Gå til innhold

Nå blir det like billig å mobilsurfe i EU som i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Hvis roaming-tilleggene blir fjernet, kan det få en artig sideeffekt: Folk i Norge blir kunder hos utenlandske operatører, hvis de tilbyr lavere priser. Og omvendt.

Lenke til kommentar

Hvis roaming-tilleggene blir fjernet, kan det få en artig sideeffekt: Folk i Norge blir kunder hos utenlandske operatører, hvis de tilbyr lavere priser. Og omvendt.

 

Det betyr at norske innbyggere ikke kan kjøpe billige mobilabonnementer i andre land, og bruke disse over tid i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis roaming-tilleggene blir fjernet, kan det få en artig sideeffekt: Folk i Norge blir kunder hos utenlandske operatører, hvis de tilbyr lavere priser. Og omvendt.

 

Folk må jo kunne velge det billigste alternativet hvis de vil. Da må bare norske operatører senke prisene for å ikke bli utkonkurrert.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

 

Hvis roaming-tilleggene blir fjernet, kan det få en artig sideeffekt: Folk i Norge blir kunder hos utenlandske operatører, hvis de tilbyr lavere priser. Og omvendt.

Det betyr at norske innbyggere ikke kan kjøpe billige mobilabonnementer i andre land, og bruke disse over tid i Norge.

 

Nei det betyr at de *kan*.

Lenke til kommentar

Nei det betyr at de *kan*.

 

Neinei, les nå artikkelen :)

"Det vedtatte EU-forslaget inneholder imidlertid et krav om «rimelig bruk», skriver Inside Telecom. Det betyr at norske innbyggere ikke kan kjøpe billige mobilabonnementer i andre land, og bruke disse over tid i Norge. "

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

 

Nei det betyr at de *kan*.

Neinei, les nå artikkelen :)

"Det vedtatte EU-forslaget inneholder imidlertid et krav om «rimelig bruk», skriver Inside Telecom. Det betyr at norske innbyggere ikke kan kjøpe billige mobilabonnementer i andre land, og bruke disse over tid i Norge. "

 

Ja jeg ser den i høyeste grad, men dette strider jo mot EUs fire friheter, der én av dem er fri flyt av varer og tjenester. Jeg bruker allerede idag mitt Belgiske abo til å ringe utlandet, fordi det er billigere...

Lenke til kommentar

"Rimelig bruk"

Er en film på Netflix "rimelig bruk"?

Er det greit å se film over mobilnettet sålenge jeg er hjemme i Norge, men ikke om jeg reiser til Sverige?

 

Vil det altså fortsatt være bruksgrenser når du reiser til utlandet?

 

Tror ikke det har noe med databruk å gjøre annet en at de ikke kan ha strengere datakrav i utlandet.

Rimelig bruk er at du ikke kan bruke et billig Polsk abbonement i Norge over lang tid, så 1 måned er greit 2 kansje et år er ikke.

 

Selskapene vil gjøre opp internt så det er greit å bruke et dyrt norsk abbonement i spania over flere år.

 

Ser dette på høy tid, roaming har vært en melkeku og felle i årevis.

Og ja EU har et ris de har truet med, fri konkuranse, dvs du kan bruke et hvilket som helst abbonenent i alle land så er det opp til hvert enkelt selskap å sette sine priser

Lenke til kommentar

Supert dette, men jeg antar at vi må betale gjennom høyere priser generelt. Man fjerner ikke bare en stor inntektskilde uten at den blir hentet inn igjen andre steder. Jeg tviler sterkt på at det finnes en eneste operatør som har tjent fett på roaming som lar de inntektene forsvinne. Det enkleste er å skru opp prisen på abonnementer generelt.

Lenke til kommentar

 

Hvis roaming-tilleggene blir fjernet, kan det få en artig sideeffekt: Folk i Norge blir kunder hos utenlandske operatører, hvis de tilbyr lavere priser. Og omvendt.

Utenlanske opperatører har ikke telefonmaster i Norge,

Det trenger de ikke heller.

Poenget er at de kan bruke Telenor sine master som i dag, men at bruk i utlandet ikke skal koste ekstra for kunden.

 

For at ikke alle nordmenn skal kjøpe et abonnement i et billigland, og bruke det konstant i Norge, vil man innføre en slags grense som hindrer nordmenn i Norge å bruke utlandske SIM-kort.

Dermed sikrer man inntekter for de norske operatørene.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dKc7vp3W

Jeg håper at det snart blir slutt på at man måler datakvoten i MEGAbytes

Sist jeg besøkte Sverige, fikk jeg 20 megabytes for 29 kroner...

 

Telenor tror visst at folk bruker Opera Mini fremdeles.

 

Haha, tenkte på det samme! Var i Køben sist helg. 30 Mb for 39kr. "jippi"

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...