Gå til innhold

Så mye bruker vi i snitt på de største gratisspillene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

MOBA = Multiplayer Online Battle Arena.

 

Strengt tatt er vel flere av spillene enn Dota2, HoN og LoL å klassifisere som MOBA's, ihvertfall om en leser betydningen bokstavelig.

Lenke til kommentar

Syntes det hørtes absurd ut.

Selv har jeg spilt en god del League of Legends, og jeg kan si at jeg har brukt alt for mye penger på det. Fin moneysink. Og de fleste jeg spiller\har spilt med har og brukt en god del,

men er jo såklart mulig at de som spiller World of Tanks bruker VESENTLIG mer.

P2W kanskje?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror erlig talt ikke wot er 'pay to win' lenger det er vell mer 'pay to progress', eller 'pay for å ikke tilte mongis pga den jævla drittkanonen du må bruke i starten' :p

 

Jeg hater å bruke penger på gull fordi det føles som om du MÅ for å ha det morro med spillet, men jeg digger å kjøpe premium tanks, da får man liksom noe håndfast.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Metodikken bak denne rapporten høres forsåvidt ekstremt dårlig ut så det er vanskelig å ha noe tillit til disse tallene.

Syntes det hørtes absurd ut.
Selv har jeg spilt en god del League of Legends, og jeg kan si at jeg har brukt alt for mye penger på det. Fin moneysink. Og de fleste jeg spiller\har spilt med har og brukt en god del,
men er jo såklart mulig at de som spiller World of Tanks bruker VESENTLIG mer.
P2W kanskje?

Både WoT og LoL er jo pay to win, men lurer på om WoT har fjernet premium ammunisjonen nå så de er ikke like ille som før.

 

Lenke til kommentar

Metodikken bak denne rapporten høres forsåvidt ekstremt dårlig ut så det er vanskelig å ha noe tillit til disse tallene.

 

Syntes det hørtes absurd ut.

Selv har jeg spilt en god del League of Legends, og jeg kan si at jeg har brukt alt for mye penger på det. Fin moneysink. Og de fleste jeg spiller\har spilt med har og brukt en god del,

men er jo såklart mulig at de som spiller World of Tanks bruker VESENTLIG mer.

P2W kanskje?

Både WoT og LoL er jo pay to win, men lurer på om WoT har fjernet premium ammunisjonen nå så de er ikke like ille som før.

 

Premium ammo kan kjøpes for ingame credit, som man får mer av hvis man har en premium konto selvfølgelig. Ikke noe problem i det hele tatt å spill uten å bruke et eneste premium-skudd. Bare en unnskyldning for de som suger balle at dette er et P2W spill.

Endret av LoveAmiga
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Metodikken bak denne rapporten høres forsåvidt ekstremt dårlig ut så det er vanskelig å ha noe tillit til disse tallene.

 

 

Syntes det hørtes absurd ut.

Selv har jeg spilt en god del League of Legends, og jeg kan si at jeg har brukt alt for mye penger på det. Fin moneysink. Og de fleste jeg spiller\har spilt med har og brukt en god del,

men er jo såklart mulig at de som spiller World of Tanks bruker VESENTLIG mer.

P2W kanskje?

Både WoT og LoL er jo pay to win, men lurer på om WoT har fjernet premium ammunisjonen nå så de er ikke like ille som før.

den er der, men du kan bruke credits på dem(er ganske mye da)

og ja det er P2W, men bar bittelitt, det finnes forsjellige grader av P2W...

Lenke til kommentar

Metodikken bak denne rapporten høres forsåvidt ekstremt dårlig ut så det er vanskelig å ha noe tillit til disse tallene.

 

Syntes det hørtes absurd ut.

Selv har jeg spilt en god del League of Legends, og jeg kan si at jeg har brukt alt for mye penger på det. Fin moneysink. Og de fleste jeg spiller\har spilt med har og brukt en god del,

men er jo såklart mulig at de som spiller World of Tanks bruker VESENTLIG mer.

P2W kanskje?

Både WoT og LoL er jo pay to win, men lurer på om WoT har fjernet premium ammunisjonen nå så de er ikke like ille som før.

 

Eh, hva i LoL er pay2win? Du har et forklaringsproblem her... har spilt det i 3 mnd nå og ser ikke helt hva som er p2w der.. ? Gjerne forklar..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Premium ammo kan kjøpes for ingame credit, som man får mer av hvis man har en premium konto selvfølgelig. Ikke noe problem i det hele tatt å spill uten å bruke et eneste premium-skudd. Bare en unnskyldning for de som suger balle at dette er et P2W spill.

 

 

Pay to win betyr ikke at man bokstavelig talt betaler for å vinne, men at man betaler for en fordel in-game, feks ammunisjon med høyere damage. Så WoT går definitivt under dette.

Eh, hva i LoL er pay2win? Du har et forklaringsproblem her... har spilt det i 3 mnd nå og ser ikke helt hva som er p2w der.. ? Gjerne forklar..

 

Fordelene som påvirker gameplay i LoL er mer runes og mer champions tilgjengelige, en som har betalt for å få mer av dette vil alltids ha ett overtak over noen som ikke har gjort det. Alt dette går jo ganske greit under p2w.

Lenke til kommentar

Syntes det hørtes absurd ut.

