Gå til innhold

Dette er alt utstyret du må ha for å se 4K (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skrives artikkel på artikkel om emnet, og her er en til: http://www.hardware.no/artikler/dette-vet-vi-om-fremtidens-hdmi-standard/136375

 

Jeg begynner etter hvert å føle meg utenfor når jeg ikke finner noe som ligner sifrene som står på min 5 m. HDMI -kabel som jeg betalte mange hundre kroner for.

Teksten er:

High-Speed HDMI Cable With Ethernet E34540 ¤ AWM STYLE 20276 80grader C 30V VW1.

 

For øvrig har kabelen gullkontakter og det er trykt HDMI inn i støpselet.

Det må da være noe som kan kjennes igjen i praksis.

Edit:

Så har jeg en som er kortere, men tallet er E301195.

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Det skrives artikkel på artikkel om emnet, og her er en til: http://www.hardware.no/artikler/dette-vet-vi-om-fremtidens-hdmi-standard/136375

 

Jeg begynner etter hvert å føle meg utenfor når jeg ikke finner noe som ligner sifrene som står på min 5 m. HDMI -kabel som jeg betalte mange hundre kroner for.

Teksten er:

High-Speed HDMI Cable With Ethernet E34540 ¤ AWM STYLE 20276 80grader C 30V VW1.

 

For øvrig har kabelen gullkontakter og det er trykt HDMI inn i støpselet.

Det må da være noe som kan kjennes igjen i praksis.

Edit:

Så har jeg en som er kortere, men tallet er E301195.

Jeg kan ta feil, men jeg tror ikke kabelen vil endre seg fra 1.4 standarden til 2.0, de gamle HDMI kablene vil passe fint med 2.0 standarden, og 2.0 ser ut til å være bakover-kompatibel med eldre. For øvrig har jeg kjøpt 10meter HDMI kabel for 150,- fra Hong Kong, og et par 1,5 metere for rundt 20 kroner. Trenger ikke Monster TM kabler med innebygget anti-virus og peanøtt-smørbrød beskyttelse man betaler 799,- for hos HiFi-klubben. Digital er digital, signalet er der, eller ikke.

Endret av Zhylo
Lenke til kommentar

Kablene som ved utsalg koster 799,- , koster ofte 20,- i innkjøp.

 

Men det er ikke alt som er billig som er bra. Fra Kina får man både bra og dårlige kabler til 20,-. Bedre å kjøpe no-name fra Monster fabrikken enn fake Monster laget uten hensyn til standarder og kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...