Gå til innhold

Ville lage billig 3D-skriver – nå vasser de i penger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

trodde 3d-printer hypen hadde dødd nå som folk begynner å innse at det er bare tull for mannen i gata jeg..... vel tydeligvis ikke ..... litt mere tid, så er det dødt og godt skal det bli.

 

Problemet ligger vel ikke i 3d-skriverene, mer at "mannen i gata" må designe/tegne det selv hvis det ikke finnes noe som passer han allerede på nettet.

 

Det jeg ikke liker med disse "micro-skriverne" er at du fort "går tom" for plass.

Lenke til kommentar

 

trodde 3d-printer hypen hadde dødd nå som folk begynner å innse at det er bare tull for mannen i gata jeg..... vel tydeligvis ikke ..... litt mere tid, så er det dødt og godt skal det bli.

Problemet ligger vel ikke i 3d-skriverene, mer at "mannen i gata" må designe/tegne det selv hvis det ikke finnes noe som passer han allerede på nettet.

 

Det jeg ikke liker med disse "micro-skriverne" er at du fort "går tom" for plass.

 

Litt cadding burde da være overkommelig for de aller fleste som investerer tusenvis av kroner i en plast-printer?

Lenke til kommentar

Nå begynner vi å snakke!

 

Skal og sies at det finnes tonnevis med sider på nettet der man finner schematics for 3D-printere.

Og det meste finnes der fra før av.

Uansett om man vil ha pyntegjenstander, nerde-gear, pistoler eller lignende.

Nesten så jeg vurderer det, men hopper over i første omgang.

Er ikke helt i modus for å bruke 2000,- på en 3D-printer jeg kanskje ikke får så alt for mye bruk for.

Ser for meg at de er dyre i bruk og ?

Noen som vet noe om dette ?

Lenke til kommentar

Henrik2k, husker du han som sa at Internett er en flopp? Og han som sa at ingen kommer til å ha tid til å sitte å se på tv? Og han som sa at hvermansen ikke kommer til å ha en personlig pc? Aldri si aldri når det kommer til teknologi i hjemmet. Og ikke minst alle vi menn som bare MÅ ha alt av dingser og duppeditter :p

Lenke til kommentar

 

QU-BD OneUp koster 199$ og den litt større versjonen, TwoUp koster 279$

http://store.quintessentialuniversalbuildingdevice.com/

Du mener med andre ord at de er bedre kjøp?

 

 

Jeg henviser til at det allerede finnes billigere 3D printere, som etter en kort sammenligning, ikke ser ut til å skulle være noe dårligere enn denne.

Fikk liksom intrykk av at prisen på 3D printeren var litt av poenget fra artikkelen.

Lenke til kommentar

 

 

trodde 3d-printer hypen hadde dødd nå som folk begynner å innse at det er bare tull for mannen i gata jeg..... vel tydeligvis ikke ..... litt mere tid, så er det dødt og godt skal det bli.

Problemet ligger vel ikke i 3d-skriverene, mer at "mannen i gata" må designe/tegne det selv hvis det ikke finnes noe som passer han allerede på nettet.

 

Det jeg ikke liker med disse "micro-skriverne" er at du fort "går tom" for plass.

 

Litt cadding burde da være overkommelig for de aller fleste som investerer tusenvis av kroner i en plast-printer?

 

 

Kan ikke si meg enig i at $300 er "tusenvis av kroner".

Lenke til kommentar

 

 

 

trodde 3d-printer hypen hadde dødd nå som folk begynner å innse at det er bare tull for mannen i gata jeg..... vel tydeligvis ikke ..... litt mere tid, så er det dødt og godt skal det bli.

Problemet ligger vel ikke i 3d-skriverene, mer at "mannen i gata" må designe/tegne det selv hvis det ikke finnes noe som passer han allerede på nettet.

 

Det jeg ikke liker med disse "micro-skriverne" er at du fort "går tom" for plass.

 

Litt cadding burde da være overkommelig for de aller fleste som investerer tusenvis av kroner i en plast-printer?

 

 

Kan ikke si meg enig i at $300 er "tusenvis av kroner".

