Gå til innhold

Anmeldelse: Diablo III: Reaper of Souls


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er egentlig overasket selv at dei klarte og rydde opp i rottet, var veldig skeptisk med dette men etter og bli overtalt av folk til og prøve det så må være enig

det jeg likte best var nok vanskelighets gradene som du kunne stille på når du ville uten og måte begynne på nytt eller vente til du spillt 6 + timer før du kommer deg til dei vanskeligere delene med ein karakter

Det beste var at jeg kunne fra lvl 1 crusader til 70 fra act 1 til act 5 bare 1 gang uten og måte repetere act 1-4 om og om igjen

Bare etter act 1 var jeg lvl 22 som normalt ville vært lvl 10-12 i gammle diabolo 3
og det beste av alt at det var motstand når du skrudde det opp

hadde ingen forventninger at det kunne blitt ryddet så mye opp men nå var det faktisk gøy motsetning til du måte sitte og spille flere timer i kjedelig lett til du endelig kom til motstand der du gjekk fra pingle lett til seige jævler fordi det var så forferdelig stort hopp i gear...

eneste minuset er jeg synest forsat dei er litt kjedlige at er omtrent toxic,copy,waller,bombardment,frost var dei 5 som gjekk om og om igjen på rare mobs og kunne vært mye mer variert

Endret av BonBattery
Lenke til kommentar

Kunne faktisk ikke vært mer uenig med denne anmeldelsen, jeg spillte diablo 3 i utallige timer før loot 2.0 kom..

 

For meg som vokste opp med diablo 2, baserer hele arpg sjangeren seg rundt å finne gear som du selv kan bruke eller bytte med andre som kanskje trenger det til sin build!

 

Det blizzardd har gjort med RoS er å fjerne kjernen i arpg spill, det å kunne bytte gear med andre spillere, selvom jeg var imot Rmah, var gold ah den ene innovasjonen blizzard kom med når de lanserte d3! Det at de fjernet den ene innovasjon de lagde forbauser meg!

 

Sånn som spillet er til dags dato er du kun mulig å spille det som såkalt self found. Du har ikke mulighet til å bytte gearet ditt med andre spillere. For meg tar det bort hele gleden med arpg sjangeren!

 

Skjønner at dette spillet kanskje ble bedre for casual konsoll spillere som diablo nå har blitt lagt tilrette for!

 

For hardcore PC spillere er dette spillet bare gøy i et få talls timer (100?)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Men hele poenget med spillet er vel fortsatt å slakte så mange monstre en kan, for å få bedre utstyr slik at man kan slakte enda flere monstre. Spillet mangler da helt mål og mening for min del, og motivasjonen til å spille det blir derfor fraværende.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

For hardcore PC spillere er dette spillet bare gøy i et få talls timer (100?)

 

For det første er jeg uenig i premisset ditt, etter min mening har aldri trading vært sentralt i ARPG-sjangeren. For det andre er 100 timer ikke "et fåtall". 100 timer er absurd mye underholdning for et spill, og det plasserer spillet helt der oppe med andre tidslukere

 

 

Men hele poenget med spillet er vel fortsatt å slakte så mange monstre en kan, for å få bedre utstyr slik at man kan slakte enda flere monstre. Spillet mangler da helt mål og mening for min del, og motivasjonen til å spille det blir derfor fraværende.

 

Dette er heller et argument mot sjangeren enn Diablo 3 spesifikt. Jeg kan absolutt forstå argumentet ditt, og om du synes det er gamebreaking så er ARPG rett og slett ikke sjangeren for deg

Endret av Vegard#
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjøpte denne, og jeg må helt ærlig si det var 3-4 kvelder med moro, før jeg sluttet å lyve for meg selv og innså at det faktisk ikke ga noen langvarig spenning til spillet.

 

Greit, adventure mode og bounties var et greit påskudd (men til 250 kr? litt dyrt altså), men det er på ingen måte noe mer enn super-generiske random-genererte mini-quests hvor du hjerneløst kan grinde enda fler monstre, få noen drops og rewards, og så fortsetter det inn i det evige.

 

For min egen del mister Diablo 3 + RoS totalt mening etter kanskje 1 uke med spilling, og jeg føler egentlig expansion-packen var utrolig dyr for så lite nytt innhold.

Vi må ikke glemme at mye av det som er gjort av "endringer" er små bagateller i kodingen, som i og for seg ikke skal være noe mirakeljobb å utføre.

 

Så til prisen av 250 kr, syns jeg expansion var meget dyr, byr på lite forandring, og fremstod som noe kort.

 

Det skal forresten nevnes at jeg kun har spilt hardcore, så det har hele tiden vært spenning mtp å IKKE dø i høy vanskelighetsgrad, men selv etter noen dager blir dette også kjedelig...

Problemet til D3 generelt er at det ikke er noe videre driv for å spille. det er pur gear-grinding, og for min egen del vil det alltid være dømt til å bli dritkjedelig etter noen dager...

Lenke til kommentar

Men hele poenget med spillet er vel fortsatt å slakte så mange monstre en kan, for å få bedre utstyr slik at man kan slakte enda flere monstre. Spillet mangler da helt mål og mening for min del, og motivasjonen til å spille det blir derfor fraværende.

