Gå til innhold

– Samsung Galaxy S5 er bare billig plastikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HTC-sjef slenger med leppa i nytt intervju.

 

– Samsung Galaxy S5 er bare billig plastikk

 

The butthurt is strong in this one :devil:

 

Helt seriøst, Har hatt 2 HTC'er som eg var veldig godt fornøyd med, og skulle gjerne kjøpt HTC igjen. Men når de sluttet å ha plass til minnekort i telefonene ble de uaktuelle for meg :thumbdown:

 

Kommer de med en stor modell ala Note III med plass til minnekort så blir de aktualle igjen. One Max var desverre ikkje noe alternativ.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så HTC mener altså at design og alluminium er det som skal redde HTC i år når det så vidt klarte å berge HTC med samme greia i 2013?

 

Hva med det billige og dårlige kameraet HTC bruker i One (M8) da?

 

Eller hva med den dårlige designen HTC har brukt i fronten av telefonen, altså rævadårlig utnyttelse av fronten til skjermen?

 

Hva med ingen skiftbar batteri?

 

Hva med ingen 4k & 1080p @ 60 fps video opptak selv om CPU'en støtter det?

 

Jeg kan nevne ting i bøtter og spann her på hva som er dårlig med HTC One (M8).

 

Men dette tenker ikke HTC på at dette er ting som gjør at HTC kommer til å floppe i år?

Endret av Vindicator
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan være enig i at Samsung burde ha økt kvaliteten noe på de siste telefonene sine, sånn sett har andre aktører på markedet faktisk like gode eller bedre telefoner.

 

Personlig liker jeg at telefonen min er virkelig vanntett og kan brukes til å ta bilder over / under både ferskvann og saltvann ( innendørs basseng feks ) , at man kan svømme med den på armen og eventuelt høre på musikk mens den tar pulsen din og måler hvor mange meter du svømmer , men dessverre så finnes det enda ikke en telefon på markedet som greier dette.

Lenke til kommentar

Jeg var en trangsynt fan av Samsung i mange år, helt frem til S3 kom.

Det forferdelige designet på S3 fikk meg til å åpne øynene litt, og etter å ha forsøkt Xperia Z-serien vil Samsung ikke bli aktuelt for meg igjen, inntil de eventuelt designer noe som ligner på noe annet enn vaskebøtte :)

HTC, Apple, Sony, Huaweii etc har alle modeller med flott design og heftig innmat. Mens Samsung kun har plastikkprodukter, dog med samme innmat som de andre, men også til samme pris som de andre. Ser da ikke vitsen med å velge Samsung lengre? I mine øyne er Samsung, pga dette, blitt et kjipere merke å velge produkter fra enn konkurrentene.

Endret av IceBlitz
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Billig plast eller ikkje, du kan no byte batteri på Samsung telefonar i det minste.

Telefonar der dette ikkje er råd er uaktuelle for min del.

 

Tok faktisk lang tid før eg fekk meg eit nettbrett pga dette. Men måtte bite i det sure eplet då det vel ikkje finnest brett ein kan byte batteri på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fikk fra Xperia Z til note 3, og det er det dummeste valget jeg har gjort. Selv om plastikk har sine fordeler, så knirker lokket bak på note 3 som bare fy. Dette har vært et problem med samsung telefoner i årevis, og jeg fullstendig enig i utsagnet enig at samsung telefoner føles ut som billig plastikk.

 

Sony telefoner føles mye mer eksklusive ut, og samsung telefoner føles ut som billige plastikkleker i forhold.

 

I tillegg er jeg ikke noe fan av AMOLED-skjermene til samsung hvis man ser bort fra sortnivået. Utrolig dårlig lysstyrke, og fargene er helt på trynet.

 

Synes det er på tide at samsung mister førsteplassen som produsent av android-telefoner, når det finnes så mange bedre alternativer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette er bare en måte å få bort fokuset fra den kjipe kameraløsningen de var så stolte av. Eller skal jeg kalle det keiserens nye klær?