 

3d-printere i dag koster jo over 20 000 så det er litt mere. Uansett er CAD såpass enkelt å lære at interesse burde være nok, jeg tror interessen svinner jeg da, 3d-printere er bare en fasinasjons-hype og dør snart.

Lenke til kommentar

 

 

QU-BD OneUp koster 199$ og den litt større versjonen, TwoUp koster 279$

http://store.quintessentialuniversalbuildingdevice.com/

Du mener med andre ord at de er bedre kjøp?

 

 

Jeg henviser til at det allerede finnes billigere 3D printere, som etter en kort sammenligning, ikke ser ut til å skulle være noe dårligere enn denne.

Fikk liksom intrykk av at prisen på 3D printeren var litt av poenget fra artikkelen.

 

Jeg spør fordi jeg ikke har peiling. 3D-printer hadde vært moro, men jeg har ikke fulgt godt nok med til at jeg nødvendigvis vet hva som er verdt å betale ekstra for og hva som ikke er det.

Lenke til kommentar

3d-printere i dag koster jo over 20 000 så det er litt mere. Uansett er CAD såpass enkelt å lære at interesse burde være nok, jeg tror interessen svinner jeg da, 3d-printere er bare en fasinasjons-hype og dør snart.

 

 

3D printere som er ment til litt mer profftbruk enn forbrukere koster over 20k, det finnes plenty av billige 3D printere for forbrukere som ikk er i nærheten av den prisen.

 

 

 

Jeg spør fordi jeg ikke har peiling. 3D-printer hadde vært moro, men jeg har ikke fulgt godt nok med til at jeg nødvendigvis vet hva som er verdt å betale ekstra for og hva som ikke er det.

 

 

Fra den lille sammenligningen min skal de være rimelig like på ytelsen.

Siden QU-BD faktisk selger 3D printere nå, og ikke er ett Kickstarter prosjekt, er du 'garantert' ett produkt, og det blir nok levert lenge før Kickstarter prosjektet eventuelt ville blitt det.

 

Dersom du ender opp med ikke å bruker printeren er du nok glad for at du sparte 100$.

Dersom du ender opp med å bruker den ofte kommer de 100$ til å dekke en del plast.

Lenke til kommentar

Kuuult :D Da kan jeg printe ut.... Um, Jaa? Hva skal jeg printe ut? :p

 

Hva med det lille beslaget/ plast biten som gjør at kontorstolen din skal være i orden?

Skal du kjøpe den dingsen hos en forhandler, krever de først og fremst 20kr for dingsen MEN skal ha 200kr i porto.

Med printeren så kan du få lastet ned plantegning på nettet og tastet inn et par variabler på 3D-printer programmet og kjøper matrialer som kanskje koster 10kr. Dermed har du spart 210kr og kanskje masse tid.

 

Du kan jo tom printe ut sko, leker you name it. Våpen har folk klart å skrive ut... så det er din kreativitet som stopper deg.

 

3D-printer er det mest praktiske verktøyet på marked per dato...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

 

 

 

trodde 3d-printer hypen hadde dødd nå som folk begynner å innse at det er bare tull for mannen i gata jeg..... vel tydeligvis ikke ..... litt mere tid, så er det dødt og godt skal det bli.

Problemet ligger vel ikke i 3d-skriverene, mer at "mannen i gata" må designe/tegne det selv hvis det ikke finnes noe som passer han allerede på nettet.

 

Det jeg ikke liker med disse "micro-skriverne" er at du fort "går tom" for plass.

 

Litt cadding burde da være overkommelig for de aller fleste som investerer tusenvis av kroner i en plast-printer?

 

 

Kan ikke si meg enig i at $300 er "tusenvis av kroner".

 

3d-printere i dag koster jo over 20 000 så det er litt mere. Uansett er CAD såpass enkelt å lære at interesse burde være nok, jeg tror interessen svinner jeg da, 3d-printere er bare en fasinasjons-hype og dør snart.

 

Du har tydeligvis ikke peiling. Kan nevne et eksempel; Solid Doodle.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...