 

Du beskriver jo arpg sjangeren, det at du ikke liker sjanger er jo ikke spillet sin feil!

 

Det blir jo akkurat det samme som om jeg skulle sette meg den å spille et FPS spill, som jeg ikke syns er veldig gøy, det går jo ut på det samme! Å slakte mest mulig folk for å bedre våpen og høyere rank!

 

Du bør spille en annen sjanger!

Lenke til kommentar

Helt grei expansion, mangler fortsatt endgame.

Er en haug av måter å "cheese" til seg legendaries på, også uten å drepe monstre.

Ikke noe nytt innen pvp, ingen ladders, litt idiotisk system på item affixes som fører til ganske liten variasjon i kvalitet.

Har spilt hardcore mode i noen dager, begynner å bli ganske lei.

Endret av Brahmeister
Lenke til kommentar

 

Jeg er skeptisk, synes ikke det virker som de har fått ryddet opp nok til at dette blir noe kjøp.

 

AtW

Utdyp? Spillet har fått ekstremt god mottagelse, og skeptikerene er vel bortimot enstemmig enig i at Blizzard har gjort en formidabel jobb med å rydde opp i spillet. Hva mer kunne de gjort?

 

Her er noe av det som irriterte meg i Diablo 3.

 

 

- For mye fokus på loot, i tilegg har loot nesten mer å si for vanskelighetsgraden enn den faktiske vanskelighetsgraden

 

- Alt for ujevn vanskelighetsgrad

 

- På det vanskeligste så blir spillet vanskelig på en urettferdig og dustete måte

 

- Always online, spesielt i kombinasjon med punktet over er irriterende, man dør av hits som helt åpenbart ikke treffer animasjonsmessig,

 

- Man må trøske seg igjennom masse av spillet for å få "åpnet" andre moduser/vanskelighetsgrader

 

- For ensformig.

 

 

 

Har inntrykk av at kun punkt 2, og kanskje delvis punkt 3 er gjort noe særlig med siden da.

 

 

 

AtW

Lenke til kommentar

Kunne faktisk ikke vært mer uenig med denne anmeldelsen, jeg spillte diablo 3 i utallige timer før loot 2.0 kom..

 

For meg som vokste opp med diablo 2, baserer hele arpg sjangeren seg rundt å finne gear som du selv kan bruke eller bytte med andre som kanskje trenger det til sin build!

 

Det blizzardd har gjort med RoS er å fjerne kjernen i arpg spill, det å kunne bytte gear med andre spillere, selvom jeg var imot Rmah, var gold ah den ene innovasjonen blizzard kom med når de lanserte d3! Det at de fjernet den ene innovasjon de lagde forbauser meg!

 

Sånn som spillet er til dags dato er du kun mulig å spille det som såkalt self found. Du har ikke mulighet til å bytte gearet ditt med andre spillere. For meg tar det bort hele gleden med arpg sjangeren!

 

Skjønner at dette spillet kanskje ble bedre for casual konsoll spillere som diablo nå har blitt lagt tilrette for!

 

For hardcore PC spillere er dette spillet bare gøy i et få talls timer (100?)

 

Jeg tenkte på det samme selv. Men så tenkte jeg på hvor mange det var som utnytta dette systemet i Diablo 2. Hvor mange tusen sider var det man kunne få kjøpt items på? Selv var jeg veldig aktiv på d2jsp og byttet til meg gear. Men fristen var stor når jeg så det var 3 euro for de beste itemsa. Det var moro med trading rett etter ladder reset, men sjarmen ble raskt borte når alle plutselig var topgeared og en smule fattigere i lommeboka.

Sånn var det i Diablo 3 også.. Folk KJØPTE seg det beste gearet. Uansett om man får et lite community med trading så er bakdelen alt for stor.

Lenke til kommentar

Synest Diablo 3 item systemet er helt r*vkjørt.
Det er ikke så farlig hva slags våpen du har og hvordan det ser ut så lenge statsene er bedre...

Som nevnt tidligere så er det også helt idiotisk at det ikke går ann å gi bort/bytte utstyr med andre. Om du spiller spiller multiplayer så er jo også 99% av det som dropper skreddersydd for din karakter. Spiller du f.eks med en monk, sorcerer og barbar i samme gruppe så får de så godt som aldri noe som virker på andre enn dem selv.

Det virker som Blizzard har prøvd å ta knekken på de som bruker ekte penger for å få godt utstyr (fordi blizzard er grinete over at de selv ikke ser noe av de pengene?) og latt det gå ut over ALLE spillere.

Kanskje online verdenen burde vårt oppdelt i mindre grupper (f.eks ~100 spillere, community eller en vennegjeng?) hvor loot kan flyte fritt mellom spillere. Skal du spille med andre utenom den gruppen så kan du ikke bytte/trade items.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Etter å ha lest kommentarer så ser jeg at det ikke blir noe kjøp.

 

Og vi har her klassisk gamer.no karaktersetting. 9 av 10 til orginalen, og 9 av 10 til expansion pakken som fikser alt som var galt. Blizzard for godt betalt av å sende gamer.no gjengen på turer til blizzcon o.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...