Selv har jeg spilt en god del League of Legends, og jeg kan si at jeg har brukt alt for mye penger på det. Fin moneysink. Og de fleste jeg spiller\har spilt med har og brukt en god del,

men er jo såklart mulig at de som spiller World of Tanks bruker VESENTLIG mer.

P2W kanskje?

 

Det er akkurat dette jeg har mast om på diverse forum i årevis. Et F2P-spill er helt gratis, så om du ikke vil bruke penger på det trenger du det ikke. Tallene her er i gjennomsnitt, så om en bruker betaler 100 spenn og ni ikke betaler en dritt, vil brukerne likevel betale 10 spenn i gjennomsnitt. Med andre ord betyr det at man kan nyte F2P-spill uten å betale noe som helst om man ikke vil, fordi andre folk mer enn gjerne betaler både for seg selv og for deg. Ikke bokstavelig talt, så klart, men du ser hva jeg mener.

 

Hele diskusjonen om Free 2 Play vs Pay 2 Win er en helt annen sak. Pay 2 Win er noe dritt som burde vært bannlyst, men at noen faktisk klager over at knallspill er helt gratis har jeg aldri skjønt. Spillet er jo 100% gratis, og likevel klager folk? WTF?

Lenke til kommentar

P2W-faktoren i LoL er veldig liten. Jeg er enig i definisjonen at du betaler for en fordel og ikke nødvendigvis en sier, men fordelen du betaler for må være vesentlig. En irrelevant fordel er i mine øyne ikke nok til å karakterisere et spill som p2w.

 

I LoL kan champs og runes teoretisk låses opp uten penger, men i realiteten er det umulig for nye spillere uten å bruke penger. Samtidig er fordelen av å bruke penger marginal og kun reell for de aller beste spillerne samt premades. Bortsett fra muligheten til å trade champs i champ select er det f.eks ingen (reell) fordel å ha alle champs låst opp.

 

Jeg kaller ikke LoL p2w selv om spillet ikke er kjemisk fritt for fordeler du kan betale for. Syretesten for meg er alltid hvorvidt et spill frembringer "faen, dette tapte vi fordi motstanderen brukte mer penger enn oss"-følelsen.

Endret av EternalSunshine
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg opplever ikke World of Tanks som Pay 2 Win i det hele tatt. Det er ikke mer skade, men mer penetrasjon i "premium ammo" (akkurat det er flisespikking, den er bedre siden det er enklere å gjøre samme skade med den). Før kostet denne ammoen ekte penger, med det resultat at ingen brukte den. Du kunne sikkert spille 100 kamper uten å møte på et eneste slikt skudd. Så man kan argumentere for at spillet da var P2W, siden man hadde mulighet til å bruke ekte penger for en fordel, men det var heldigvis ikke slik det opplevdes i praksis. Nå er det imidlertid temmelig lenge siden Wargaming åpnet opp for å kjøpe denne ammoen med in-game-valuta. Nå brukes det litt mer av den, men altså ikke fordi folk kjøper med ekte penger.

 

Hvis World of Tanks skal kunne kalles P2W nå måtte det i så fall være fordi det eksisterer "money sinks", som gjør at firstelsen til å kjøpe premium-abonnement er der. Det synes jeg er å trekke P2W-begrepet vel langt. Tror faktisk mye av den enorme suksessen til World of Tanks ligger nettopp i at spillerne over hodet ikke opplever det som P2W.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er vel egentlig bare positivt for ryktet å ligge så langt som mulig ned på lista siden det sier noe om hvor spillbart spillet er uten å bruke penger.

 

I min erfaring er World of Tanks ikke noe som helst mindre spillbart uten å betale. Å betale gir deg faktisk ingen fordeler utenom å skaffe nye tanks raskere, men å skaffe tanks av høyere tier betyr desidert ikke lettere kamper. Min teori er at en litt større andel godt voksne spiller World of Tanks, med mer "disposable income".
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I LoL kan champs og runes teoretisk låses opp uten penger, men i realiteten er det umulig for nye spillere uten å bruke penger. Samtidig er fordelen av å bruke penger marginal og kun reell for de aller beste spillerne samt premades. Bortsett fra muligheten til å trade champs i champ select er det f.eks ingen (reell) fordel å ha alle champs låst opp.

 

Feil, det er overhodet ikke mulig å kjøpe runes med penger, de kan kun kjøpes med IP (som du tjener ved å spille spillet), du kan kjøpe IP booster som gjør at du akkumulerer IP raskere, men direkte kjøp av runes er ikke mulig.

Tidligere var nok LoL værre p2w da nye champs var ganske overlegne den første uken de kom ut, men med de siste champsene som har kommet ut har Riot klart å gjøre de meget balansert fra starten av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Feil, det er overhodet ikke mulig å kjøpe runes med penger, de kan kun kjøpes med IP (som du tjener ved å spille spillet), du kan kjøpe IP booster som gjør at du akkumulerer IP raskere, men direkte kjøp av runes er ikke mulig.

Tidligere var nok LoL værre p2w da nye champs var ganske overlegne den første uken de kom ut, men med de siste champsene som har kommet ut har Riot klart å gjøre de meget balansert fra starten av.

 

 

Stemmer, glemte helt at runes ikke kan kjøpes direkte. Hvorvidt noe kjøpes direkte eller indirekte er uansett av underordnet betydning.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...