Gå til innhold

Psykisk syke får hjelp via videokonferanse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"pasienter får raskere diagnose"

Det er ikke bra i det hele tatt, å gi en forhastet diagnose hjelper ikke en pasient og har vært et problem lenge. Hvis ikke man får mange flere samtaler med psykolog el.l enn vanlig så hjelper ikke dette med hastigheten på diagnoseringen.

Det som fungerer best er å være på en instutisjon over noen måneder der man se på personens oppførsel hele døgnet. Feildiagnose kan forsterke sykdommen pga feil medisinering el.l.

Merkelig utsagn, men at det er store fordeler for folk som har diverse problemer med fysisk oppmøte nekter jeg ikke for. Mye bra med dette også :)

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

Jeg oppfattet det som at de får raskere diagnose fordi det blir en lavere terskel for dem å oppsøke hjelp.

Videosamtaler vil nok likevel være best for de som allere har en diagnose. Er mye enklere å sette seg ned foran skjermen når man har det vanskelig enn å måtte komme seg på en buss og reise bort til poliklinikken.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

For å ivareta ta sikkerhet og personvern så må en del faktorer vurderes. Det er for omstendig å ta disse her, men jeg vil nevne at vi i løpet av en mnd lanserer vår nye versjon av 24-Office som muliggjør blant annet videosamtaler mellom psykoterapeuter/coacher og klienter. Vårt firma har jobbet innen dette feltet i 5 år og vil samtidig lansere tjenesten i Sverige og Danmark. Utfordringen med videoløsningen har ligget på flere plan blant annet at den skal fungere i nettleser og ikke minst kapasitet spårsmålet. Vår løsning kan brukes på alle plattformer.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...