Gå til innhold

–Det norske mobilnettet er verdens sikreste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Både Netcom og Telenor bruker Huawei-utstyr nå. Helt topp...

 

Utstyr fra kinesiske produsenter er 100% trygt. Har du noensinne hørt om at kinesisk etterretning har blitt hacket, eller har lekket opplysninger?

 

Edit: dette er sarkastisk ment, til info.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

 

Både Netcom og Telenor bruker Huawei-utstyr nå. Helt topp...

 

Utstyr fra kinesiske produsenter er 100% trygt. Har du noensinne hørt om at kinesisk etterretning har blitt hacket, eller har lekket opplysninger?

Om jeg skal tro på det jeg har hørt fra DefCon så er ikke akurat Huawei det tryggeste og beste.

Lenke til kommentar

Utstyr fra kinesiske produsenter er 100% trygt. Har du noensinne hørt om at kinesisk etterretning har blitt hacket, eller har lekket opplysninger?

 

At ingen har funnet (eller rettere sagt: fortalt at de har funnet) bakdører lagt inn av kinesiske myndigheter, er ikke ensbetydende med at de ikke er der...

 

Når det er sagt - jeg føler meg slett ikke trygg på at ikke Cisco eller andre infrastrukturleverandører av litt størrelse ikke har diverse bakdører i sine systemer heller. De jeg p.t. ville stolt mest på, er faktisk MikroTik, siden de bygger på open source-kode, og hvor man faktisk selv har mulighet til å tette evt. hull man finner. Men det er nok ikke mye av mobil-infrastrukturen som kommer fra dem :-D

Lenke til kommentar

 

 

– Vi kan ikke uttale oss om Europa for øvrig, men Telenor startet arbeidet med denne typen 2G-sårbarheter høsten 2011, sier informasjonssjef Kristin V. Tønnesen til Mobilen.no.

 

 

Hvor mye 2G-utstyr er fremdeles i bruk i Norge? Når kan man forvente at det er tryggt å slukke 2G-nettet for godt?

Endret av G
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...