

 

Men jeg mener de har gjort "dualspec"-funksjonen perfekt.

Guild Wars 2 var nære (prøvde aldri GW1), men det var et ork å måtte traine alt på nytt, og ikke minst det å bytte våpen.

 

TL;DR Dungeons i Wildstar var ingenting spesielt.

Lignet litt på de i TESO, så jeg fikk ikke bakoversveis.

Det er ikke rent kosmetisk at en mage kan bruke tung rustning og 2h (eller healer).

At all. Det fungerer, og meget bra. Er en av de tingene som gjør det storslagent.

Lenke til kommentar

Men som du sier, så er nok mye av grunnen til at jeg avfeier Wildstar det at som en veteran innen MMO-sjangeren, så blir det alt for lite nytt.

Er en god del av oss som ikke like den type art direction. Og når 90% av alle spill bruker den er det lite igjen for oss andre. Dette markedet for tegneserie grafikk begynner og bli overmettet og tror de som tørr og lage mer realistisk grafikk stil og litt mer nytenking i gameplay vil tjene stort på det.

 

De har vel sagt fra start at de ikke kommer til å gjøre stort nytt, men heller ta de beste delene fra andre spill og forbedre dem? Siden det er folk fra Blizzard blir det derfor lett å kalle Wildstar for WoW 2. Ikke offisielt, så klart, men du ser poenget. Det er ikke nødvendig å alltid finne opp kruttet på nytt. Det holder ofte å forbedre det gamle. ;)

 

Angående den grafiske stilen har det ingenting med resten av spillet å gjøre. Det blir som å si tegnefilmer alltid vil være koselige og søte. Alt som betyr noe er hva de gjør ut av det,.

Lenke til kommentar

Kan bare nevne diablo som et spill som har blitt komplett ruinert av at alt skal ha en tegneserie fremtoning og lysere stemmning. Diablo 1 hadde masse av dyster atmosfære som passet perfekt til settingen. Diablo 2 var bedre gameplay messig men mistet litt av det mørke skummle. Diablo 3 var jo ren parodi på alle områder. Tegneserie med pastell. Massiv fordumming på char lvling og komplett blottet for atmofære. Noe som ikke stemmer i spill industrien lenger når alt skal ha samme fremtoning uansett handling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan bare nevne diablo som et spill som har blitt komplett ruinert av at alt skal ha en tegneserie fremtoning og lysere stemmning. Diablo 1 hadde masse av dyster atmosfære som passet perfekt til settingen. Diablo 2 var bedre gameplay messig men mistet litt av det mørke skummle. Diablo 3 var jo ren parodi på alle områder. Tegneserie med pastell. Massiv fordumming på char lvling og komplett blottet for atmofære. Noe som ikke stemmer i spill industrien lenger når alt skal ha samme fremtoning uansett handling.

Diablo 3 er jo helt ødelagt, ja... :roll: Prøv Reaper of Souls, så kan du få mase om hvor mørkt og dystert det burde vært.

 

Sales

 

 

 

Before its release, Diablo III broke several presale records and became the most pre-ordered PC game to date on Amazon.com.[109] Activision Blizzard reported that Diablo III had broken the one-day PC sales records, accumulating over 3.5 million sales in the first 24 hours after release and over 6.3 million sales in its first week, including the 1.2 million people who obtained Diablo III through the World of Warcraft annual pass.[110] On its first day, the game amassed 4.7 million players worldwide, an estimate which includes those who obtained the game via the World of Warcraft annual pass.[110] In its second quarterly report, Diablo III was reported to have pushed Activision Blizzard's expectations and as of July 2012, more than 10 million people had played the game.[111]Diablo III remains the fastest selling PC game to date, and also one of the best-selling PC video games. As of the end of 2012, it had sold more than 12 million copies,[7] and as of March 2013, Blizzard stated that Diablo III had around 1 million daily players, with 3 million unique players each month.[112] As of May 2013 Diablo III had been played by 14.5 million unique players, according to Blizzard's released statistics.[113] As of February 2014 the game has sold 15 million copies across all platforms.[114]

http://en.wikipedia.org/wiki/Diablo_III#Reception

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...