Gå til innhold

Denne videoen tok 9 måneder å lage


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere får det til å høres ut som om prosesseringen av bildene tok 9 måneder. Det stemmer ikke helt.

 

 

 

Unfortunately, the success rate was very low due to copious technical challenges and I spent almost 9 long months just to learn how to make these kinds of videos and understand how to work with these delicate creatures.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Joda, verden trenger folk med ulike meninger om saker og ting.

 

Når det gjelder videoen så er min mening at den ikke når helt opp til det nivået vi etter hvert har blitt bortskjemt med når vi ser fantastiske naturfilmer og timelapser på TV. Mulig det er urettferdig, men det blir en referanse når innsatsen bak filmen beskrives på den måten denne filmen gjør.

 

Så for min del blir innsatsen mer imponerende enn resultatet. Kanskje det skyldes at resultatet så tydelig viser at det er timelaps (det "hakker" kanskje litt mye), og at de ulike scenene har litt lite variasjon, noe som kan oppleves som noe kjedelig uansett hvor spektakulær innsatsen bak er.

Lenke til kommentar

Joda, verden trenger folk med ulike meninger om saker og ting.

 

Når det gjelder videoen så er min mening at den ikke når helt opp til det nivået vi etter hvert har blitt bortskjemt med når vi ser fantastiske naturfilmer og timelapser på TV. Mulig det er urettferdig, men det blir en referanse når innsatsen bak filmen beskrives på den måten denne filmen gjør.

 

Så for min del blir innsatsen mer imponerende enn resultatet. Kanskje det skyldes at resultatet så tydelig viser at det er timelaps (det "hakker" kanskje litt mye), og at de ulike scenene har litt lite variasjon, noe som kan oppleves som noe kjedelig uansett hvor spektakulær innsatsen bak er.

 

Hadde denne vært inkludert i en naturserie med Attenborough hadde jeg ikke akkurat fnyst av dropp i kvalitet. Heller tvert om synes jeg den er på høyde med det beste jeg ser fra naturfilmer og serier.

 

Nå må jeg bare finne ut om den er lagt på youtube eller få til å vise den fra Vimeo til Chromecast. Denne vil jeg se på det største formatet jeg har tilgjengelig. Eller bare kjøre den i loop på tv'en... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

kjedelig etter 30 sekunder.

Ingen sans for kvalitet. Dette var rått!

Du må gjerne poste noe du har laget selv som er i nærheten av å være så interessant som dette. Verden trenger ikke sånne som deg.

 

Så, hvis du ser en kjedelig film på kino så skal du ikke få si den er kjedelig fordi du ikke har eget filmselskap? Jeg kan ikke synge for fem flate, men jeg kan mene Bieber suger galle for det.

 

Ja, det er et imponerende stykke arbeide, som rogkas skriver er arbeidet i seg selv mer imponerende enn resultatet. Og resultatet er veldig flott og fint og alt det der, og nei, jeg har hverken kompetanse, tid eller utstyr til å produsere noe i nærheten av dette selv.

 

Det endrer imidlertid ikke det faktum at jeg etter 30 sekunder begynte å hoppe fremover for å se om hele filmen var "slik".

 

Så jo, det var fint, men det ble fort kjedelig og ensformig.

Lenke til kommentar

 

 

kjedelig etter 30 sekunder.

Ingen sans for kvalitet. Dette var rått!

Du må gjerne poste noe du har laget selv som er i nærheten av å være så interessant som dette. Verden trenger ikke sånne som deg.

 

Så, hvis du ser en kjedelig film på kino så skal du ikke få si den er kjedelig fordi du ikke har eget filmselskap? Jeg kan ikke synge for fem flate, men jeg kan mene Bieber suger galle for det.

 

Ja, det er et imponerende stykke arbeide, som rogkas skriver er arbeidet i seg selv mer imponerende enn resultatet. Og resultatet er veldig flott og fint og alt det der, og nei, jeg har hverken kompetanse, tid eller utstyr til å produsere noe i nærheten av dette selv.

