Gå til innhold

Sjå Star Citizen i aksjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var tydelig at Roberts var litt skuffa under framvisinga, då dei opplevde ein del tekniske problem samt dei fikk ikkje vist fram multiplayer, men det er nesten slik ein må forvente frå ein pre-alpha.

 

Har spytta inn ein del pengar etterkvert, og ser fram til å teste DFM! :)

Lenke til kommentar

Gleder meg !! Har pledga litt over 300 dollar selv :) I BELIEBE!

Believe = tro på.

Beliebe = fan av Justin Bieber.

 

Kanskje ikke helt det samme. :p Star Citizen ser uansett sykt bra ut. Men så var det dette med gameplay vs grafikk... Kanskje i tidligste laget å si spillet vil bli knallbra før man har prøvd det, eller sett noe som helst gameplay (annet enn å vise at romskipene faktisk kan fly.) Den greia med hjelmet så tøff ut, men er vi nødt til å se det hver gang vi skal fly? Og må vi se dørene åpne seg så sakte hver gang? Det kan rimelig fort bli kjedelig og irriterende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Vel, "simulator" er det nok ikke, er nok i overkant mye action.

 

Jeg er imidlertid spent på hvordan det hele ender opp, kan jo fort bli tidenes nedtur for mange om dette "prosjektet" ikke lykkes. Etter lyden å dømme var det et rimelig "religiøst"-halvhysterisk preg over hele fremvisninga, uten at det egentlig var spesielt imponerende resultater enda.

Lenke til kommentar

Er fortsatt veldig imponert at et simulator spill har dratt inn like mye på kickstarter som 150 andre indie spill har gjordt tilsammen :p

Vi snakker en AAA space-sim fra mannen bak hele sjangeren vs indiespill fra folk ingen har hørt om. Joda, veldig merkelig at det der at SC er mye myer populært. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg skjønner helt hva alt oppstyret er om helt enda.....

Jeg er helt enig. Jeg er i utgangspunktet en flyentusiast og storkoser meg med spill som War Thunder. Jeg skjønner imidlertid ikke helt "dealen" med slike romskip-spill. Etter min mening er romskipsimulatorer kjedelige.

 

Grunnen er at fysikken blir helt forvrengt i verdensrommet. Ved et alminnelig flyspill (for eksempel War Thunder) må en ta hensyn til energien (kraften) flyet ditt (og fiendens) har "bygget opp". Uten energi vil flyet "steile"- det som skjer når du forsøker å fly rett opp uten tilstrekkelig fart/kraft/energi.

 

Det er konseptet med energi som muliggjør utmanøvrering av fienden. En kan for eksempel fly rett opp uten at fienden kan følge etter fordi man vet at man har bygget opp mer energi enn han. En kan bruke det som kalles "boom and zoom"-taktikk- dvs at man gjentatte ganger stuper ned på fienden og flyr opp igjen. Man ivaretar energiovertaket uten at fienden får mulighet til å slå tilbake.

 

Ved romskip forsvinner dette aspektet. Flyet kan kjøre i alle himmelretninger, uavhengig av farten det har bygget opp. Da forsvinner all taktikk, og ferdigheter har ingenting å si lenger.

 

Hvis noen Star Citizen-fans kan forklare meg hva jeg overser, vil jeg være takknemlig.

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

Selv om andre regler gjelder gjør det vel ikke taktikk umulig.

Nei, og det er ikke det jeg påstår.

 

Jeg antar at flyene har forskjellig våpenarsenal og hastighet, og at dette innebærer taktiske valg. Selve gameplayet er imidlertid såpass begrenset sammenlignet med et ordinært flyspill, at jeg ikke skjønner greien.

 

Ser du et fly over deg, vend deg 45 grader mot han og sett fart. Har du et fly bak deg, snu deg om på en femøring og sett fart mot han. Uten noen form for mønøvreringsbegrensninger blir det jo knapt nok noe som skiller mellom gode og dårlige spillere.

 

Videre er jo "map"et helt tomt, da man er i verdensrommet. Kan ikke akkurat bruke høye fjell til å finte ut fienden. Virker altfor enkelt etter min smak

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

Vel de forskjellige fartøyene vil jo ha forskjellig masse, samt forskjellig kraft på hovedmotor, boostere osv. Større skip med flere laserkanoner vil jo f.eks. ha stats som forteller hvor for kanonen tracker slik at de f.eks. vil slite med å treffe kjappe små skip.

Ett megaskip vil jo da være sårbart mot skvadroner av mindre skip, om den ikke har eskorte.

Lenge siden jeg spilte romspill, men tror taktikk og strategi er minst like tilstede som i lufta her på jorda.

Lenke til kommentar

Dette spillet blir veldig bra på mange måter,men noe som ødelegger endel for meg personelig er mangelen av straff.

 

Spillt en god del eve gjennom tiden og elsker måten skips tap er gjort i det spillet. Der kan et skipstap koste deg alt fra 5 minutter til 1000vis av timer etter åssen skip og utstyr du mistet. <igjen gjør dette at du får en skikkelig adrenalin fyllt kamp som gir mening,hvertfall når du bruker lit dyrere skip.

