Gå til innhold

Hører harddisken jobber i headsettet...


Sealine

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nettop fått til min nye pc, som jeg selv har bygd. Men det er en ting jeg lurer på, Når jeg installerer ting på pc'n så kan jeg høre harddisken jobbe, en tynn skarp summelyd fra Seagate 80GB S-ATA. Jeg bruker Headset, som er koblet direkte på hovedkortet og ikke gjennom høytalere. Er det mulig og slippe denne harddisk lyden?

Petter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jording på pcèn er ganske viktig! Har du det?

 

nei, den står i en hylle på pc-pulten.

Hvorfor er dette viktig? alltid hatt det, ingen problemer med det?

 

Hva mener du?

Han spør om du har gjordet stikkkontakt, ikke hvor du plasserer pcen.

Jeg har vert borti pcer som ikke funker dersom det ikke er gjordet uttak.

Lenke til kommentar
Jording på pcèn er ganske viktig! Har du det?

 

nei, den står i en hylle på pc-pulten.

Hvorfor er dette viktig? alltid hatt det, ingen problemer med det?

 

Tror ikke han mener at du må fylle kabinettet med jord ... :shrug:

Heller det om du har jording i strømkontakten til pcen.. Se om det er to "metall-dingser" på siden av stikkontakten. Kontakten i veggen må også være jordet.

Lenke til kommentar

Tvilsomt at dette har noe med jord å gjøre.

Det er nok dårlig miljø i en PC for god lyd, mye elektromagnetisk støy som er vanskelig å skjerme. Hvis man har PCI lydkort kan det hende det hjelper å flytte det til et annet spor, men er det innebygget i HK så er det antagelig ikke mye å gjøre.

Det eneste som garantert hjelper er å føre lyden digitalt ut av PCen til en ekstern D/A konverter.

Hvis du har headset utgang på CD spilleren er den muligens bedre?

Lenke til kommentar

Det du her beskriver er et vanlig problem. Jeg har det samme selv. Det er ikke harddisken du hører, men elektrisk støy fra selve lydkortet (eller lydchipen som er onboard, hvis du bruker den). De fleste lydkort har nemlig en innebygd forsterker (ikke noen store saker, såklart) så det kan drive høretelefoner. Det er støyen fra denne forsterkeren du hører, regner jeg med. Har jeg noen løsning på problemet? Egentlig ikke, men det er ihvertfall en mulig forklaring. (Det kan selvfølgelig være noe av det andre folk har sagt her allerede også)

Lenke til kommentar
Det du her beskriver er et vanlig problem. Jeg har det samme selv. Det er ikke harddisken du hører, men elektrisk støy fra selve lydkortet (eller lydchipen som er onboard, hvis du bruker den). De fleste lydkort har nemlig en innebygd forsterker (ikke noen store saker, såklart) så det kan drive høretelefoner. Det er støyen fra denne forsterkeren du hører, regner jeg med. Har jeg noen løsning på problemet? Egentlig ikke, men det er ihvertfall en mulig forklaring. (Det kan selvfølgelig være noe av det andre folk har sagt her allerede også)

 

jo, nå skjønner jeg. Men jeg forstår ikke helt at det kan være lydkortet jeg hører, når jeg installerer noe :shrug:

menmen, tusen takk. Jeg klarer meg med litt støy under installasjon ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...