Gå til innhold

Mozilla-sjef støttet anti-homolovgivning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+214asdf125

Så fryktelig, han ga en donasjon til en sak som ikke har noe som helst med Firefox å gjøre, han må åpenbart få sparken! Med mindre noe annet dukker opp så syns jeg det blir for tynt.

Lenke til kommentar

"I 2008 ble det lovfestet at homofile par ikke skulle få lov til å gifte seg. "

 

Jaha? I hvilket land? Kanskje en ide å ta med slik informasjon i en setning som sier noe om et av ca 200 lands lovgivning.

 

Ja, det står noe videre i artikkelen, men stiller likevel kritikk til denne setningen. Hele verden dreier seg ikke rundt USA.

Lenke til kommentar

Ser da ikke problemet.

 

Tydeligvis er 70 000 Firefox brukere i mot ytringsfrihet.

Hva snakker du om? Mannen har da fullstendig lov til å ytre hva han vil. Det er ikke dermed sagt at hans ytringer er forenelige eller ønsket i en såpass profilert jobb som Mozilla-sjef. Om Jon Fredrik Baksaas i Telenor hadde bedrevet hat-propaganda i fritiden hadde det muligens fått store følger for hans videre karriere som toppsjef. Mozilla bør ikke kunne assosieres med hat-propaganda slik det nå gjør og firmaet taper popularitet som følge av dette. Men er det rettferdig at det er slik? Det er et annet spørsmål.

Endret av Vice
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Egne meninger er vel og bra, men slike ytringer har ikke noe med virkeligheten å gjøre. Jeg håper han får sparken, for det er ikke alle ytringer som er greit. Hadde han sagt at han hadde ønsket nazismen tilbake, eller i det hele tatt støttet de, hadde nok pipa fått en annen låt hos dere som syns det er greit at han kommer med en slik teit ytring (vel, bortsett fra nazistene). Det handler om å inkludere, ikke ekskludere. Dette kunne gjerne handlet om rasisme, det er heller ikke greit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Han må gjerne ønske nazismen tilbake for min del, det er en helt legitim ytring.

 

Som nevnt, ingen har vel sagt at det ikke skal være lovlige å mene dustete ting, ingen kan forvente at det alltid er konsekvensløst dog.

 

AtW

 

Men mange er tydeligvis enig i at det er helt greit å gi noen sparken pga personlige politiske meninger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Intoleranse er sikkert ok for religiøse, rasister og andre numbfucks, men slike holdninger må det kjempes mot. Derfor skal slike mennesker stilles til ytringsansvar også.

 

Som er et resultat av de "tolerantes" intoleranse.

 

Denne intoleransen for meninger som ikke er populære er ganske enkelt en mykere versjon av f.eks. "kjetterforfølgelsene" til den katolske kirke. De som er enige med det rådende ideologiske paradigmet tror aldri de selv vil rammes, om det skjer er det etter min mening til pass for dem.

Lenke til kommentar

Det finnes universelle rettigheter som ingen skal tråkke på.

Det er faktisk ikke sånn at mobbere, rasister eller homofobe har noen spesiell rettighet til å krenke.

Det er slike holdninger man skal bekjempe, uansett hva du unnskylder de med og hvilken tidsperiode vi snakker om.

 

Men enkelte er jo bare avstumpet og primitive.

Det er ikke snakk om mobbing, det er snakk om å mene at dem ikke bør gifte seg.

 

Selv er jeg helt for at dem skal gifte seg, men jeg ser virkelig ikke at problemet i at noen skal mene noe annet.

 

Det stemmer at mobbere, rasister eller homofobe ikke har noen spesiell rett til å krenke. Dems rett til å krenke er helt lik alle andres rett til å krenke.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...