Gå til innhold

Snart kan Facebook gjenkjenne ansikter like godt som mennesker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slik programvare er jo ganske nyttig; men er den god nok til å ta med noe annet en bare ansikt samtidig?

Makeup, rare vinkler, grimaser, hatter og tusenvis av forskjellige belysninger er bare noen av hinderene jeg kan se for meg vil bli problemer for programvaren.

 

Nå bruker ikke jeg facebook for ofte, men ny/bedre teknologi er alltid kult!

Lenke til kommentar

Liker veldig godt teknologien, tenk hva utviklere ville brukt dette til hvis de fikk tilgang til motoren,. Google Glass med ansiktsgjennkjenning bli jo ekte Watch Dogs dette her.

 

På en annen side; alle vil vite hvem du er, alle kan finne informasjon om deg bare ved å se på deg. Pass på hva dere gjør tilgjengelig på nettet om deg!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Liker veldig godt teknologien, tenk hva utviklere ville brukt dette til hvis de fikk tilgang til motoren,. Google Glass med ansiktsgjennkjenning bli jo ekte Watch Dogs dette her.

 

På en annen side; alle vil vite hvem du er, alle kan finne informasjon om deg bare ved å se på deg. Pass på hva dere gjør tilgjengelig på nettet om deg!

 

det fins en app til google glass som prøver å finne informasjon om folk underveis når du går rundt, men det er ikke på google play fordi google ikke aksepterte det...

 

jeg er i mot sånn teknologi, for da kan hvem som helst finne ut all info som noen gang har vært på internett om personer, og det fins ting som personer ikke vil at andre skal vite.

 

håper noe sånt aldri kommer ut, hvertfall ikke på telefon/lett tiljengelig på google glass, det KAN ødlegge livene til folk ved at andre vet noe om dem som de ikke vil at de skal vite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...