Gå til innhold

Finn.no tar betalt selv om du ikke får jobben


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Er litt dumt at man må betale for å ta en jobb.

Hvis du ser denne jobben; http://www.finn.no/smajobber/alle-smajobber/kontor-og-data/okonomi/markedsfore-en-barnebok-10620/

 

Der er det noen som spør om noen kan gjøre det gratis, og om man da skal betale for å gjøre en gratis jobb er det jo helt galt. Derfor kommer slike annonser aldri til å få oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

En annen ting :hvor flinke er folk til å fjerne annonsen når jobben er gjort/besatt..

Ja det er jo akkurat det. Så mange som hadde vært flink å fjærnet annonser når jeg var å så i sted, men det er vel alltid de slappingene som ikke orker..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Hvorfor ikke ta et depositum i stedet? Da sikrer man at oppdragstakerne er seriøse, og de som ikke får oppdraget kan få pengene tilbake?

God idè

Lenke til kommentar

Jeg var inne på Finn de første ukene og vurderte også å påta meg et par jobber. På to av den var oppgavene litt diffuse og jeg ville spurt litt mer før jeg ville påtatt meg noe. Men jeg gidder ikke betaler for kontaktinfo for å spørre om noe som kanskje ikke er interessant allikevel.

Tanken er god men det funker ikke i praksis.

 

Fant denne jobben med temmelig dårlig lønnsomhet: Oversette et dokument, lønn kr 1,-. Dvs du taper kr 29,- i på å gjøre en jobb...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er nok et eksempel hvor Finn.no ikke strekker til:

 

Jeg synes en del ting er dyre å selge spesiellt dersom verdien til tingen har fallert seg på grunn av den er gammel og kanskje ikke fullt så populær.

 

Gi-bort annonser er jo bra for miljøet og om man vil glede noen, men også dersom man slipper å dra en tyngre gjenstand til gjenvinningsstasjonene.

 

Men, av og til skulle man ønske seg kanskje en 50-lapp for noe, som man selv synes er verdt den prisen. Finn.no har ingen løsning for slike billige og gamle produkter. Enten pest eller kolera for selgers vedkommende.

Lenke til kommentar

iogmed at det er reklame på finn.no , så burde det vært symbolske summer for å selge noe.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det fortsatt er så populært, personlig er det mange gjenstander jeg kunne/burde solgt, men som jeg kaster isteden fordi jeg ikke gidder å betale for å legge ut gjenstanden, for så å styre med telefoner, møte kjøper, o.l. for en marginal profitt (under 500 kr)

 

Kanskje på tide å lage en gratis konkurrent til Finn? .... (ihvertfall langt billigere)

Lenke til kommentar

iogmed at det er reklame på finn.no , så burde det vært symbolske summer for å selge noe.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det fortsatt er så populært, personlig er det mange gjenstander jeg kunne/burde solgt, men som jeg kaster isteden fordi jeg ikke gidder å betale for å legge ut gjenstanden, for så å styre med telefoner, møte kjøper, o.l. for en marginal profitt (under 500 kr)

 

Kanskje på tide å lage en gratis konkurrent til Finn? .... (ihvertfall langt billigere)

 

Du har det på denne siden du kommenterer på nå, men det er lite vits i å bruke noe som er så lite utbredt at du sjeldent får solgt noe uansett. Sier jo litt når du ikke er klar over det en gang hvor lite utbredt den siden er. www.bruktmarked.no

Lenke til kommentar

iogmed at det er reklame på finn.no , så burde det vært symbolske summer for å selge noe.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det fortsatt er så populært, personlig er det mange gjenstander jeg kunne/burde solgt, men som jeg kaster isteden fordi jeg ikke gidder å betale for å legge ut gjenstanden, for så å styre med telefoner, møte kjøper, o.l. for en marginal profitt (under 500 kr)

 

Kanskje på tide å lage en gratis konkurrent til Finn? .... (ihvertfall langt billigere)

 

 

Det finnes jo, men jeg vegrer meg mye og stort for å bli medlem av Facebook.

Lenke til kommentar

Jeg har hørt rykter om at de også tar betalt på FINN-torget selv om man ikke får solgt tingen :O

 

Skulle vel bare mangle i grunnen. Så hvordan ser du for deg at Finn.no skal ha kontroll med om du har fått solgt eller ikke. Det ville ikke vært rettferdig, fordi da kan folk lure seg unna med å betale for annonsen.

 

Vi vil ha skjitbillige annonser. Er villig til å betale for annonser om prisen står sånn noenlunde i forhold til salgsprisen. Ville prosentvis av salgspris vært en god tilnærming? Jeg tror det!

Lenke til kommentar

Finn har monopol så og si, derfor dem er så enormt dyre, men det er vanskelig å bruke noe annet slik status er i dag, finn er altfor utbredt og dem greier virkelig å utnytte det.

Enormt dyre? Prøv å selge noe på eBay du så skal du se at finn.no ikke akkurat er dyrt.

Lenke til kommentar

 

Finn har monopol så og si, derfor dem er så enormt dyre, men det er vanskelig å bruke noe annet slik status er i dag, finn er altfor utbredt og dem greier virkelig å utnytte det.

Enormt dyre? Prøv å selge noe på eBay du så skal du se at finn.no ikke akkurat er dyrt.

 

eBay er så mye mer, på eBay får man et helt ordresystem med betaling og alt inkludert, på finn får man bare en annonse, rettere sagt en tekst på noen KB samt noen bilder på et par MB, ingen rating eller noenting. Finn gjør INGENTING forruten å bare publisere annonsen.

Endret av Evelen!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...