Gå til innhold

Nytt tastaturkonsept tar av på Kickstarter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig. For at det skal være ergonomisk, så burde det også vært tiltet svakt utover. Slik det var nå så så det ut til å bli ubehagelig å bruke i lengden. (I alle fall for meg). Men setter stor pris på at noen gjør noe med tastaturutformingen - det har vært alt for lite forsøk på å gjøre grensesnittene mellom menneske og maskin bedre den senere tiden.

Lenke til kommentar

Jeg mistenker det er lagt altfor lite arbeid i ergonomisk utførelse her ja. Jeg har ikke peiling på dette selv heller, men jeg antar at grunnen til at jeg ikke har ødelagt armen min ennå er fordi jeg viler hele armen og håndbakken på bordet, og begever musa stort sett med bare fingrene. Denne "musa" i artikkelen krever jo at du bruker de store musklene i overarmen for presisjonsstyring av musepekeren, og det tror jeg er mildt sagt veldig skummelt!

 

Dessuten tror jeg det måtte vært mer tilpasningsmuligheter for at dette skal fungere. Folk har veldig ulik størrelse på hendene og ulik lengde på fingrene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan se at dette kan funke i spill som ikke krever raske reaksjoner, men må være helt idiotisk å bruke i spill som Quake, CS, BF, etc - da kan man jo like godt spille på console.

 

Det er jo naturlig å ikke kjøre traktor langs E6 fra nord til sør. Da bruker man heller ikke et tastatur som er ment å skrive med som et gaming tastatur.
Lenke til kommentar

 

Kan se at dette kan funke i spill som ikke krever raske reaksjoner, men må være helt idiotisk å bruke i spill som Quake, CS, BF, etc - da kan man jo like godt spille på console.

Det er jo naturlig å ikke kjøre traktor langs E6 fra nord til sør. Da bruker man heller ikke et tastatur som er ment å skrive med som et gaming tastatur.

 

 

Bra du leste artikelen, står jo der at det absolutt ikke skal brukes til gaming.

Lenke til kommentar

Lignende løsninger har jo eksistert siden 70-tallet eller lengre. Nå for tiden kommer man svært langt med et vanlig etthåndstastatur (Orbweaver/G13) og ei mus med mer enn 2 knapper.

 

Flytte hånda mellom mus og tastatur under spilling? Hva F driver han med? :D

Endret av Dummst
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Kan se at dette kan funke i spill som ikke krever raske reaksjoner, men må være helt idiotisk å bruke i spill som Quake, CS, BF, etc - da kan man jo like godt spille på console.

Det er jo naturlig å ikke kjøre traktor langs E6 fra nord til sør. Da bruker man heller ikke et tastatur som er ment å skrive med som et gaming tastatur.

 

Bra du leste artikelen, står jo der at det absolutt ikke skal brukes til gaming.

 

Siterte du rett person nå? Jeg mente at dette tastaturet muligens ikke er det rette valget dersom spilling er et av bruksområdene.

Lenke til kommentar

 

 

 

Kan se at dette kan funke i spill som ikke krever raske reaksjoner, men må være helt idiotisk å bruke i spill som Quake, CS, BF, etc - da kan man jo like godt spille på console.

Det er jo naturlig å ikke kjøre traktor langs E6 fra nord til sør. Da bruker man heller ikke et tastatur som er ment å skrive med som et gaming tastatur.

 

Bra du leste artikelen, står jo der at det absolutt ikke skal brukes til gaming.

 

Siterte du rett person nå? Jeg mente at dette tastaturet muligens ikke er det rette valget dersom spilling er et av bruksområdene.

 

 

Han var ironisk, et av hovedområdene til dette tastaturet er nettopp spill, det står også i artikkelen.

 

2vn5fk8.jpg

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...