 

Det endrer imidlertid ikke det faktum at jeg etter 30 sekunder begynte å hoppe fremover for å se om hele filmen var "slik".

 

Så jo, det var fint, men det ble fort kjedelig og ensformig.

 

Muligvis er det mig der er en gammel nisse her...

 

Men jeg synes at det er skræmmende at man overhovedet kan NÅ at synes at noget på under fire minutter er kedeligt, og endda allerede efter ½ minut !!!

 

Det siger noget om hvor mange mennesker er i dag, og hvorfor vi har fået så elendige og overfladiske medier og politikere, hvis folk ikke kan fastholde opmærksomhed i blot 3½ minut, hvis der ikke er fuld fart, fest og farver.

 

Følgen af det er at seriøse argumenter forekommer folk uudholdeligt lange, mens overfladiske tåbeligheder som "det er de fremmedes skyld" der kan skydes farverigt af på sekunder, trækker stemmer i stor stil - gys!

 

Og lige for en god ordens skyld. Det er på ingen måde rettet mod dig som person, men mod den amerikaniserede hjernelamme zapper-kultur som store dele af vestens befolkninger i dag lever efter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så, hvis du ser en kjedelig film på kino så skal du ikke få si den er kjedelig fordi du ikke har eget filmselskap? Jeg kan ikke synge for fem flate, men jeg kan mene Bieber suger galle for det.

Stråmann.

 

Det presenteres en video som viser timelapse av høy kvalitet. Det tror jeg de fleste er enige om. Å deretter kommentere "kjedelig etter 30 sekunder" er bare pessimistisk oppgulp.

Det er mye som er kjedelig her i verden, men det har da ingenting å si for kvaliteten.

Lenke til kommentar

 

Muligvis er det mig der er en gammel nisse her...

 

Men jeg synes at det er skræmmende at man overhovedet kan NÅ at synes at noget på under fire minutter er kedeligt, og endda allerede efter ½ minut !!!

 

Det siger noget om hvor mange mennesker er i dag, og hvorfor vi har fået så elendige og overfladiske medier og politikere, hvis folk ikke kan fastholde opmærksomhed i blot 3½ minut, hvis der ikke er fuld fart, fest og farver.

 

Følgen af det er at seriøse argumenter forekommer folk uudholdeligt lange, mens overfladiske tåbeligheder som "det er de fremmedes skyld" der kan skydes farverigt af på sekunder, trækker stemmer i stor stil - gys!

 

Og lige for en god ordens skyld. Det er på ingen måde rettet mod dig som person, men mod den amerikaniserede hjernelamme zapper-kultur som store dele af vestens befolkninger i dag lever efter.

 

 

 

 

Stråmann.

 

Det presenteres en video som viser timelapse av høy kvalitet. Det tror jeg de fleste er enige om. Å deretter kommentere "kjedelig etter 30 sekunder" er bare pessimistisk oppgulp.

Det er mye som er kjedelig her i verden, men det har da ingenting å si for kvaliteten.

 

 

Det skal legges til at jeg generelt er interessert i natur og ser mange natur og dyreprogrammer, jeg kan også legge til at jeg så ferdig hele greia. Det er ikke slik at jeg etter 30 sekunder tenkte at dette var kjedelig og skrudde av, men at jeg i ettertid tenkte at det godt hadde klart seg med 30 sekunder. At noen kunne tenke seg å sette denne på loop, eller enda bedre, at den varte i 30 minutter får så være, men hvorfor skulle deres mening om innholdet være mer riktig enn min?

 

Jeg har heller aldri påstått at den tekniske gjennomføringen på noe som helst vis var dårlig, jeg skrev at det var flotte bilder og et imponerende stykke arbeide rent teknisk.

 

Men, dette er ikke den først Time-Lapse som er gjort, verken av Great Barrier eller andre steder. Den er kanskje teknisk sett mer imponerende enn mange andre, men innholdsmessig fremstår den for min del som kjedelig sammenlignet med mange av disse selv om bilende for så vidt er flotte.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...