Gå til innhold

Test: Sony Xperia Tablet Z2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan kan dere gi + for at den er vanntett, men - for at den har luke over laderen? Er ikke den liksom nødvendig for at den skal være vanntett?

 

I tillegg syns jeg ikke at det gjør noe at det har lite interminne så lenge det har støtte for minnekort. Er litt verre med f.eks mobiler med lite internminne og heller ikke plass til minnekort!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan kan dere gi + for at den er vanntett, men - for at den har luke over laderen? Er ikke den liksom nødvendig for at den skal være vanntett?

 

I tillegg syns jeg ikke at det gjør noe at det har lite interminne så lenge det har støtte for minnekort. Er litt verre med f.eks mobiler med lite internminne og heller ikke plass til minnekort!

 

Forstod heller ikke at den fekk - på grunn av luken. Du forvente jo helste det når den er vanntett :)

Lenke til kommentar

Hvordan kan dere gi + for at den er vanntett, men - for at den har luke over laderen? Er ikke den liksom nødvendig for at den skal være vanntett?

 

I tillegg syns jeg ikke at det gjør noe at det har lite interminne så lenge det har støtte for minnekort. Er litt verre med f.eks mobiler med lite internminne og heller ikke plass til minnekort!

 

 

Det kan naturligvis virke noe forvirrende, men om nettbrettet er aldri så vanntett så er jo disse lukene et irritasjonsmoment for mange og det vil nok også være mange som skaffer dette uten at de nødvendigvis har et krav til at det må være vanntett. Det kan være positive og negative sider med en funksjon, akkurat som her og da har det sin naturlige plass i anmeldelsen.

 

Hva gjelder intern lagringsplass så er det klart den fortjener pepper, det å ha kun 16GB internlagring i denne prisklassen er skralt.. Og du kan ikke sammenligne minnekort med intern minne, god intern NAND lagring har stortsett bedre ytelse enn du finner i 90% av minnekortene på markedet og nå som Google også går aktivt inn for å kutte muligheten til å installere og kjøre applikasjoner fra ekstern lagring så blir jo internminne mer relevant enn noen gang. Minnekortstøtte er så absolutt ett pluss, men er ingen unnskyldning for å slippe billig unna på mengden internminne de har på produktet og med dagens NAND priser så burde det være mulig å i det minste tilby flere modeller med forskjellig mengde internminne etter brukeres behov, spesielt når prislappen skal være såpass høy.

 

 

Og hva gjelder prisene.. Hva er det som egentlig skjer med at disse nettbrettene har en såpass kraftig økning i pris? Greit nok at teknologien og produktene blir bedre, men nå har både Samsung og Sony startet å bevege seg over i overkant høye pristerritorium som får Apple til å fremstå langt ifra en dyr aktør og alternativer som Microsoft Surface 2 Pro ser jo fort ut som et latterlig godt alternativ når ting skal opp i disse prisene med denne maskinvaren som er her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte 2012 versjonen av Note 10.1 4G (også med 16GB intern flash minne) betalte vel rundt 4500 forrige vår/sommer.

Nærmere 6000 forventer jeg litt mere enn siste android og 1920x1080 oppløsning liksom - som f.ens minst 32GB flash memory.

Prosessoren i note'n exynos quadcore 1.4ghz er på ingen måte "for dårlig" selv om nyeste snapdragon er å foretrekke fremfor samsungs egen soc.

Lenke til kommentar

Nu synes iallafallet undertegnede at den breie ramma er veldig så praktisk, og dette er erfaring etter å ha brukt Xperia Z tlf og brett siden de kom for salg.

Sitter en med brettet slik jeg gjør, i fanget ogt uten cover, så kan en snu og vende på brettet uten fare for at fingern kommer inn på skjermbildet og dermed i verste fall nullstille det en ser på, eller så åpne andre forstyrrende ting.

Så langt jeg har forstått selve konstruksjonen av brettet, så er også denne breie ramma endel av skikkellig sammenføyning mellom front-/bakside for å få dette vanntett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...