Gå til innhold

Vil du sikre deg en jobb i IT-bransjen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke overskriften. Sosiale medier er jo i aller høyeste grad big data og analyse av brukermønstre for å tjene mest mulig på brukerne....

 

Jup, men det er like mye alt mulig annet som inneholder masse data, poenget er å samle inn store mengder statistikk som så kan brukes til å forutsi ting, Facebook bruker det selvsagt, men også Google uavhengig om du har Google+ eller gmail.

Har også masse andre bruksområder, metrologi og sesmik var de første brukerene.

Lenke til kommentar

Høres egentlig litt spennende ut, kunne dere nevnt noen studier/linjer å gå for å studere såkalt "Big Data"?

Noe som også hadde vært veldig interessant var om dere begynte å lage noen artikler om utdanning og yrkesvalg innen IT og teknologi :D

 

Innen informatikk er machine learning i alle fall et relevant fag, men firma som driver med slikt ansetter også matematikere og fysikere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Dersom jeg skal ha med IT å gjøre blir det nok IKT, og ikke denne typen IT. Tviler på at jeg kunne klart meg i en slik jobb som det beskrives i artikkelen.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke overskriften. Sosiale medier er jo i aller høyeste grad big data og analyse av brukermønstre for å tjene mest mulig på brukerne....

 

Poenget er vel at de som titulerer seg som "eksperter på sosiale media" ikke kan noe som er særlig fornuftig, mens big data gjør at man må ha fagkunnskaper som er litt uavhengig av hva dataene faktisk representerer.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Skjønner ikke overskriften. Sosiale medier er jo i aller høyeste grad big data og analyse av brukermønstre for å tjene mest mulig på brukerne....

 

Poenget er vel at de som titulerer seg som "eksperter på sosiale media" ikke kan noe som er særlig fornuftig, mens big data gjør at man må ha fagkunnskaper som er litt uavhengig av hva dataene faktisk representerer.

 

AtW

 

 

Huff, hadde jeg sett noen som titulerte seg som eksperter på sosiale medier, så hadde jeg neppe ansatt personen i en stilling nær meg. Når du fremlegger det sånn, så tenker jeg mer: Her er en person som bruker altfor mye tid på facebook/lignende sider.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...