Gå til innhold

BlackBerry knuste dette tastaturet i retten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva slags patentert opplegg er det han kopierer her? Tasteoppsettet? Størrelsen? Noe annet?

 

AtW

 

Mistenker at du aldri har sett en Blackberry Bold 9000.

Design, tasteutforming hvertfall. Det er sikkert mange ulike patenter man kan holde (skal imidlertid ikke late som jeg har greie på slikt), selv på noe så enkelt som et mobiltastatur.

http://cdn2.gsmarena.com/vv/pics/blackberry/blackberry-bold-11.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

@zweinor: det er faktisk ganske gode telefoner i land med full støtte så her er det klart at du ikke vet hva du snakker om.

@this is david: veldig enig

@intensimilla: De fant faktisk opp tastatur i det formatet. Se HTC sine pre Android telefoner(wm) - de prøvde seg på bb løsninger med eget design og feilet hardt. Dette er et klart brudd på opphavsretten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sier meg enig med RaggSokk.

 

Har hatt fire Blackberry telefoner de siste fem årene og kunne ikke vært mer fornøyd.

Men, det komme vel an på hva man er vandt med. Men å kalle det elendige telefoner ZweiNor viser vel bare til manglende kunnskap om emnet.

 

Det finnes en telefon for alle, Blackberry er min og slik vil det forbli til Blackberry evt er ute av dansen. Men, jeg har tro på at de kommer seg ovenpå igjen! :-)

 

Og til deg This Is David:

Jeg tror du mener Blackberry Q10, ikke Bold 9000.

Her, jeg legger med en bildelink så skjønner du hva jeg mener!

http://crackberry.com/sites/crackberry.com/files/styles/w795/public/article_images/2014/03/typo-q10-keyboards.jpg?itok=jDZBg1Yb

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@intensimilla: De fant faktisk opp tastatur i det formatet. Se HTC sine pre Android telefoner(wm) - de prøvde seg på bb løsninger med eget design og feilet hardt. Dette er et klart brudd på opphavsretten.

 

Hvilket format? At de har et micro QWERTY tastatur nederst under skjermen? Hva er det som gjør det så spesielt, og at kun BB skal ha enerett på dette patentet? Dette er bare nok et eksempel på hvor teit det er med patenter på slike ting, som ikke er en oppfinnelse, men en kopi og med noen forbedringer for telefoner. Det var mange Nokia telefoner som hadde QWERTY tastatur på mobiler lenge før BB. (Nokia 1996, Black Berry 2003)

Endret av iNtensimilla
Lenke til kommentar

 

Hva slags patentert opplegg er det han kopierer her? Tasteoppsettet? Størrelsen? Noe annet?

 

AtW

Mistenker at du aldri har sett en Blackberry Bold 9000.

Design, tasteutforming hvertfall. Det er sikkert mange ulike patenter man kan holde (skal imidlertid ikke late som jeg har greie på slikt), selv på noe så enkelt som et mobiltastatur.

http://cdn2.gsmarena.com/vv/pics/blackberry/blackberry-bold-11.jpg

 

 

Jeg ser ikke helt hva som skiller dette fra mini-qwerty tastatur fra tidligere mobiler og tidlige tablets? Oppsettet ser svært likt ut.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...