Star citizen er mere casual her virker det som og skipstap vil koste minimalt med penger tid som igjen vil gjøre hele opplevelsen ganske kjedelig og meningsløs. Men Singelplayer delen er jeg ganske sikker på blir noe av det bedre som noen sinne er laget.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Vel de forskjellige fartøyene vil jo ha forskjellig masse, samt forskjellig kraft på hovedmotor, boostere osv. Større skip med flere laserkanoner vil jo f.eks. ha stats som forteller hvor for kanonen tracker slik at de f.eks. vil slite med å treffe kjappe små skip.

Ett megaskip vil jo da være sårbart mot skvadroner av mindre skip, om den ikke har eskorte.

Lenge siden jeg spilte romspill, men tror taktikk og strategi er minst like tilstede som i lufta her på jorda.

 

ja kansje når man allerede har kommet inn i en gogfight, men man trenger ikke gjøre så mye forberedelser utenom å vite om hvordan skip man skal angripe. I War Thunder(snakker om realistisk og simulator mode) my man forberede seg og fly høyt på riktig sted på banen ol. å man må tenke på hva man skal gjøre mye tifligere en i romskip spill. det gjør at i spill som War Thunder skiller det gode med dårlige mye mere.

 

men uansett jeg kommer til å spille begge spillene og like begge. og syns begge ser/er dritkult

Lenke til kommentar

Jeg ble positivt overrasket da jeg fikk se det lille de viste frem. På tross av endel tekniske problemer (som man må forvente på dette stadiet) klarte de å vise frem hvor spillet er på vei. Gleder meg enormt til å prøve det ut om 2-4(+) uker.

 

Donkey Kong: "Det er konseptet med energi som muliggjør utmanøvrering av fienden. [..] Ved romskip forsvinner dette aspektet."

Du vet at energi og "G-krefter" også eksisterer i verdensrommet? Man kontrollerer romskipet ved hjelp av thrusters i stede for flyenes aileron, elevator og rudder. Man kan selvsagt ikke få stall (med unntak av mekanisk/engine stall osv) med romskip, og man er ikke avhengig av løft for å "holde seg oppe".

 

Endring i retning (akselerasjons) ved hjelp av thrusterne påfører skipet og de ombord belasting på samme måte som i fly. Man kan fint riste av seg en fiende, eller komme bak de ved hjelp av forskjellige manøvre. Man har en computer i romskipet som som hjelper deg å holde deg innfor grensene av hva personer klarer å trekke av "G-krefter". Denne kan man velge å slå av for å kunne trekke mer G, da med fare for at man får black-/redout og i verste fall dør. Man kan også endre på hvordan thrusterne virker i en kamp.

 

Normalt sett styrer man romskipet på samme måte som som et fly, med roll, pitch og yaw. Men man kan også fly i en retning og endre kontrollene slik at man kan rotere skipet mens det fortsetter å fly i en og samme retning. Har du for eksempel et fly på nakken og dere flyr samme retning, så kan du endre litt på kontrollene, rotere romskipet ditt og skyte mot han mens du fortsatt flyr bakover. Du kan da også koble om til normale kontroller igjen, men da skal man også passe på så man ikke får overbelastning i form av at man trekker for mye G.

 

Ferdigheter og taktikk kommer til å være det som betyr aller mest i dogfighting i Star Citizen. Noe av det første de sa om kamper i spillet, var at det skulle være ferdighetsbasert. Det finnes ingen xp-system i spillet, så man kan ikke gå opp i level og få nye ferdigheter som man kan bruke i kamp. Man kan oppgradere skipet sitt på utallige måter, alt ettersom hva man ønsker, men ellers må man lære seg manøvre og ting som man trenger for å få det lille overtaket i en dogfight. Man kan også gjøre små justeringer på skipet mens man flyr. Man kan for eksempel gi skjoldet litt mer kraft i en periode, da kanskje mot at laser våpnene blir mindre effektive. Man kan ta ned skjoldet helt, for å heller gi massiv kraft til motoren eller energi våpnene, osv.

 

"Videre er jo "map"et helt tomt, da man er i verdensrommet. Kan ikke akkurat bruke høye fjell til å finte ut fienden. Virker altfor enkelt etter min smak"

 

Er du helt sikker på at det ikke finnes noe som helst i verdensrommet? Har du sett videoene i denne artikkelen? Ja, store deler av verdensrommet er tomt rom, men så har du asteroide-belter, romstasjoner osv.

 

Du kan jo ta en titt på "reklamen" til det ene romskipet, så kan du få et lite inntrykk av hvordan dogfight ser ut:

 

Selv om dette er en "scripted setting", så får du et lite inntrykk av hvordan man kan bruke omgivelsene til sin fordel. Og videoen er tatt opp "in-engine".

 

Vet ikke om dette er nok til å få deg til å endre mening om spillet, men forhåpentligvis fikk du svar på noe av det du lurte på. Har du ellers spørsmål, så fyr løs, kan ikke love at jeg kan svare på alt, men jeg kan gjøre mitt beste.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Dette spillet blir veldig bra på mange måter,men noe som ødelegger endel for meg personelig er mangelen av straff.

 

Spillt en god del eve gjennom tiden og elsker måten skips tap er gjort i det spillet. Der kan et skipstap koste deg alt fra 5 minutter til 1000vis av timer etter åssen skip og utstyr du mistet.

 

hvis skipet ditt blir ødelagt og du ikke har forsikring, vil skipet ditt bli borte for alltid når det er ferdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...