Gå til innhold

Nå begynner 4K-skjermene å bli rimelige


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil heller si filmskjerm til spillskjerm pris.

Så prisen er ikke så ille, hadde nok vært gøy om skjermen hadde støttet Touch eventuelt 3d så ville prisen vært helt topp, men er jo ikke så ille egentlig for å være i dag.

 

LMH1, den burde vel funke til spilling ettersom det er 60hz. Hvorfor skulle den være en filmskjerm? Men synes 3D og touch bare er tåpelig...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror jeg venter til cpu og gpu har mer kraft og by på. Ser ikke for meg og feks spille crysis 3 maxed på 4k riktig enda. Kjøper ikke 4k for og scalere ned til 1080. 1-2 år med vent for min del.

Tja. Ser i og for seg poenget ditt hvis du bare spiller. Men mange bruker nok PC-en til mye annet også, og da kan det være et godt alternativ å jobbe i 4K men å spille i 1080p. Selv om 1080p er ganske lite på 28"...

 

Men det ser ikke ut til at denne skjermen har VESA-feste eller høydejustering. Smått utrolig i så fall, og grunn god nok for min del til å styre unna.

Endret av Aasgaard
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg vil nok vente til neste versjon av DP er på plass i både skjerm og grafikkort før jeg begir meg ut på 4k eventyret i første omgang. Etter å ha lest en god del anmeldelser fra bla. Anandtech og andre nettsteder om de forskjellige 4k skjermene, så er det mange barnesykdommer fortsatt. Spesielt med flerskjerm, dvale osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er rett og slett tragisk at man ikke kommer seg videre fra 16:9-formatet.

16:10 er et mye mer praktisk skjermformat.

 

Relativt enig, men større skjerm kompenserer bra. 23" og 24" var helt forferdelig å bruke i 16:9, det var alt for liten høyde. Nå har jeg kjøpt inn to 27", og da har ikke 16:9 vært noe problem lenger.

 

16:9 blir veldig krampaktig når formatet er for lite, men dette er fordi vi sammenligner epler og pærer når man prøver å sammenligner tomme for tomme i de forskjellige formatene. F.eks. syntes jeg i gamle dager at en 29" 4:3 TV var større og mer behagelig enn en 32" 16:9 TV.

 

I ettertid ser jeg at 29" 4:3 var 4-5 cm høyere enn 32" 16:9, så det var ikke noe rart at 4:3 føltes bedre. Først da 37" og 40" TV'er ble lansert synes jeg at TV'ene var store nok for 16:9 formatet.

 

Så min mening er ikke lenger at man trenger mer 16:10 skjermer. Det man trenger er en *høy nok* skjerm. Så lenge skjermen er høy nok, så spiller det mindre rolle om den er 16:10, 16:9 eller enda bredere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

LMH1, den burde vel funke til spilling ettersom det er 60hz. Hvorfor skulle den være en filmskjerm? Men synes 3D og touch bare er tåpelig...

.

Fordi 120 hz gir flere muligheter bedre responstid og mindre lagging og støtter 3D bedre.

Er man nede på 2 MS er det ikke direkte ille særlig for Xbox eller playstation spill generielt, men ulempen blir jo veldig få maskinvare som takler så høy ytelse det vil generiere.

Lenke til kommentar

Her var vi veldig optimistiske med prisen, 700 USD er oftere nærmere tigangen enn det er syvgangen? Og et 28" TN-panel, om oppløsningen er aldri så imponerende er jo temmelig absurd til denne prisen. Tydelig at Samsung har tenkt til å melke markedet med å komme med noe som kan virke som en rimelig 4K skjerm, men som fremdeles er alt for dyr for hva det er men mange vil nok dessverre bite på og pengene fosser inn i kassa.

Endret av RamGuy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her var vi veldig optimistiske med prisen, 700 USD er oftere nærmere tigangen enn det er syvgangen?

Skjermen er allerede lansert i Norge. Koster 4744kr hos blant annet Dustin.

 

EDIT: Endret link til Dustin istedenfor, da de var mye billigere enn Komplett.

Endret av Aerow
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig stiv pris når varen ikke er på lager.

 

SAMSUNG U28D590D 28" 4K WIDE TFT LED BLACK 28" UHD-skjerm (4K) med 1 ms responstid

 

4 744 kr er langt bedre kjøp. Jeg syns noen høytaller kunne vært noe, har noen erfaringer på hvordan lydkvaliteten blir med HDMI 1.4 om man viser 4k ultra HD?

 

Har en mistanke om man muligens kan få problemer med lyden hvis det er slik HDMI kablene blir så hardt belastet.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...