Gå til innhold

Sender 30 000 Shakespeare-SMS-er som hevn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg ville valgt og sende Bibelen, Koranen og alle andre hellige skrifter, sånn at vedkommende kan lese om alt man ikke skal gjøre. etter religionenes synspunkter.

 

Shakespeare syns jeg kanskje er og dra det litt langt, han kan jo få interesse for og lese.

Lenke til kommentar

Er Shakespear fortsatt dekket av copyright lovene?

I så fall, kommer vedkommende til å bli stemplet og dømt som pirat fordi han sprer kopibeskyttet materiale?

 

Men spøk til side.

Det å sende slike SMSer er ikke nytt.

 

I mobiltelefoniens barndom var SMS gratis fordi det var ingen som tenkte på at det var penger å tjene på det.

De som hadde mobiltelefon uten klokke (f.eks Nokia 1610) kunne sende gratis SMS til seg selv og be om leveringsbekreftelse, og leveringsbekreftelsen hadde dato og klokkestempel.

Frem til Telenor bestemte at alle SMS skulle koste 1KR, var det MANGE nettsider som lot deg klippe inn tekst fra f.eks nettsider.

Og den tiden hadde telefonene kun plass til 100 SMS i innboksen.

Lenke til kommentar

Og mottaker kan (litt avhengig av mobil) forholdsvis enkelt blokkere alle sms'er fra avsender. Saken hadde vært mye morsommere om saken ble avsluttet med at avsender fant ut det etter x antall tusen meldinger. :)

 

Ellers er vel SMS spam omfattet av de samme reglene som "vanlig" spam og dermed høyst sannsynlig ulovlig? Så vi heier altså på en som bryter loven for å hevne seg på en annen som brøt loven. Vigilante for teh win?

Lenke til kommentar

* Ellers er vel SMS spam omfattet av de samme reglene som "vanlig" spam og dermed høyst sannsynlig ulovlig? Så vi heier altså på en som bryter loven for å hevne seg på en annen som brøt loven. Vigilante for teh win?

Spam er vel hovedsaklig reklame folk sender ut for egen gevinst, så syntes ikke helt dette går under kategorien spam. Er ikke ulovlig og sende noen tekst meldinger, man måtte vel satset på trakassering, men det og trakassere en som har svindlet deg er nok heller ikke direkte straffbart.

Lenke til kommentar

 

* Ellers er vel SMS spam omfattet av de samme reglene som "vanlig" spam og dermed høyst sannsynlig ulovlig? Så vi heier altså på en som bryter loven for å hevne seg på en annen som brøt loven. Vigilante for teh win?

Spam er vel hovedsaklig reklame folk sender ut for egen gevinst, så syntes ikke helt dette går under kategorien spam. Er ikke ulovlig og sende noen tekst meldinger, man måtte vel satset på trakassering, men det og trakassere en som har svindlet deg er nok heller ikke direkte straffbart.

 

 

Generelt ser vel ikke loven gjennom fingrene fordi man selv er offer for noe kriminelt. En kriminnel handling unnskylder ikke en annen. Eller som jeg sier til ungene mine: "Selv om noen gjør det, betyr ikke du gjøre det samme når du vet det ikke er lov."

 

Wikipedia om Spam:

Søppelpost (engelsk: spam) er en betegnelse på uønsket masseutsendt reklame eller unyttig informasjon for mottaker på Internett...

 

Om wikipedia er til å stole på her, tror jeg vi kan være enige om at dette helt klart kvalifiserer. Macbeth i sms-form har begrenset nytteverdi... ;)

Endret av XmasB
Lenke til kommentar

Hehe, hvorvidt Shakespeare er unyttig informasjon eller ikke blir vel en smak sak, skal ikke se bort i fra at han nå har begynt og lese boka, og venter spent på oppfølging SMS-er.

Sant at loven bryr seg ikke om man er et offer nei, men den er heller ikke enten eller. Når har blitt lovet en vare som ikke kommer, så kan man nok heller se på det som masing/purring fra kjøperen sin side, som er på sin plass i dette tilfellet. Svindler jeg noen og de begynner sende meg SMS, kan jeg ikke anmelde de for å trakassering heller, da møter man seg selv i døra ;)

Endret av esoteric
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...