Gå til innhold

Facebook er den nye eieren av Oculus VR


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har vel strengt tatt aldri vært tvil om OculusVR kom til å bli solgt. Men hvem som kom til å kjøpe dem opp.

 

Facebook hadde nok ikke vært selskapet jeg hadde tenkt på først. Men det er på ingen måte feil å ha et multi billion dollar selskap i ryggen for Oculus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

og der forsvant en del av forventringene mine til oculus...

eneste som kan redde dette nå er at avtalen inneholder at shitbook ikke kan gjøre noe som helst med utviklingen.

men tviler sterkt.

får vel håpe at Sonys vr briller blir bedre og open source-ish istede.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

og der forsvant en del av forventringene mine til oculus...

eneste som kan redde dette nå er at avtalen inneholder at shitbook ikke kan gjøre noe som helst med utviklingen.

men tviler sterkt.

får vel håpe at Sonys vr briller blir bedre og open source-ish istede.

Skjer ikke. Vent på Valve sine VR briller.

Lenke til kommentar

Nå har de hvertfall ingen unnskyldning for å komme med dårlig hardware med så mye penger i ryggen.

 

Men hvis jeg må lage Fjesbok konto for å bruke de så kan de ta seg en bolle.

 

Tenk om det blir noe ala iPhone/iTunes.. Måtte aktivere det online for å kunne bruke det.

 

Ser ikke bort ifra at de setter en smartphone som skjerm inni den. Så kan den sitte der å autogenerere ad income for facebook mens man spiller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hm, jeg var en av kickstarter backerne, og dette gir meg en veldig dårlig følelse.

 

Unngår allerede facebook koblinger med andre sider som pesten, men dette skal bli spennende: "Vil du spille dette spillet med Oculus Rift? Da må du først connecte til Facebook!"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette var.. ikke betryggende. Svært skeptisk :(

Hadde det vært Google som kjøpte Oculus ville smaken vært en helt annen. I min bok har ihvertfall Google noen flere stjerner enn Facebook. Men akk.. Det er vel ikke noe å gjøre med dette.

 

Et lite øyeblikk trodde jeg, og nærmest håpet at det var 1. april. Men nei.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Sjekk ut john carmac sin twitterkonto for hva han tenker om saken:

 

https://twitter.com/ID_AA_Carmack

 

Jeg er enig i det han sier og som mange andre har sagt; at infrastruktur og penger fra FB kan gi stabilitet og sikkerhet til occulus-prosjektet som ikke var mulig uten.

 

Om noe så øker FB kjøpet sjansen for at vi får se et endelig consumer-produkt innenfor rimelig tid.

 

Når det kommer til den direkte "bruken" for FB ser jeg for meg at Facebook har lyst til å lage en eller annen form for Sosial hub / second life 2 ved bruk av occulus VR. Jeg tror de ser på dette som det neste steget innen interaksjon på nettet, og vil være med fra startgropa.

Endret av Dipso
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...