 

Jeg foretrekker klart chassi av metall (Al/stål) fremfor plast, men jeg har ikke problemer med å innse at også metall koster lommerusk i denne sammenhengen. Det er jo ikke akkurat store kvanta. Bare for å sette det i perspektiv: Et skojern til 50 kroner har 50 ganger mer metall i seg enn et telefonchassi.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fikk fra Xperia Z til note 3, og det er det dummeste valget jeg har gjort. Selv om plastikk har sine fordeler, så knirker lokket bak på note 3 som bare fy. Dette har vært et problem med samsung telefoner i årevis, og jeg fullstendig enig i utsagnet enig at samsung telefoner føles ut som billig plastikk.

 

Sony telefoner føles mye mer eksklusive ut, og samsung telefoner føles ut som billige plastikkleker i forhold.

 

I tillegg er jeg ikke noe fan av AMOLED-skjermene til samsung hvis man ser bort fra sortnivået. Utrolig dårlig lysstyrke, og fargene er helt på trynet.

 

Synes det er på tide at samsung mister førsteplassen som produsent av android-telefoner, når det finnes så mange bedre alternativer.

 

Er det noe Samsung fortjener å miste plassen for så er det ihvertfall ikke skjermen. Etter å brukt amoled trodde jeg det var en spøk når jeg så skjermen til Xperia Z. Å gå tilbake til å så blass skjerm med et dritt belegg over tror jeg nærmest for meg er umulig. At fargene er bedre på Sony klarer heller ikke jeg å fatte, for min del er det helt motsatt. Og jeg tror man må ha rimlig dårlig syn hvis man ikke ser skjermen på S4 i sola med full lysstyrke.

 

Og imotsetning til Sony og HTC har Samsung faktisk lært seg ordet "skjermutnyttelse", de to førstnevnte bommer totalt.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Dette er bare en måte å få bort fokuset fra den kjipe kameraløsningen de var så stolte av. Eller skal jeg kalle det keiserens nye klær?

 

Jeg foretrekker klart chassi av metall (Al/stål) fremfor plast, men jeg har ikke problemer med å innse at også metall koster lommerusk i denne sammenhengen. Det er jo ikke akkurat store kvanta. Bare for å sette det i perspektiv: Et skojern til 50 kroner har 50 ganger mer metall i seg enn et telefonchassi.

Det er ikke bare prisen på materialet, men også prosessen i å gjøre biten med stål/alu om til et telefonchassis. Om jeg ikke tar helt feil så må dette cnc freses noe som tar tid og koster penger.

 

Men i bunn og grunn er jeg enig. Har en Galaxy S4 selv, og synes godt værtfall kanten rundt telefonen og rammen på innsiden kunne vært aluminium da dette hever kvalitetsfølelse og kan brukes som kjøleblokk for cpu/gpu.

Lenke til kommentar

Ja, maskinering koster penger, anslagsvis +1-2 kroner per chassi for telefonchassi masseprodusert i milliontall. Nei, de freses ikke ut med cnc, men formpresses. Omtrent sånn man lager ølbokser fra en plate med aluminium, bare litt teknisk enklere (for mobiltelefonene altså).

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Var ikke meningen å gi uttrykk for at Xperia Z har bedre skjerm enn note 3. Note 3 HAR bedre skjerm enn Xperia Z. Det jeg mente å gi uttrykk for er at jeg savner den gode lysstyrken til Xperia Z, og at jeg generelt sett ikke er noe fan av AMOLED-skjermer. AMOLED-skjermer har fantastisk sortnivå, men når man er over middels opptatt av realistisk fargegjengivelse er ikke AMOLED-skjermer det beste valget. Note 3 får alt til å se ut som det skulle vært fra TRON:legacy med skrikende neon-farger.

 

Xperia Z hadde en relativt blass skjerm med dårlig sortnivå ja, men dagens toppmodeller med LCD-skjermer er betydelig bedre, og jeg vil personlig påstå at de er mye bedre enn skjermen til note 3.

 

Uansett skjønner jeg godt at mange liker AMOLED-skjermene til samsung, det spørs helt hva man er opptatt av.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...